دوشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۸:۲۱
۰ نفر

رم: این روزها شایعه‌ای در بین مردم رم ایتالیا رواج پیدا کرده که آنها را حسابی ترسانده است.

rome

گویا پیش‌بینی فردی به نام رافائل‌بنداندی که تاکنون چندین زلزله را پیش‌بینی کرده باعث شده است بسیاری از سایت‌های اینترنتی، مردم رم را از وقوع زلزله‌ای شدید در روز چهارشنبه این هفته آگاه کنند. به همین دلیل بسیاری از کارمندان شهر رم برای روز چهارشنبه درخواست مرخصی روزانه کرده‌اند.

این در حالی است که شبکه‌های تلویزیون و رادیویی ایتالیا سعی دارند تا آرامش را به مردم شهر بازگردانند. گفتنی است در روز 6آوریل سال 2009 زلزله‌ای شدید در شهر لاکوئیلا رخ داد و صدها نفر در آن کشته شدند. این زلزله که شهر رم را نیز لرزاند باعث شده در حال حاضر شهروندان از وقوع زلزله‌ای مانند آن هراس داشته باشند.

شارژ تلفن‌همراه با صحبت‌کردن

سئول: ‌محققان کره‌ای موفق به ساخت گوشی تلفن‌همراهی شده‌اند که شارژ باتری آن به‌وسیله صحبت‌کردن کاربر، صورت می‌گیرد. تکنولوژی ساخت این گوشی به‌گونه‌ای است که صدای افراد هنگام صحبت‌کردن به جریان الکتریسیته تبدیل شده و در باتری آن ذخیره می‌شود. آنها از عکس این مسئله که جریان الکتریسیته در بلندگوها به صوت تبدیل می‌شود استفاده کرده و قطعه‌ای تولید کردند که صوت را به جریان الکتریسیته تبدیل کنند.

دانشمندان قصد دارند تا از این تکنولوژی در ساخت دستگاه‌های پخش موسیقی نیز استفاده کنند. به گفته محققان، زمانی که آلودگی صوتی شهرها کاهش نمی‌یابد، پس باید از آنها استفاده بهینه کرد. البته هنوز جریان برقی که توسط این تکنولوژی تولید می‌شود به میزان کافی برای شارژ‌شدن زود هنگام گوشی تلفن‌همراه کافی نیست.

کاشت 3هزار درخت توسط یک‌معلول

پکن: یک‌مرد چینی که هر دو پای خود را به‌خاطر یک‌نوع مسمومیت حاد از دست داده، توانسته است هزاران درخت را در اطراف محل زندگی خود بکارد. این مرد 62ساله هنگامی که متوجه شد جنگل‌ اطراف محل زندگی‌اش در استان هبی چین در معرض نابودی کامل قرار دارد تمام تلاش خود را به‌کار گرفت تا دوباره بخشی از این جنگل احیا شود. این مرد 62ساله طی 20 سال گذشته حدود 7‌بار عمل جراحی داشته و اکنون فقط به کمک دست‌هایش حرکت می‌کند. گفتنی است وی بیش از 3هزار درخت را در نقاط کوهستانی و صعب‌العبور طی 10سال گذشته کاشته و هنوز به کاشت درخت ادامه می‌دهد. این در حالی است که بیماری وی درمان نشده و چندی پیش یکی از انگشت‌های دست راستش را نیز از دست داده است.

فسیل مورچه غول‌پیکر

اوتاوا: دیرینه‌شناسان کانادایی هنگام جست‌وجو در یکی از مناطق قدیمی کلمبیا با فسیل مورچه‌ای غول‌پیکر روبه‌رو شدند که گفته می‌شود اندازه آن در حد یک‌مرغ مگس‌خوار است. دیرینه‌شناسان فسیل این مورچه را در میان رسوبات دریاچه‌ای قدیمی پیدا کردند و با بررسی‌های بیشتر متوجه شدند که قدمت آن به 5میلیون سال پیش برمی‌گردد. البته کارشناسان اعلام کرده‌اند که این فسیل مربوط به یک‌مورچه ملکه است و آنها هنوز نتوانسته‌اند در آن محدوده‌ فسیل مورچه‌های کارگر را پیدا کنند. گفتنی است مورچه‌های معمولی از جمله مورچه های قرمز از گونه‌هایی هستند که طول آنها بیش از 1.6سانتی‌متر نیست، درحالی که طول این مورچه به بیش از 5سانتی‌متر می‌رسد.

کد خبر 134544

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز