چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۷:۵۹
۰ نفر

لندن: پلیس انگلیس از سرقت چندین هزار زنبور عسل از یکی از دانشکده‌های پزشکی خبر داد.

bees

این زنبورها بخشی از پروژه تحقیقاتی محققان علوم اعصاب دانشگاه شهر داندی بودند که ارزشی در حدود 2میلیون پوند دارند. گویا مسئولان آزمایشگاه برای تکمیل تحقیقات خود به این زنبورها احتیاج داشته‌اند اما پس از مراجعه به محل نگهداری آنها متوجه می‌شوندکه هیچ اثری از 4کندوی زنبورها نیست. این زنبورهای خاص و کمیاب همگی به رنگ مشکی هستند و گفته می‌شود که عسل تولیدی آنها بسیار مقوی و گران‌قیمت است. با وجود اینکه تا به حال سرنخی برای یافتن آنها به دست نیامده است اما پلیس قصد دارد تا از روی فروش عسلی که آنها تولید می‌کنند رد سارقان زنبورها را پیدا کند.

گران‌قیمت‌ترین بطری آب‌معدنی

لس‌آنجلس: یک‌شرکت آمریکایی بطری‌‌آبی عرضه کرده است که گفته می‌شود گران‌قیمت‌ترین بطری آب در جهان است. در این بطری آب کوچک بیش از 10هزار قطعه سنگ کریستال اصل استفاده شده و به همین خاطر شرکت سازنده‌اش قیمت آن‌را 2هزار و 600دلار اعلام کرده است. البته این بطری آب از آب‌معدنی کوه‌های مرتفع اسموکی در ایالت تنسی پر شده است که گفته می‌شود 750میلی‌لیتر آن 20دلار قیمت دارد. با وجود این مدیر شرکت سازنده این بطری آب‌معدنی با وجود قیمت بسیار بالای بطری مورد نظر، عقیده دارد که این قیمت زیاد باعث می‌شود تا شهروندان با تغییر سبک زندگی خود بیش‌از‌پیش ارزش آب‌سالم را بدانند و برای حفظ بهتر این مایه‌‌حیات تلاش کنند.

پرواز مرد جتی

آریزونا: یک مرد سوئیسی که مدت‌ها قرار بود رکورد پرواز با بال‌های جت‌دار را بشکند سرانجام موفق به انجام این کار شد. ایو روسی‌51ساله که به مرد جتی معروف شده است با کمک 2بال و 4موتور جت کوچک توانست در ارتفاع 2هزار و 400متری از بالای دره عمیقی به نام گرندکانیون در آمریکا عبور کند. البته وی برای این پرواز ابتدا توسط چرخ‌بال به ارتفاع لازم برده شد و سپس به مدت 8دقیقه و با سرعت 310کیلومتر در ساعت پرواز کرد. سرانجام وی پس از این زمان با باز کردن چتر خود فرود آمد. پیش از این کسی موفق نشده بود مانند ایو در چنین ارتفاعی با بال‌های موتوردار پرواز کند. این مرد سوئیسی تاکنون بارها با بال‌های موتوردار پرواز کرده است، از جمله در سال 2008 که از کانال مانش عبور کرد.

گیر کردن شناگر حرفه‌ای در گودال

فلوریدا: یک‌شناگر تیم‌ملی اتریش گودالی در ساحل دریا حفر کرد و به درون آن پرید اما نتوانست از گودال بیرون بیاید. این شناگر 19ساله که سابقه حضور در المپیک را نیز دارد پس‌از اینکه گودالی به عمق بیش از 2متر و عرض 180سانتی‌متر در ساحل حفر کرد به درون آن پرید ولی هیچگاه فکر نمی‌کرد که برای بیرون آمدن از یک‌گودال شنی باید نیروهای آتش‌نشانی به کمکش بیایند. وی پیش از ظهر به درون این گودال رفت اما در همین زمان شن‌ و ماسه‌ها به سرعت به درون گودال ریزش کرد. گفته می‌شود که اگر ماموران آتش‌نشانی کمی دیرتر به ‌کمک این شناگر می‌آمدند فشار زیاد باعث شکسته شدن برخی از استخوان‌های وی می‌شد. نجات این شناگر حدود 2ساعت به طول انجامید.

کد خبر 134760

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز