یکشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۷:۴۰
۰ نفر

لندن: ‌سرانجام نام گربه سفید و خاکستری که صدای خرخر‌های بلندش شهرت جهانی پیدا کرده بود در کتاب رکورد‌های گینس ثبت شد.

Guinness cat

نماینده کتاب رکوردهای گینس اعلام کرد که این گربه که «اسموکی» نام دارد، به دلیل خرخرهایی با صدای بسیار بلند توانست لقب «گربه خرخری» را در کتاب رکوردهای گینس از آن خود کند. راث آدامز‌ صاحب این گربه 12‌ساله، در این باره به خبرگزاری‌ها گفت: برای بار نخست در فوریه سال جاری، هنگامی که صدای بلند خرخر کردن «اسموکی» را شنیدم مو به تنم راست شد. به همین دلیل، او را برای شرکت در مسابقه بلندترین خرخر آماده کردم و پس از آن داوران، صدای او را ضبط کردند. صدای خرخر کردن «اسموکی»67.7دسیبل بود.

ساخت بزرگ‌ترین شکلک خنده

زاگرب: شهروندان زاگرب کنار هم جمع شدند تا بزرگ‌ترین شکلک خنده دنیا را بسازند. برای انجام این کار 768نفر با ایستادن در میدان اصلی شهر زاگراب این شکلک را به‌وجود آوردند. شکلک‌های دنیای رایانه و اینترنت در سراسر دنیا علاقه‌مندان بسیار زیادی دارد و شهروندان زاگربی موفق شدند با ساخت یکی از محبوب‌ترین اشکال، نام خود را در کتاب‌ رکوردهای گینس ثبت کنند. افراد شرکت‌کننده تا پایان تجمع‌شان لبخند می‌زدند. گفتنی است تاریخچه ابتکار استفاده از شکلک به سال 1912میلادی برمی‌گردد که در آن 3خط صاف مفهوم خنده را می‌رساندند ولی از سال 1953میلادی برای نخستین بار از 2نقطه و یک نیم‌دایره برای نشان دادن چهره انسان و ایجاد حالت‌های گوناگونی مانند خنده، غم، عصبانیت و... استفاده شد.

پرش بلند اسب به‌ جایگاه تماشاگران

سیدنی: تعدادی از تماشگران در حال تماشای مسابقات اسبدوانی استرالیا بودند که ناگهان اسبی باعث مجروح شدن برخی از آنها شد. قضیه از این قرار است که یکی از اسب‌های این مسابقه پس از اینکه سوارکارش به زمین می‌افتد ناگهان از مسیر مسابقه خارج شده و با پرش از روی حصار بلندی به ارتفاع 3‌متر وارد جایگاه تماشاچیان می‌شود. در پی همین مسئله حدود 7نفر از تماشاچیان از جمله یک کودک 2ساله به‌شدت آسیب می‌بینند. در این حادثه آمبولانس‌ها هم به‌خاطر ادامه یافتن مسابقه نتوانستند خود را به‌موقع به محل برسانند و حال این 7نفر وخیم‌تر شد. البته یکی از مسائلی که باعث شگفتی شده است سرعت زیاد و همچنین پرش بلند این اسب بدون سوارکارش است به‌گونه‌ای که برخی از خریداران اسب در استرالیا، این اسب را زیر نظر گرفته‌اند.

کوهی از لاستیک‌های خودرو

نوریچ‌: کارگران رستورانی در شهر نوریچ انگلیس هنگامی که با کوه عظیمی از لاستیک‌های خودرو در پشت رستوران مواجه شدند بسیار تعجب کردند. این کارگران برای گشودن در‌های رستوران آمده بودند که متوجه این کوه لاستیکی‌ شدند. به همین خاطر آنها پلیس را در جریان ماجرا قرار دادند اما هنوز سرنخ مناسبی برای پیگیری این رویداد پیدا نشده است. به‌نظر می‌رسد که هیچ‌کدام از این لاستیک‌ها مصرف نشده بودند اما تاریخ انقضای آنها گذشته است. پلیس در بررسی‌های بیشتر سراغ نمایندگی‌های محلی فروش لاستیک خودرو رفت اما همگی آنها گفته‌اند که لاستیک‌های تاریخ‌گذشته خود را به دست پیمانکارانی داده‌اند که انبارشان بسیار دورتر از اینجاست. در حال حاضر این لاستیک‌ها که تعدادشان حدود 2500حلقه برآورد شده محل بازی بچه‌ها شده است.

کد خبر 134435

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز