برد پرسپولیس مقابل استیل‌آذین در شرایطی به دست آمد که 2 تیم پایان عجیب و زشتی برای این دیدار رقم زدند.

فوتبال

در این مسابقه که تا دقیقه 90 با تساوی یک بر یک دنبال می‌شد، ناگهان پرسپولیس به گل دوم رسید. این گل اما شروع اتفاق‌های تلخی بود چنان که گزارشگر مسابقه چنین تعبیر کرد که «اتفاق‌های فوتبال ایران در سال 2011 واقعا عجیب است.» پیش از به ثمر رسیدن گل جنجالی اشپیتیم آرفی، دروازه‌بان استیل‌آذین پس از گرفتن توپ، آن را به بیرون انداخت. ظاهرا سوشا مکانی که در فرود آمدن به روی زمین دچار مصدومیت شده بود، برای مداوایش توپ را به اوت انداخت.

در مقابل علی دایی که به‌نظر می‌رسید حرکت دروازه‌بان استیل‌آذین را تمارض دانسته، با اشاره دست به بازیکنانش گفت که توپ را به حریف ندهند. در این شرایط استیل‌آذین منتظر رعایت بازی جوانمردانه از سوی بازیکنان حریف بود اما سپهر حیدری اوت را به‌محوطه جریمه پرتاب کرد تا اشپیتیم آرفی گل جنجالی را بزند. پس از گل، فریدون زندی به سپهر حیدری حمله کرد و در ادامه بازیکنان 2 تیم با هم درگیر شدند. در این لحظات بازیکنانی مثل سیاوش اکبرپور و مکانی به نشانه اعتراض به سوی علی دایی هم رفتند.

دروازه‌بان استیل‌آذین درحالی‌که اشک می‌ریخت، با اشاره دست به آسمان به پرسپولیسی‌ها می‌گفت: «بالاخره خدایی هم آن بالا هست...» این اما پایان ماجرا نبود و در شروع دوباره مسابقه ماتئوس به عمد روی آرفی خطا کرد تا باز هم بازیکنان 2 تیم با هم درگیر شوند. این درگیری اما دو اخراجی داشت؛ ماتئوس به‌‌دلیل خطای عمد و نورمحمدی به‌دلیل کسی که به بازیکن حریف حمله کرد، اخراج شدند.

نتیجه 2 تیم در نیمه اول مسابقه اما یک بر یک تمام شده بود. مردان علی دایی که هفته پیش مقابل ذوب‌آهن پیروز شده بودند، در این مسابقه به‌دنبال کمتر کردن فاصله امتیاز خود با صدر جدول بودند و به قیمت رعایت نکردن بازی جوانمردانه برنده شدند؛ برای ماندن در رده پنجم.

سپاهان به قهرمانی نزدیک شد

حضور 70 هزار نفری تماشاگران در ورزشگاه یادگار امام تبریز هم نتوانست از شکست تراکتورسازی جلوگیری کند و سپاهان با این پیروزی فاصله 5امتیازی خود را در صدر لیگ حفظ کرد. تراکتورسازی که بعد از پیروزی ارزشمند هفته گذشته مقابل استقلال انگیزه فراوانی برای رسیدن به جایگاه سوم و دوم جدول پیدا کرده بود، روز گذشته در خانه 3 بر یک مقابل سپاهان شکست خورد. این در حالی بود که سپاهان هفته پیش مقابل مس کرمان باخته بود و شکست در مسابقه هفته سی‌ام می‌توانست مردان امیر قلعه‌نویی را وارد بحران کند. این اتفاق اما رخ نداد و سپاهان در دقیقه 27 مسابقه به گل رسید. در این صحنه با اشتباه محمد نصرتی، بازیکنان سپاهان صاحب توپ شدند و یک پاس عمقی به ابراهیم توره دادند و این بازیکن سنگالی گل زد.

در آغاز نیمه دوم، تراکتورسازی روی اشتباه مدافعان سپاهان و با گل به‌خودی احسان حاج‌صفی در دقیقه 47 به گل تساوی دست یافت. در این گل البته محمد نصرتی تاثیرگذار بود و به نوعی اشتباه نیمه‌اول خود را جبران کرد. تراکتورسازی که نیمه دوم را خوب شروع کرده بود، بعد از گل چند بار به دروازه حریف حمله کرد ولی نتوانست از موقعیت‌های به‌دست آمده استفاده کند. این در حالی بود که سپاهان صدرنشین رفته‌رفته بهتر شد و در دقیقه 70 گل دوم خود را به ثمر رساند. در این صحنه بازیکنان تراکتورسازی نتوانستند توپ داخل هجده قدم را دفع کنند و سپاهانی‌ها پس از چند ضربه توسط محسن بنگر به گل دست یافتند. در ادامه سپاهان بار دیگر توسط ابراهیم توره به گل رسید. در دقیقه 80 این بازیکن گل زد تا تراکتورسازی در دقایق باقیمانده نتواند 2 گل خورده را جبران کند. تراکتورسازی که برای کسب سهمیه فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا تلاش می‌کند، با این نتیجه از هدف خود دور شد. سپاهان اما با این 3‌امتیاز در 4 هفته مانده به پایان لیگ دهم همچنان شانس نخست قهرمانی است.

نتایج هفته سی‌ام لیگ برتر

ذوب آهن 2 - شهرداری تبریز 1
راه آهن صفر - استقلال 1
تراکتورسازی 1 - سپاهان 3
ملوان 3 - پاس صفر
صبای قم 1 - مس 1
سایپا صفر - نفت تهران صفر
شاهین بوشهر 2 - فولاد صفر
نفت آبادان 2 - پیکان 1
پرسپولیس 2 - استیل‌آذین 1

کد خبر 132413

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز