استقلال 2 هفته پیش درحالی‌که شرایط سختی در لیگ قهرمانان آسیا داشت، موفق به شکست پاختاکور شد تا آرامش نسبی پیدا کند؛ البته صعود آبی‌های تهران از این گروه همچنان با شک و تردیدهایی همراه است ولی شاگردان پرویز مظلومی می‌توانند امروز با شکست دادن حریف ازبکستانی، شانس صعود استقلال به مرحله بعدی را افزایش دهند.

فوتبال

این در حالی است که آبی‌پوشان در بازی رفت ‌ پاختاکور را با نتیجه 4 بر 2 شکست دادند و برای رویارویی با این تیم در تاشکند از لحاظ روحی وضعیت مناسبی دارند. استقلال و پاختاکور در حالی به مصاف هم می‌روند که نماینده ایران با 4 امتیاز در مکان دوم جدول قرار دارد و پاختاکور با یک امتیاز قعرنشین گروه دوم محسوب می‌شود. در دیگر بازی این گروه، السد قطر تیم صدرنشین، میهمان النصر عربستان خواهد بود.پاختاکور پس از اینکه در بازی رفت، شکست سنگینی از استقلال خورد، با یک پیروزی دیگر در لیگ برتر ازبکستان موقتاً صدرنشینی را هم تجربه کرد که این موضوع نشان‌دهنده ثبات تیم مطرح ازبکستانی در لیگ این کشور است. البته پاختاکور در حال حاضر در رده دوم قرار دارد. از طرفی استقلال هم در آخرین بازی خود در لیگ برتر راه آهن را شکست داد و حالا می‌خواهد در ازبکستان به پیروزی برسد.

کارشکنی ازبک‌ها

درحالی‌که مسئولان باشگاه استقلال برای اقامت در تاشکند هتل کنتینانتال را انتخاب کرده بودند، راننده اتوبوس استقلالی‌ها، آنها را به هتلی دیگر با امکاناتی ضعیف منتقل کرد. سایت باشگاه استقلال درباره این کارشکنی صورت گرفته، نوشت: «جنگ روانی به محض آنکه پای کاروان استقلال به پایتخت ازبکستان رسید، آغاز شد. نشانه‌های بدرفتاری از فرودگاه تاشکند خود را نشان داد و میهمان‌آزاری جای میهمان‌نوازی را گرفت.» منصور پورحیدری سرپرست آبی‌ها در این مورد می‌گوید: «شرایطی فراهم شد که مشکلاتی برای ما ایجاد کرد اما با تلاش مسئولان باشگاه این قضیه تمام شد. در جلسه هماهنگی که داشتیم این موضوع را به نماینده AFC گفتم. آنها از من پرسیدند چه مشکلی برای استقلال پیش آمد و من هم گفتم کمبود‌هایی در هتل وجود داشت. مثلا در اتاق بازیکنان آب نبود و مشکلاتی ایجاد شد.»

فتح‌الله‌زاده سرپرست موقت استقلال هم در این مورد معترض است: «ما را یکدفعه به هتل دیگری بردند و در هتل جدید هم می‌گفتند که جا کم داریم. مگر می‌شود ما را به هتلی که رزرو کرده‌ایم نبرند؟ من فکر می‌کنم که جنگ روانی راه انداخته بودند و می‌خواستند روحیه تیم استقلال را پایین بیاورند ولی ما اسیر این مسائل نمی‌شویم.»

مساوی و باخت یعنی حذف

مظلومی در آستانه این بازی می‌گوید: «می‌دانیم پاختاکور تیم بسیار خوبی است که از حمایت تماشاگرانش بهره‌می‌برد. کار بسیار سختی پیش رو داریم ولی امیدوارم با توجه به وضعیت 2 تیم بازی خوبی ارائه کنیم و در نهایت 3 امتیاز را بگیریم. بازیکنان ما همگی آماده هستند و مصدومی در ترکیب تیم‌ وجود ندارد. خوشبختانه با تلاش تیم پزشکی و استراحتی که به مجیدی داده بودیم، او می‌تواند تیم ما را همراهی کند. تمام بازیکنان استقلال با انگیزه هستند و برای نتیجه گرفتن به اینجا آمده‌ایم.»

او در پاسخ به سؤال خبرنگار ازبکستانی مبنی بر اینکه چه‌نتیجه‌ای را برای بازی امروز پیش‌بینی می‌کند، اینطور جواب می‌دهد: «نتایج فوتبال را نمی‌توان پیش‌بینی کرد، اما نقاط ضعف و قوت حریف‌ را کاملا شناسایی کرده‌ایم و چیزی برای از دست دادن وجود ندارد. مساوی یا شکست به معنی حدف از لیگ قهرمانان آسیا خواهد بود و با پیروزی در این دیدار گام بلندی برای صعود به دور بعدی مسابقات برخواهیم داشت.»

پیروزی با جوان‌ها

حیدراف سرمربی پاختاکور اما حرف‌هایش را اینگونه آغاز می‌کند: «بازی مهم و سختی پیش رو داریم. تیم ما فقط یک امتیاز دارد و متأسفانه با اینکه به لحاظ تاکتیکی خوب کار کردیم اما امتیازهای خوبی جمع‌آوری نکرده‌ایم. اگر در بازی امروز برنده شویم کارمان قطعا راحت‌تر خواهد شد. ما بازیکن جوان در تیم زیاد داریم و با فرصت‌هایی که به آنها می‌دهیم بازی به بازی بهتر می‌شوند. من مطمئن هستم با همین جوان‌ها می‌توانیم استقلال را شکست دهیم.» او تاکید می‌کند: «در ایران مقابل استقلال خیلی خوب ظاهر شدیم اما اشتباهات زیادی داشتیم که اگر این اشتباهات را در دیدار امروز تکرار نکنیم، می‌توانیم 3 امتیاز بازی را از‌آن خود کنیم.»

کد خبر 132747

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز