ادر لوسیانو ملقب به ادینهو در مسابقه مس و سپاهان بازهم درخشید و حاصل آن 2 گل دیگر در کارنامه گلزنی‌اش بود. چنین شد که مهاجم برزیلی مس با 18 گل زده در لیگ دهم همچنان در صدر جدول گلزنان باقی ماند.

فوتبال

ادینهو می‌گوید: « امسال حق من است که آقای گل ایران شوم و مطمئن هستم که این عنوان در نهایت به من خواهد رسید. در ضمن معتقدم امسال بدشانسی هم آوردم و باید بیشتر از این گل می‌زدم.»
او که از ابتدای فصل خود را به‌عنوان یک چهره گلزن مطرح کرد، در حال حاضر جدی‌ترین بازیکن برای کسب عنوان آقای گلی است. حضور ادینهو در لیگ ایران و گلزنی‌هایش یادآور موفقیت فصل گذشته عماد رضا در سپاهان است. مهاجم عراقی در لیگ نهم آقای گل شد و امسال به مصر رفت و دوباره به لیگ ایران بازگشت. به همین دلیل، مهاجم فعلی شاهین بوشهر بیشتر بازی‌های لیگ دهم را از دست داد و هرگز نمی‌تواند موفقیت‌های سال گذشته را به دست بیاورد.

اکنون ادینهو مهاجم اول لیگ به حساب می‌آید؛ یک مهاجم سرعتی که به‌خوبی از مدافعان حریف می‌گذرد و گل می‌زند؛ موضوعی که پس از پایان مسابقه مس و سپاهان امیر قلعه‌نویی را به واکنش واداشت و گفت باشگاه مس کرمان قصد کنار گذاشتن ادینهو را داشته ولی او نگذاشته که این بازیکن اخراج شود. ستاره برزیلی مس نسبت به این گفته چنین پاسخ می‌دهد: «من اطلاعی ندارم که سرمربی سپاهان در چه موردی حرف زده ولی تا آنجا که من یادم می‌آید او زمانی که به مس آمد‌ قصد کنار گذاشتن من را داشت، در ضمن من آن زمان اضافه وزن نداشتم. این را هم باید بگویم که فرهاد کاظمی من را به مس آورد و نخستین بار در زمان این مربی برای مس بازی کردم.»

گلزنی مهاجم برزیلی در شرایطی است که مهاجمان ایرانی در اندیشه رسیدن به ادینهو هستند. کریم انصاری‌فر و رضا نوروزی با 16 گل نزدیک‌ترین بازیکنان ایرانی به ادینهو هستند و جالب اینکه یک مهاجم سنگالی هم 16‌گل ‌زده است. ابراهیم توره، مهاجم سپاهان نیز جزو مدعیان آقای گلی به حساب می‌آید و قسمت بالای جدول گلزنان گویای موفقیت مهاجمان خارجی است. در سال‌هایی که فوتبال ایران مهاجمان گلزن کم داشت، میل باشگاه‌ها هم به جذب مهاجمان خارجی بیشتر شد. البته در دو سه فصل گذشته مهاجمانی مثل کریم انصاری‌فرد، میلاد میداودی، غلامرضا رضایی، محمد غلامی، محمد رضا خلعتبری و... آماده نشان دادند و ضعف گلزنی مهاجمان ایرانی تا حدودی برطرف شد.

در عین حال، حضور ادینهو در صدر جدول گلزنان نشان می‌دهد که همچنان مهاجمان ایرانی با برخی مهاجمان خارجی فاصله دارند. البته تعداد مهاجمان خارجی با داخلی قابل مقایسه نیست و اغلب مهاجمان لیگ ایرانی هستند. ادینهو در مورد شایعه‌ای مبنی بر اینکه او در فهرست سپاهان و استقلال برای فصل آینده قرار دارد، تأکید می‌کند: هیچ کس از این دو باشگاه با من تماس نگرفته و تا به حال با هیچ تیمی صحبت نکرده‌ام و برای مشخص شدن وضعیتم باید تا پایان فصل صبر کنم. در ضمن باید بگویم که من از بازی کردن در مس و زندگی در کرمان راضی هستم.
ادینهو همچنین در مورد حضور کارلوس کی‌روش در تیم ملی ایران می‌گوید: «راستش را بخواهید فکر نمی‌کردم او به ایران بیاید؛ ولی معتقدم حضور این مربی باعث موفقیت تیم ملی ایران خواهد شد. کی‌روش یک مربی بزرگ است و در بهترین تیم‌های دنیا مربیگری کرده است.» ‌

جدول گلزنان لیگ برتر

18گل: لوسیانو ادینهو (مس)
16گل: کریم انصاری فرد (سایپا)، ابراهیم توره (سپاهان)، رضا نوروزی (فولاد)
11گل: آرش افشین (فولاد)، مهرداد اولادی (ملوان)، آرش برهانی (استقلال)، سعید دقیقی (شهرداری تبریز)، روح‌الله عرب (نفت آبادان)
10گل: سیدمحمد حسینی (ذوب آهن)
9گل: ژودیفلی فریرا (نفت تهران)، محمد نوری (پرسپولیس)

کد خبر 132211

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز