شکست مقابل تراکتورسازی برای استقلالی‌ها که سال 90 را خیلی خوب شروع کرده بودند مثل یک دوش آب سرد بود و آرزوی قهرمانی آنها را بر باد داد.

ورزش فوتبال

با وجود این آنها فرصت زیادی برای حسرت خوردن نداشتند، چراکه آنها در بازی‌های باقیمانده باید برای کسب سهمیه آسیا بجنگند که با بازی امشب مقابل راه‌آهن شروع می‌شود. راه‌آهن هم در جنجالی‌ترین بازی هفته بیست‌ونهم در همدان مغلوب پاس شد تا در منطقه سقوط قرار بگیرد و امتیازات بازی‌های باقیمانده برای این تیم حیاتی است. از سوی دیگر این بازی را می‌توان رویارویی قربانیان اشتباهات داوری در هفته گذشته نامید. استقلال در حالی مغلوب تراکتورسازی شد که بعدا مشخص شد گل اول حریف در شرایط خطا به ثمر رسیده است. راه‌آهن هم در بازی6 امتیازی مقابل پاس از ‌ اشتباهات بزرگ داور ضربه خورد که مهم‌ترین آن پنالتی دقیقه 94 بود. البته اشتباهات داوری تنها به این دو بازی محدود نمی‌شد و سایپا هم از این بابت در اهواز ضربه خورد.

دوم یا اول

مظلومی در آستانه بازی امشب هدف جدید تیمش را کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا می‌داند و درباره آن توضیح می‌دهد:« هدفمان این است که در لیگ اول یا دوم شویم چون ممکن است سهمیه سوم را از ایران بگیرند. نیم نگاهی هم به قهرمانی داریم. از روز اول گفته بودیم که به‌دنبال قهرمانی نیستیم چرا که شرایط سختی داشتیم. با کمک مدیریت و بچه‌ها توقع‌ها را بالا بردیم که می‌توانیم قهرمان شویم. در بازی‌های خانگی امتیازهایی را از دست دادیم که اگر آنها را از دست نمی‌دادیم می‌توانستیم به قهرمانی فکر کنیم.»مظلومی تاکید می‌کند که وجود فاصله 6 امتیازی با سپاهان در فاصله 5 هفته تا پایان لیگ هنوز از قهرمانی ناامید نشده و درباره وضعیت مصدومان تیمش اضافه می‌کند: «شریفات و رحمتی را به‌دلیل محرومیت در اختیار نداریم. فرهاد مجیدی هم وضعیتش هنوز مشخص نیست.»راه‌آهن با توجه به محرومیت 4 بازیکنش، شرایط سختی برای این بازی دارد ولی مظلومی حریف پایین جدولی‌اش را دست‌کم نمی‌گیرد و می‌گوید: «بازی حساسی داریم و بعد از شکست ناباورانه مقابل تراکتورسازی بازیکنان مصمم هستند 3 امتیاز این دیدار را بگیرند. راه‌آهن تیم جوان و خوبی است و مقابل استقلال و پرسپولیس همیشه خوب بوده.»

حفظ اسکلت تیم

پیروزی در دربی حضور مظلومی روی نیمکت استقلال برای فصل آینده را تضمین کرد و او در کنفرانس مطبوعاتی روز گذشته درباره برنامه‌هایش برای فصل بعد هم توضیح داد؛ «برای فصل آینده می‌خواهیم 90درصد تیم را حفظ کنیم و با بچه‌ها هم حرف زدم. حرف‌ و حدیث‌هایی در نشریه‌ها هست که استقلال برای فصل بعد 2 هافبک و 4 مهاجم می‌خواهد درصورتی‌که این صحبت‌ها صحت ندارد، ما هنوز فهرستی ارائه نکردیم. برای همه بازیکنان کارنامه فنی و انضباطی درست کرده‌ایم چه آنهایی که یک بازی انجام داده‌اند و چه بیشتر. آنهایی که امسال برای استقلال تلاش مثبت داشتند قدم‌شان روی چشم ما اما یک مسئله‌ای هم که وجود دارد اینکه بعضی از بازیکنان با استقلال قرارداد ندارند و شاید نخواهند بمانند. می‌خواهیم اسکلت اصلی تیم را حفظ کنیم. مصمم‌ هستیم با همین نفرات و چند مهره‌ای که اضافه می‌کنیم تیم را برای قهرمانی ببندیم و هم برای لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا تیم قوی داشته باشیم و در آسیا حرف برای گفتن داشته باشیم. امسال حرفی از قهرمانی نزدیم اما فصل بعد با ترمیم نقاط ضعف از قهرمانی هم صحبت می‌کنیم.»

غایبان زیاد راه‌آهن

تارتار هم که تیمش به رده شانزدهم سقوط کرده، نگران غیبت بازیکنان محروم و مصدوم تیمش است و می‌گوید:« ما از نظر تیمی وضعیت خوبی داریم و تمرینات خوبی انجام دادیم اما با توجه به محرومیت 4 بازیکن و یک نفر دیگر که 3 اخطاره است و یک مصدوم، شش هفت بازیکن را برای این بازی در اختیار نداریم اما قرار شده است که با دیدن فیلم بازی با پاس رای مجدد صادر شود. با توجه به گزارش داور فکر می‌کنم این رای شکسته شود و فردا بازی خوبی را شاهد باشیم. در غیر این صورت تعداد بازیکنان اصلی ما به 10 نفر هم نمی‌رسد و مجبوریم با تلفیق بزرگسالان و امیدهایمان یا از جوانان و امیدهایمان استفاده کنیم.» کمیته انضباطی قرار است تا امروز رای نهایی در این مورد را صادر کند.

کد خبر 132330

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز