چهارشنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۰ - ۰۷:۱۵
۰ نفر

در فاصله 5هفته مانده به پایان لیگ دهم تلاش تیم‌های پایین جدول برای بقا در لیگ بیشتر شده است.

ورزش - فوتبال

 اختلاف امتیاز اندک بین تیم‌های پایین جدول باعث شده که حتی تیم‌های دهم و یازدهم جدول هم احساس امنیت نکنند؛ زیرا ممکن است در پایان فصل تیم‌های میانه جدول سر از قعر جدول درآورده و جزو سه تیم سقوط‌کننده باشند. همین موضوع حساسیت لیگ را در نیمه پایین جدول بالا برده چنان که بعد از هفته بیست‌و‌هشتم 2تیم با تغییر سرمربی خود سعی کردند توان تیمی‌شان را بیشتر کنند. از سوی دیگر، استیل‌آذین هم با اخراج موقت 4بازیکن خود سعی کرد به بازیکنانش شوک وارد کند. اکنون این پرسش مطرح است که چه تیم‌هایی در خطر سقوط قرار دارند.

نفت تهران؛ بازی‌های سخت

پیروزی قاطعانه و ارزشمند نفت تهران مقابل صنعت نفت آبادان وضعیت مردان حسین‌ فرکی را در جدول بهتر کرد. این تیم که از ابتدای فصل با مشکل گلزنی روبه‌رو بود و با 14تساوی رکورددار مساوی تا پایان هفته بیست‌و‌نهم است، مقابل نفت آبادان 5گل به ثمر رساند. این پیروزی پرگل مطمئنا نفت را برای بقا در لیگ برتر امیدوار کرده؛ اما مردان حسین‌ فرکی در ادامه لیگ کار دشواری خواهند داشت. نفت، فردا به مصاف سایپا می‌رود؛ تیمی که مثل نفت برای بقا در لیگ تلاش می‌کند و همین موضوع حساسیت این مسابقه را بیشتر خواهد کرد. جالب اینکه نفت در 4مسابقه دیگر 2بازی سخت مقابل ذوب‌آهن و پرسپولیس دارد و 2مسابقه دیگر این تیم مقابل راه‌آهن و شاهین است که هرگز نمی‌خواهند جزو تیم‌های سقوط‌کننده باشند.

شهرداری تبریز؛ حفظ جایگاه

شهرداری این روزها برخلاف ابتدای فصل، وضعیت بهتری دارد و دیگر جزو 3تیم پایین جدول به حساب نمی‌آید. این تیم در آخرین مسابقه، ملوان را شکست داد و با 32 امتیاز در رده دوازدهم جای گرفت. شهرداری تبریز اما برای بقا در لیگ هنوز کار دارد و امروز یکی از سخت‌ترین مسابقه‌های خود را با ذوب‌آهن برگزار می‌کند. جالب اینکه 3مسابقه دیگر این تیم مقابل تیم‌های پایین جدول خواهد بود؛ شاهین، پاس و استیل‌آذین. اگر شهرداری تبریز بتواند در این 3مسابقه نتایج لازم را بگیرد، قطعا در لیگ یازدهم هم حضور خواهد داشت. بازی آخر این تیم نیز مقابل فولاد خواهد بود.

سایپا؛ در سراشیبی

با نزدیک‌شدن به پایان لیگ، محمد مایلی‌کهن بیشتر از هر زمان دیگری سایپا را در خطر سقوط می‌بیند. این تیم در 5هفته گذشته هیچ‌گاه پیروز نشده و سرمربی سایپا در توجیه این ناکامی معتقد است: «واقعیت این است که شما در فوتبال ممکن است روزهای خوب داشته باشید اما هر چه می‌زنید به در بسته بخورد». مایلی‌کهن بعد از شکست هفته گذشته مقابل فولاد البته به داور مسابقه هم ایراد گرفت. این تیم در حال حاضر با 31امتیاز در رده سیزدهم جدول قرار دارد و اگر بتواند فردا نفت تهران را شکست دهد، با 34امتیاز بالاتر از نفت قرار می‌گیرد. این در حالی است که نفت این‌روزها حریف آسانی به حساب نمی‌آید. سایپا در 2هفته آخر لیگ 2مسابقه سخت خواهد داشت. این تیم در حالی با تراکتورسازی بازی خواهد کرد که حریف برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا انگیزه بالایی دارد. سایپا در آخرین مسابقه به مصاف سپاهان، مدعی اصلی قهرمانی لیگ می‌رود. مردان مایلی‌کهن پیش از این دو مسابقه ابتدا با مس و بعد با پیکان بازی خواهند کرد.

پاس همدان؛ روزهای سخت

پاس برخلاف هفته‌های گذشته این‌روزها وضعیت مناسب‌تری در لیگ دارد و با 31 ‌امتیاز چهاردهم جدول است. این تیم به‌دلیل تفاضل گل کمتر در این رده جدول حضور دارد و هفته پیش در یک مسابقه بحث‌برانگیز راه‌آهن را از پیش رو برداشت. علی‌اصغر مدیرروستا حالا با امیدواری بیشتری پاس را هدایت می‌کند. این تیم فردا در انزلی مقابل ملوان قرار می‌گیرد و 4مسابقه دیگر پاس با تیم‌های استقلال، ذوب‌آهن، شهرداری تبریز و فولاد است.

شاهین بوشهر؛ امیدهای میثاقیان

بعد از برکناری حمید استیلی و حضور اکبر میثاقیان، شاهین بوشهر نتیجه قابل قبولی به دست آورد. میثاقیان که در شهرداری تبریز ابتدای فصل موفق نبود، در فاصله 6 هفته مانده به پایان لیگ به بوشهر رفت. او در نخستین گام استیل‌آذین را از پیش رو برداشت و اکنون این تیم با 30امتیاز در رده پانزدهم جدول قرار دارد. میثاقیان به مسئولان باشگاه شاهین قول داده که این تیم را در لیگ برتر نگه دارد؛ آیا در مسابقه‌های باقیمانده لیگ چنین اتفاقی رخ خواهد داد؟

شاهین، فردا میزبان فولاد است، در ادامه یک بازی سخت را مقابل شهرداری تبریز، یکی دیگر از تیم‌های در خطر سقوط برگزار می‌کند و پس از آن با استقلالی بازی خواهد کرد که همچنان جزو مدعیان لیگ محسوب می‌شود. 2 مسابقه آخر این تیم نیز با مس و نفت تهران خواهد بود.

راه‌آهن؛ به‌دنبال جبران

اتفاق‌های مسابقه پاس و راه‌آهن برای باشگاه راه‌آهن‌پر هزینه بود و محرومیت و جریمه برای برخی بازیکنان و مربیان این تیم در پی داشت. راه‌آهن که در طول فصل یکی از تیم‌های بی‌حاشیه لیگ به حساب می‌آید، حالا یکی از تیم‌هایی است که خطر سقوط را احساس می‌کند. راه‌آهن البته با شاهین هم‌امتیاز است و به‌دلیل تفاضل گل کمتر در جایگاه شانزدهم جدول قرار گرفته است؛ تیمی که امروز در مسابقه‌ای حساس به مصاف استقلال می‌رود. مهدی تارتار، سرمربی راه‌آهن بعد از حکم کمیته انضباطی گفت که ممکن است به نشانه اعتراض، تیم جوانان راه‌آهن مقابل استقلال بازی کند. جالب اینکه این تیم در 3مسابقه بعدی با تیم‌های در خطر سقوط بازی خواهد کرد؛ استیل‌آذین، نفت تهران و پیکان. این 3مسابقه هم می‌تواند یک فرصت برای مربیان این تیم برای جبران باشد و هم می‌تواند راه‌آهن را در پایان لیگ، جزو 3تیم سقوط‌کرده به لیگ دسته اول کشور معرفی کند. این تیم در مسابقه آخرش به مصاف مس می‌رود.

پیکان؛ در اندیشه فرار

پیکان قزوین با محمد احمدزاده لیگ دهم را شروع کرد و به‌دلیل نتایج ضعیف، حمید علیدوستی به‌عنوان نفر اول کادر فنی این تیم منصوب شد. این مربی بعد از نتایج قابل قبول ابتدای کارش در ادامه نتوانست با پیکان به نتیجه برسد و محمدحسین ضیایی هفته گذشته به‌عنوان سرمربی جدید این تیم معرفی شد. ضیایی در نخستین گام صبای قم را از پیش رو برداشت و گرچه با 29 امتیاز در رده هفدهم جدول حضور دارد، اما اختلاف امتیاز این تیم با تیم‌های بالای سر خود کم است. همین موضوع پیکان را امیدوار کرده است؛ تیمی که فردا یک مسابقه سخت در آبادان مقابل نفت خواهد داشت. بازی بعد پیکان مقابل تراکتورسازی خواهد بود. این تیم در ادامه با سایپا و راه‌آهن بازی می‌کند و مسابقه این تیم مقابل پرسپولیس هم مسابقه سختی برای پیکان خواهد بود. آیا این تیم می‌تواند لیگ یازدهم را هم تجربه کند؟

استیل‌آذین؛ با کمترین امید

استیل‌آذین برای سقوط به لیگ دسته اول کشور بیشتر از بقیه تیم‌ها در خطر است. تیم پرفراز‌و‌نشیب استیل‌آذین با هزینه‌های بالا پای به لیگ گذاشت و در حالی که در 3هفته نخست لیگ دهم صدرنشین بود حالا با 24امتیاز قعرنشین است. اختلاف امتیاز این تیم با تیم هفدهم لیگ 5امتیاز است. در 5 مسابقه باقیمانده آیا این تیم می‌تواند خود را از خطر سقوط نجات دهد؟استیل‌آذین، فردا در مسابقه‌ای حساس با پرسپولیس بازی خواهد کرد و جالب اینکه 4بازی دیگر این تیم نیز سخت است؛ به‌خصوص با ذوب‌آهن در هفته آخر لیگ در ورزشگاه فولادشهر. 3 بازی دیگر استیل‌آذین با راه‌آهن، ملوان و شهرداری تبریز خواهد بود.

کد خبر 132249

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز