همشهری آنلاین : عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در ارتباط با نظر این کمیسیون در خصوص پیوستن دانشگاه علمی کاربردی به سازمان ملی مهارت گفت: کمیسیون با پیوستن دانشگاه علمی کاربردی به سازمان ملی مهارت مخالف است.

سعدالله نصیری قیداری در گفتگو با خبرگزاری مهر در ارتباط با نظر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در باره تشکیل سازمان ملی مهارت تاکید کرد: ما در کمیسیون آموزش و تحقیقات نسبت به تاسیس این سازمان مشکلی نداریم.

وی افزود: در صورتی‌که تشکیل سازمان ملی مهارت در چارچوب سازمان‌های موجود شکل گیرد، کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با آن مخالفتی ندارد و حتی تشکیل این سازمان می تواند مفید باشد.

نمایند مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در ارتباط با ادغام سازمان فنی و حرفه ای با سازمان ملی مهارت نیز گفت: در صورتیکه فنی وحرفه ای با سازمان ملی مهارت ادغام شود به صورت یک سازمان به فعالیت خود ادامه می دهد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس همچنین در ارتباط با پیوستن دانشگاه علمی کاربردی به سازمان ملی مهارت نیز تاکید کرد: اما کمیسیون با پیوستن دانشگاه علمی کاربردی به سازمان ملی مهارت مخالف است و اصرار ما این است که دانشگاه به خصوص بعد آکادمیک همچنان زیر نظر وزارت علوم باقی بماند.

وی یادآور شد: اما بخش مهارتی و حرفه ای می تواند زیر نظر سازمان ملی مهارت قرار گیرد و نظر وزیر علوم تحقیقات و فناوری بر این است که دانشگاه علمی کاربردی منفک نشود و تنها رشته های مهارتی آن با سازمان ملی مهارت ادغام شود.

کد خبر 131354

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز