همشهری آنلاین : 300 برنامه جدید آموزش مهارت متناسب با مشاغل مورد نیاز کشور تا پایان سال 1390 در دانشگاه جامع علمی کاربردی تدوین می‌شود.

به گزارش واحد مرکزی خبر ، رجبعلی برزویی معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی افزود: این دانشگاه با توجه به نیازهای کشور برای تربیت نیروی انسانی متخصص برای مشاغل مورد نیاز و ارتقائ شغلی متخصصان محیط کار در دستگاه‌های دولتی و خصوصی در نظر دارد با ایجاد کمیسیون های تخصصی برنامه ریزی در مناطق 6 گانه و ایجاد کمیته های برنامه ریزی استانی در سال 1390، حداقل 300 برنامه جدید مهارتی در حوزه های صنعت ، کشاورزی ، خدمات و فرهنگ و هنر ، تدوین و اجرا کند.

برزویی در ادامه اظهارداشت: یقینا برای تحقق این امر ، مشارکت دستگاه‌های اجرایی و بخش های صنعتی و خدماتی با کمک واحدهای استانی ضروری است.

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی تصریح کرد: در بعضی از کشورهای مطرح دنیا که تجربه خوب یا متوسط در حوزه آموزش های مهارتی دارند ، چندین هزار برنامه مهارتی متناسب با هرشغل در آن کشور تدوین شده است در حالی که در کشور ما حدود 500 عنوان برنامه مهارتی داریم که باید به سرعت و متناسب با نیازهای کشور ، این افزایش انجام شود.

کد خبر 126867

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز