گروه اجتماعی - علی اصغر محمدی: سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی در نخستین نشست خبری خود با اصحاب رسانه، عملکرد این دانشگاه را به چالش کشید.

elmikarbordi

عبد‌الرسول پور‌عباس، با ادعای اینکه دانشگاه از اهداف خود منحرف شده، چاره کار را «تغییرات در دانشگاه جامع علمی کاربردی»‌ بیان کرد و گفت: تا چند ماه گذشته دانشگاه جامع علمی کاربردی در یک بستری حرکت می کرد اما تا چند ماه آینده در بستر دیگری حرکت خواهد کرد.

البته این سخنان سرپرست دانشگاه جامع به طور تصادفی شباهت زیادی به اظهارات وزیر کار در آیین معارفه پور‌عباس(سرپرست دانشگاه جامع) به عنوان معاون وزیر و رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای داشت. وزیر کار با زیر سؤال‌بردن نظام آموزش
علمی کاربردی به صراحت دانشگاه جامع علمی کاربردی را به انحراف از اهداف اصلی خود متهم کرد. وی گفت: دانشگاه جامع، به کارخانه مدرک‌سازی تبدیل شده‌است و وزارت کار می‌خواهد جلوی انحراف دانشگاه جامع علمی‌کاربردی را بگیرد.

تشکیل وزارت آموزش مهارتی

با آنکه ادغام وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و علوم طی چند سال اخیر به تناوب در مجلس مطرح بوده، سرپرست دانشگاه جامع و معاون وزیر کار اما از احتمال تشکیل وزارتخانه جدیدی خبر داد. به گفته او ممکن است یک وزارتخانه جدید برای ساماندهی نظام آموزش مهارتی در کشور ایجاد شود.

پور‌عباس در پاسخ به پرسش همشهری که آیا هدف شما فربه‌ترکردن دولت و ایجاد تشکیلات جدید است، گفت: این کار را با قانونگذار پیش می‌بریم. با جدا شدن آموزش مهارتی از وزارتخانه‌های علوم و آموزش و پرورش شاهد کوچک‌تر شدن این دو وزارتخانه خواهیم بود و در این صورت این امکان وجود دارد که قانونگذار به این جمع‌بندی برسد که وزارت آموزش مهارتی تشکیل شود.

رشته‌هایی مشترک در سیستان و گیلان

سرپرست دانشگاه جامع علمی‌‌کاربردی بدون توجه به تفاوت رشته‌هایی که در استان‌های مختلف ارائه می‌شود و در انتقاد از دانشگاه جامع گفت: نیاز‌سنجی نشده، رشته‌هایی که در استان سیستان و بلوچستان ارائه می‌شود در استان گیلان نیز ارائه می‌شود.البته این اظهارات، اعتراض برخی از خبرنگاران را به دنبال داشت که وی با تصحیح سخنان خود گفت: به طور نسبی اینگونه است.

کد خبر 114791

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز