همشهری آنلاین : مشاورعالی سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به شرایط شرکت در آزمون کاردانی پیوسته نظام جدید آموزشکده‌های فنی حرفه‌ای و موسسات آموزش عالی غیردولتی وغیرانتفاعی از آغاز ثبت‌نام در این آزمون از 19 اردیبهشت ماه خبر داد.

 دکتر حسین توکلی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به زمان ثبت‌نام آزمون کاردانی پیوسته نظام جدید آموزشکده‌های فنی حرفه‌ای و موسسات آموزش عالی غیر دولتی و غیرانتفاعی از 19 تا 25 اردیبهشت ماه، گفت‌: داوطلبان می‌توانند در زمان مذکور با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

وی در خصوص شرایط شرکت در این آزمون، اظهارکرد: دارندگان گواهینامه پایان دوره تحصیلات در یکی از رشته‌های شاخه فنی حرفه‌ای و کاردانش، دانش‌آموزانی که حداکثر تا شهریور 90 فارغ‌التحصیل می‌شوند و دارندگان دیپلم نظام قدیم فنی حرفه‌ای و کاردانش می‌توانند برای شرکت در این آزمون ثبت‌نام کنند.

توکلی با اشاره به برگزاری آزمون کاردانی پیوسته نظام جدید در روز جمعه 7 مرداد ماه در 41 کد رشته امتحانی، خاطرشان کرد: آزمون دوره عمومی و پایه به منظور تشخیص میزان آمادگی داوطلبان و آزمون اختصاصی جهت آشنایی داوطلبان با پایه‌های اصولی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به پذیرش 93 هزار داوطلب در این دوره از آزمون، اظهارکرد: از این تعداد 33 هزار داوطلب در دوره روزانه آموزشکده‌های فنی حرفه‌ای، 45 هزار نفر در دوره روزانه موسسات آموزش عالی غیر دولتی و غیرانتفاعی و 15 هزار نفر در دوره شبانه مراکز آموزشی مربوطه پذیرفته می‌شوند.  

کد خبر 132692

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز