همشهری آنلاین : معاون اجرایی سازمان سنجش کشور با اشاره به برگزاری آزمون کارشناسی ناپیوسته پودمانی علمی کاربردی در روز پنجشنبه 29 اردیبهشت ماه، جزئیات ظرفیت پذیرش در این آزمون را اعلام کرد.

سید جلال طباطبایی در گفتگو با خبرگزاری مهر افزود: در آزمون ورودی دوره های کارشناسی ناپیوسته علمی کاربردی پودمانی سال 90 تعداد 108 هزار و 285 داوطلب ثبت نام کرده اند.

وی افزود: آزمون روز پنجشنبه 29 اردیبهشت ماه در 91 کد رشته امتحانی و چهار گروه آموزشی صنعت، علوم کشاورزی، مدیریت و خدمات اجتماعی، فرهنگ و هنر برگزار می‌شود.

معاون سازمان سنجش کشور اظهار داشت: تعداد سئوالات آزمون برای همه گروه‌ها 120 سئوال است؛ اما مدت پاسخگویی برای گروه آموزشی صنعت 180 دقیقه، فرهنگ و هنر 120 دقیقه، مدیریت و خدمات اجتماعی 120 دقیقه و علوم کشاورزی 180 دقیقه است.

وی یادآور شد: در گروه های صنعت، مدیریت و خدمات اجتماعی، علوم کشاورزی 5 مواد امتحانی وجود دارد. اما در گروه فرهنگ و هنر 7 ماده امتحانی وجود دارد که از میان آنها دروس تاریخ هنر ایران و جهان، هنرهای سنتی و تجسمی، آمار و روش تحقیق، نظریه های جامعه شناسی و جامعه شناسی فرهنگی به طور اختیاری برای داوطلبان در نظر گرفته شده است و داوطلبان از میان آنها باید به 2 ماده امتحانی پاسخ دهند.

طباطبایی درباره ظرفیت پذیرش در این آزمون خاطرنشان کرد: در آزمون دوره های کارشناسی ناپیوسته علمی کاربردی سال 90، تعداد 44 هزار و 114 نفر در 370 مرکز پذیرفته می‌شوند. بر اساس ظرفیت اعلامی، در گروه صنعت 23 هزار و 936 نفر، گروه کشاورزی یک هزار و 30 نفر، در گروه مدیریت و خدمات اجتماعی 11 هزار و 547 نفر و در گروه فرهنگ و هنر 7 هزار و 601 نفر پذیرفته می‌شوند.

وی گفت سطح سئوالات آزمون را در حد دانش فارغ التحصیلان دوره کاردانی است و سرفصل‌ها بر اساس مصوبات شورای عالی برنامه ریزی خواهد بود.

معاون اجرایی سازمان سنجش اظهار داشت: کارت ورود به جلسه آزمون از روز یکشنبه 25 اردیبهشت ماه به صورت اینترنتی از طریق سازمان سنجش آموزش کشور در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد.

کد خبر 132917

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز