همشهری آنلاین : مشاور عالی رئیس سازمان سنجش کشور از برگزاری نخستین آزمون کارشناسی ناپیوسته پودمانی علمی کاربردی در روز پنجشنبه 29 اردیبهشت ماه خبر داد و گفت: برای آزمون 108 هزار داوطلب ثبت‌نام کرده اند.

حسین توکلی در گفتگو با خبرگزاری مهر، در ارتباط با زمان دریافت کارت ورود به جلسه این آزمون، اظهار داشت: براساس برنامه زمانی پیش بینی شده، کارت ورود به جلسه آزمون داوطلبان از روز یکشنبه 25 اردیبهشت ماه از طریق شبکه اینترنت سازمان در اختیار داوطلبان قرار می گیرد و هر داوطلب ضرورت دارد بر اساس اطلاعیه سازمان سنجش کشور، در فرصت تعیین شده به سایت مراجعه و  نسبت به  پرینت کارت خود اقدام کنند.

وی افزود: برگ راهنمای شرکت در آزمون نیز همزمان با کارت ورود به جلسه داوطلبان قابل مشاهده است تا هر داوطلب بعد از مطالعه دقیق آن با چگونگی برگزاری آزمون، نحوه پاسخگویی به سئوالات و علامت گذاری در پاسخنامه، تعداد سئوالات دفترچه های آزمون، مدت پاسخگویی به سئوالات و دیگر ضوابط آشنا شوند.

توکلی با اعلام اینکه داوطلبان نیازی به پرداخت مابه تفاوت هنگام دریافت کارت ورود به جلسه خود را ندارند، ادامه داد: این آزمون روز پنجشنبه 29 اردیبهشت ماه در91 کدرشته امتحانی و در چهار گروه آموزشی شامل گروه صنعت، کشاورزی، مدیریت و خدمات اجتماعی و فرهنگ و هنر برگزار خواهد شد.

به گفته مشاور عالی رئیس سازمان سنجش کشور، در آزمون ورودی دوره های کارشناسی ناپیوسته علمی کاربردی پودمانی سال 90، بیش از 108 هزار داوطلب تقاضانامه الکترونیکی خود را تکمیل و در این آزمون ثبت نام کرده اند.

وی در ارتباط با نحوه گزینش دانشجو در هر یک از کدرشته ها، تاکید کرد: گزینش دانشجو در هریک از کدرشته ها بر اساس نمره کل آزمون و با توجه به صلاحیت های دیگر داوطلبان در دو سهمیه آزاد و شاغل، بومی بودن و سهمیه ایثارگران بر اساس ضوابط دانشگاه علمی کاربردی تعیین می شود.

توکلی به تعداد نهایی پذیرفته شدگان در این آزمون نیز اشاره کرد و گفت: در آزمون دوره های کارشناسی ناپیوسته علمی کاربردی سال 90، تعداد 44 هزار و 114 نفر در 370 مرکز پذیرفته خواهند شد.

وی اضافه کرد: در گروه صنعت 23 هزار و 936 نفر، گروه کشاورزی یک هزار و 30 نفر، در گروه مدیریت و خدمات اجتماعی 11 هزار و 547 نفر و در گروه فرهنگ و هنر 7 هزار و 601 نفر پذیرفته می شوند.  

کد خبر 132575

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز