گروه اجتماعی: با اینکه پیش‌تر سردار کمالی جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح از غیرقانونی بودن همزمان تحصیل با خدمت سربازی خبر داده بود، دیروز مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور از انتشار اسامی 4 هزار و 854 نفر از سربازان وظیفه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی متقاضی دوره‌های دانشگاه علمی کاربردی به‌عنوان پذیرفته شدگان نهایی خبر داد.

سربازان

حسین توکلی، اضافه کرد: داوطلبانی که حد‌نصاب نمره لازم را کسب کرده‌اند براساس اولویت کد رشته محل‌های انتخابی و ظرفیت تخصیص یافته گزینش شدند و فهرست اسامی تعداد 4 هزار و 854 نفر پذیرفته شدگان روی سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjeh.org اعلام شد.وی افزود: پذیرفته‌شدگان لازم است از 13 تا 18 اردیبهشت ماه جاری با در دست داشتن مدارک مورد نیاز که در اطلاعیه دفترچه ثبت شده و با توجه به کدرشته محل قبولی به نشانی تعیین شده در جدول شماره 7 دفترچه راهنمای پذیرش دوره‌های مذکور مراجعه کنند. این درحالی است جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح گفته بود:

چیزی به نام ادامه تحصیل حین خدمت سربازی مجوز قانونی ندارد و امکان‌پذیر هم نخواهد بود. به گفته کمالی، طبق هماهنگی سپاه با دانشگاه علمی کاربردی طرحی برای تحصیل همزمان سربازان سپاه به‌صورت آزمایشی تنها برای یک دوره آن هم برای کمتر از هزار نفر از سربازان سپاه در مراکز آموزشی وابسته به سپاه اجرا می‌شود که در این طرح آزمایشی برخی پودمان‌های مورد نیاز سپاه با همکاری دانشگاه علمی کاربری به سربازان تدریس می‌شود. اما مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور، خاطرنشان کرد: تعداد 8 هزار و 800 نفر برای پذیرش دوره‌های پودمانی ویژه سربازان وظیفه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سال 1389 ثبت نام کرده بودند که 4 هزار و 854 نفر پذیرفته شده‌اند. سردار کمالی در توضیح این نوع تحصیل گفته بود:

بخشی از آموزش‌های عمومی و تخصصی نیروهای مسلح با همکاری بعضی از دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه علمی کاربردی به‌صورت واحدهای درسی یا پودمانی تعریف شده و سربازان در اوقات فراغت خود در مراکز آموزشی نیروهای مسلح، آن واحدها یا پودمان‌های درسی را طی می‌کنند. وی گفت: بنابراین آموزش‌های ضمن خدمت سربازی با ادامه تحصیل همزمان با انجام خدمت سربازی متفاوت است. سازمان سنجش اما اعلام کرده است:25 استان کشور در 28 مرکز تحت عنوان مرکز آموزشی امام حسین (ع) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، 13 رشته دوره کاردانی پودمانی را به سربازانی که در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خدمت می‌کنند از سوی دانشگاه علمی کاربردی ارائه می‌دهند.

شهریه‌های دوره‌های پودمانی کاردانی

همچنین دانشگاه علمی کاربردی اعلام کرده است که بخشی از این هزینه‌ها را سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بخش دیگر را سربازان پرداخت می‌کنند؛ ضمن اینکه میزان این شهریه‌ها از سایر شهریه‌های دانشگاه جامع علمی کاربردی پایین‌تر است.

کد خبر 133903

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز