گروه حوادث: 4 دزد حرفه‌ای بعد از سرقت یک خودروی پراید، زورگیری‌های سریالی خود را آغاز کردند.

سارقان - دستگیری

 اعضای این باند بعد از سوارکردن مسافران به‌خودروی مسروقه، با یک چاقوی دسته‌چوبی آنها را مجروح می‌کردند و اموالشان را به سرقت می‌بردند.

شامگاه 19 بهمن امسال ماموران کلانتری 119 تهران در بزرگراه فتح مردی را دیدند که سراسیمه و وحشتزده از مردم کمک می‌خواست. این مرد با دیدن ماموران به آنها گفت: چند دقیقه پیش به‌عنوان مسافر سوار یک پراید نقره‌ای شدم اما هنوز مسافت زیادی نرفته بودیم که جوانی که کنار من نشسته بود، چاقوی دسته‌چوبی‌اش را زیر گلویم گذاشت و نفر دیگر هم شروع کرد به خالی کردن جیب‌هایم. آنها بعد از اینکه همه پول‌ها، کارت عابربانک و گوشی تلفن‌همراهم را دزدیدند، مرا مجروح کرده و از ماشین در حال حرکت به بیرون پرت کردند.

از آنجایی که مرد جوان توانسته بود شماره پلاک خودروی سارقان را به خاطر بسپارد، جست‌وجو برای دستگیری آنها شروع شد. ماموران شماره پلاک و مشخصات خودروی پراید را به دیگر تیم‌های گشتی گزارش کردند و در حوالی میدان آزادی موفق شدند خودروی مورد نظر را که 4 سرنشین داشت، شناسایی کنند.

بلافاصله دستور ایست صادر شد و سارقان با دیدن خودروی پلیس، از ماشین پیاده شدند و پا به فرار گذاشتند. درحالی‌که هر کدام از آنها در جهتی در حال فرار بودند، ماموران موفق شدند یکی از دزدان را دستگیر و همراه خودروی پراید نقره‌ای، به اداره آگاهی منتقل کنند.

با کشف 12 گوشی تلفن همراه مسروقه، یک چاقوی دسته‌چوبی و مقداری مواد‌مخدر از داخل خودرو، جوان دستگیر شده که رامین نام دارد تحت بازجویی قرار گرفت. او که چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت به سرقت از مسافران و راننده‌ها با همدستی 3 نفر از دوستانش اعتراف کرد و گفت: من و دوستانم زورگیری‌هایمان را با سرقت پراید نقره‌ای شروع کردیم.

چند روز قبل 2 نفر از ما به‌عنوان مسافر سوار این خودرو شدیم و از راننده خواستیم ما را به قزوین ببرد. در بین راه، همدستم به راننده گفت که حالت تهوع دارد و از او خواست کنار خیابان توقف کند. او هم پایش را روی ترمز گذاشت و در همین هنگام با چاقو به او حمله کردیم و بعد از سرقت ماشین و همه پول‌هایش، او را به بیرون پرت کرده و متواری شدیم. بعد از این سرقت، با خودروی مسروقه در خیابان‌های مختلف می‌گشتیم و افرادی را که منتظر تاکسی بودند، سوار می‌کردیم. بعد با تهدید چاقو اموالشان را می‌دزدیدیم و برای اینکه جرات نکنند از ما شکایت کنند، با چاقو مجروحشان می‌کردیم.

بعد از اعترافات رامین، همدستان او نیز دستگیر شدند و به زورگیری‌های خشن اعتراف کردند. سرهنگ اسدی، رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران گفت: تاکنون مالباخته‌های زیادی درحالی‌که اسناد و مدارک پزشکی قانونی را مبنی بر میزان جراحات وارد شده به آنها همراه خود داشته‌اند، در اداره آگاهی حاضر شده‌اند و متهمان را شناسایی کرده‌اند.

وی افزود: بیشتر مالباخته‌ها از ناحیه دست، پا یا صورت هدف ضربه چاقوی سارقان قرار گرفته بودند و به همین دلیل افرادی که در 2 ماه گذشته با این شگرد هدف زورگیری قرار گرفته‌اند، می‌توانند برای شناسایی اعضای این باند و طرح شکایت از آنها به پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.

کد خبر 129708

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز