چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۷:۱۷
۰ نفر

گروه حوادث: جوان کراکی وقتی طلاهای زن میانسال را دید، نقشه سرقت خشنی را طرح کرد. او با تهدید چاقو وارد خانه این زن شد و بعد از بستن دست‌وپای او، همه طلاها و پول‌هایش را به‌سرقت برد.

متهم

هفته گذشته زن میانسالی وحشت‌زده با پلیس شهرستان رشت تماس گرفت و از سرقت طلاها و پول‌هایش توسط دزدی خشن خبر داد.به‌دنبال این تماس، گروهی از ماموران برای بررسی ماجرا راهی محل سرقت شدند. زن میانسال که از شدت ترس می‌لرزید، به ماموران گفت: از چند روز قبل تعدادی کارگر استخدام کرده بودم تا طبقه دوم خانه‌ام را بازسازی کنند.

صبح امروز که در خانه تنها بودم، یکی از کارگران زنگ در را به صدا درآورد و وقتی گوشی آیفون را برداشتم، به من گفت که آمده تا کابینت‌ها را اندازه بگیرد. وقتی در را باز کردم، کارگر جوان را شناختم. او فقط یک روز در خانه‌ام کار کرده بود اما قبل از اینکه چیزی بگویم چاقویی زیر گلویم گذاشت و وارد حیاط شد.

او تهدیدم کرد اگر سر و صدا کنم، مرا خواهد کشت و درحالی‌که تیغه چاقو را روی گلویم فشار می‌داد، مرا به داخل خانه برد.
سپس با چادرم، دست‌ها و پاهایم را بست و بعد از سرقت همه طلاها و پول‌هایم، همانجا رهایم کرد و پا به فرار گذاشت، بعد از رفتن او، هر طوری بود دستم را باز کردم و ماجرا را به پلیس اطلاع دادم.

بعد از اظهارات زن میانسال، تحقیقات برای شناسایی و دستگیری کارگر جوان آغاز شد. ماموران در نخستین اقدام، به چهره‌نگاری از این مرد پرداختند و با حضور در محل‌‌هایی که کارگران ساختمانی برای پیدا کردن کار در آنجا تجمع می‌کردند، تحقیقات برای دستگیری او را شروع کردند.

بعد از چند روز تحقیقات پلیسی، ماموران توانستند چند نفر که متهم فراری را می‌شناختند شناسایی کنند. با اطلاعاتی که این افراد در اختیار پلیس گذاشتند مشخص شد کارگر تحت تعقیب هر‌روز صبح برای پیدا کردن کار به یکی از میدان‌های اصلی شهرستان رشت می‌رود. بر این اساس این محل به محاصره پلیس درآمد و درست زمانی که سارق تحت تعقیب در آنجا حضور پیدا کرده بود، ماموران او را دستگیر کردند.

متهم بعد از انتقال به اداره آگاهی منکر هرگونه سرقتی شد اما وقتی رو در روی شاکی قرار گرفت و از سوی او شناسایی شد، لب به اعتراف گشود و به زورگیری از زن میانسال اعتراف کرد.او در بازجویی‌ها گفت: یک روز که برای کار کردن به خانه این زن رفته بودم، چشمم به النگوها و گردنبند او افتاد و برای سرقت آنها وسوسه شدم.

آن روز متوجه شدم این زن در خانه‌اش به تنهایی زندگی می‌کند و به همین دلیل تصمیم گرفتم وقتی کسی در خانه‌اش نیست به آنجا بروم و طلاهایش را سرقت کنم. روز حادثه به بهانه اینکه قصد اندازه‌گیری کابینت‌ها را دارم، قدم به خانه او گذاشتم و با تهدید چاقو، نقشه سرقت را عملی کردم.

سرقت برا ی کراک

سرهنگ عبادالله کریمی، رئیس پلیس آگاهی استان گیلان، گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که کارگر جوان اعتیاد شدیدی به کراک دارد و این سرقت را برای تامین هزینه خرید کراک انجام داده است. وی ادامه داد:‌ متهم هم‌اکنون در بازداشت به سر می‌برد و تحقیقات برای کشف دیگر سرقت‌های احتمالی او ادامه دارد.

کد خبر 127854

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز