شیراز - خبرنگار همشهری: 3 سارق مسلح با یک خودروی مدل بالا به مغازه‌های شیراز حمله می‌کردند و همه پول‌ها و کارت‌شارژهای تلفن همراه را به سرقت می‌بردند. اعضای این باند بعد از 10روز فعالیت از سوی پلیس دستگیر شدند.

سارقان - دستگیری


اواخر بهمن‌ امسال، وقتی یک خودروی مدل بالا مقابل سوپرمارکتی در خیابان معالی‌آباد شیراز توقف کرد، کسی از نقشه 3 مرد جوانی که داخل ماشین نشسته بودند، خبر نداشت. هوا تاریک شده بود و داخل سوپرمارکت مشتریان زیادی حضور داشتند اما چنددقیقه بعد وقتی آخرین مشتری هم مغازه را ترک کرد، 2مرد جوان از خودروی خود پیاده و وارد سوپرمارکت شدند. آنها که وانمود می‌کردند قصد خرید دارند، همه قسمت‌های مغازه را از نظر گذراندند و وقتی مطمئن شدند که به غیراز صاحب سوپرمارکت، کسی آنجا نیست نقشه خود را عملی کردند.

سرقت مسلحانه

مرد مغازه‌دار منتظر بود تا بعد از خرید 2 مشتری تازه‌وارد، مغازه‌اش را تعطیل کند که ناگهان لوله سلاح یکی از آنها را مقابل چشمانش دید. جوان مسلح فریاد زنان، صاحب مغازه و شاگردش را تهدید می‌کرد که اگر به حرف‌هایش گوش ندهند، آنها را خواهد کشت. در همین هنگام همدستش شروع به جمع‌آوری کارت‌ شارژهای تلفن همراه و همه پول‌های دخل مغازه کرد و بعد هر دوی آنها با عجله از آنجا خارج شدند و همراه همدستشان که راننده خودرو بود، پا به فرار گذاشتند.

شروع تحقیقات

با گزارش این سرقت به پلیس، تیمی از ماموران راهی سوپرمارکت مورد نظر شدند. پرس و جو از صاحب مغازه و شاگرد او آغاز شد اما آنها که توسط سارقان مورد ضرب و شتم هم قرار گرفته‌ بودند، نتوانستند سرنخی در اختیار پلیس بگذارند.
48 ساعت بعد از این سرقت، درحالی‌که تحقیقات برای ردیابی دزدان ادامه داشت، ماموران در جریان سرقت مشابه دیگری قرار گرفتند. این بار هم سارقان 2 مرد جوان بودند که در تاریکی شب قدم به یک سوپرمارکت گذاشته و با تهدید اسلحه همه موجودی صندوق و مقدار زیادی کارت شارژ تلفن همراه را دزدیده بودند. تیم تحقیق در پرس و جو از صاحب مغازه به این نتیجه رسید که عاملان این سرقت، همان دزدانی هستند که 2 شب قبل دست به سرقتی مشابه در خیابان معالی‌آباد زده بودند. بررسی‌های تخصصی برای یافتن سرنخی از دزدان مسلح ادامه یافت و وقتی ماموران متوجه شدند که یکی از مغازه‌های نزدیک به محل سرقت به دوربین مداربسته مجهز بوده، مهم‌ترین سرنخ در اختیارشان قرار گرفت.

بررسی فیلم‌های ضبط شده توسط دوربین‌ها و تحقیق از شاهدان نشان می‌داد که دزدان بعد از سرقت‌ مسلحانه سوار بر یک خودروی مدل بالا شده و از محل گریخته‌اند. با به دست آمدن مشخصات این خودرو، شناسایی صاحب آن در دستور کار پلیس قرار گرفت اما هنوز ردی از او به دست نیامده بود که دزدان مسلح به سومین سوپرمارکت هم دستبرد زدند.

ماموران که می‌دانستند اعضای این باند درصورت دستگیر نشدن به سرقت‌های خود ادامه خواهند داد، با شناسایی صاحب خودروی مدل بالا، او را دستگیر کردند. این مرد اما اظهار بی‌گناهی کرد و مدعی شد که خودرواش در اختیار برادرش بوده است. وقتی ماموران برادر این مرد را دستگیر کردند، وی در بازجویی‌‌ها به شرکت در سرقت‌ها اعتراف کرد و مدعی شد که سرقت‌ها را با همدستی 2 نفر از دوستانش به نام‌های رامین و محمدعلی مرتکب شده و با اطلاعاتی که از او به دست آمد، دیگر متهمان پرونده هم دستگیر شدند.

سرقت‌های بی‌هدف

سردار سجادیان، جانشین رئیس پلیس استان فارس، با بیان این خبر گفت: با گذشت 10 روز از نخستین سرقت، اعضای این باند
3 نفره دستگیر شدند و در بازجویی‌ها به جرم خود اعتراف کردند. وی ادامه داد: هیچ‌کدام از اعضای این باند نیاز مالی به پول‌های سرقتی نداشتند و در بازجویی‌ها مدعی شده‌اند که انگیزه خاصی از سرقت‌ها نداشته‌اند.

سردار سجادیان افزود: اعضای این باند 2 جوان 19 ساله و یک جوان 20 ساله هستند که بعد از اعتراف به سرقت‌ها، با قرار قانونی راهی بازداشتگاه شدند و تحقیقات تکمیلی درخصوص این پرونده ادامه دارد.

کد خبر 129572

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز