گروه حوادث: پلیس در جست‌وجوی 4‌سارق حرفه‌ای است که به بهانه خرید عروسی، قدم به طلافروشی‌های شمال کشور می‌گذاشتند و نقشه سرقت را عملی می‌کردند.

سرقت

مدتی قبل، صاحب یک مغازه طلافروشی در شهرستان صومعه‌سرا با پلیس تماس گرفت و خبر از سرقت 50میلیون تومان طلا از مغازه‌اش داد. به‌دنبال این تماس، گروهی از ماموران راهی محل حادثه شدند و به تحقیق از مالباخته پرداختند.

سرقت از روی پیشخوان

این مرد مدعی شد: در مغازه‌ام نشسته بودم که زن و مرد جوانی به بهانه خرید طلا وارد شدند. آنها مدعی بودند قصد خرید سرویس طلا برای مراسم عروسی دارند و من هم طبق خواسته این زن و مرد، چند سینی طلا روی پیشخوان قرار دادم تا از بین آنها، یکی را انتخاب کنند.

وی ادامه داد: زمانی که هر دو مشتری مشغول بررسی طلاها بودند، زن و مرد دیگری وارد مغازه شدند و با گفتن این جمله که می‌خواهند برای عروسی‌شان خرید کنند، از من خواستند چند سینی طلا برایشان بیاورم. من هم این کار را انجام دادم اما چند دقیقه بعد، زن و مردی که ابتدا وارد مغازه شده بودند با گفتن این جمله که برای خرید به توافق نرسیده‌اند، از مغازه خارج شدند.
بعد از رفتن آنها، مشغول چیدن طلاها در ویترین بودم که زن و مرد دیگر هم مدعی شدند که چند روز دیگر برای خرید به مغازه‌ام خواهند آمد و آنها هم خارج شدند.

وقتی مغازه خالی شد و داشتم طلاها را سر جایشان می‌گذاشتم، ناگهان متوجه شدم تعدادی از گردن‌بندها و چند سینی طلا ناپدید شده‌اند. همه جای مغازه را به‌دنبال آنها گشتم اما اثری از طلاها نبود. همان لحظه به یاد رفتار مشکوک مشتریانم افتادم و در جست‌وجوی آنها از مغازه خارج شدم اما اثری از هیچ‌کدام از زوج‌های جوان نبود.

تعداد زیادی گردنبند و زنجیر و چند سینی طلا به ارزش 50 میلیون تومان ناپدید شده بود و وقتی فیلم‌های ضبط شده توسط دوربین‌های مداربسته را بازبینی کردم، متوجه شدم هر 4‌مشتری که وارد مغازه‌ام شده بودند، همدست بوده‌اند.

فرصتی برای ناپدید شدن سینی طلا

هر کدام از آنها با سرگرم کردن من این فرصت را برای دیگری مهیا کرده بود که نقشه سرقت را عملی کند و به این ترتیب آنها با سوءاستفاده از غفلت من، مقدار زیادی طلا از مغازه‌ام سرقت کردند. بعد از اظهارات این مرد، ماجرا به دادسرای صومعه‌سرا گزارش و دستور بازداشت سارقان صادر شد.

ماموران در نخستین اقدام به بررسی‌های فیلم‌های ضبط شده توسط دوربین مداربسته طلافروشی پرداختند و شکی برایشان باقی نماند که هر 4 زن و مردی که به‌عنوان مشتری وارد آنجا شده‌اند، همدست هم در این سرقت بزرگ بوده‌اند.

آنها همچنین متوجه شدند به غیر از این 4 نفر، فرد پنجمی هم وجود داشته که به بهانه حرف زدن با تلفن همراه، بیرون از طلافروشی اوضاع را زیرنظر داشته و بعد از اجرای نقشه سرقت، همراه همدستان خود پا به فرار گذاشته است.
با این اطلاعات، تصاویر به دست آمده از دزدان در اختیار تمامی واحدهای گشت پلیس قرار گرفت اما با گذشت چند ماه از این سرقت‌، هیچ سرنخی از آنها به دست نیامده است.

در جست و جوی سارقان

سرهنگ عبادالله کریمی، رئیس پلیس آگاهی استان گیلان، با بیان این خبر گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد سارقان اهل گیلان نیستند و احتمالا از استان‌های همجوار برای اجرای نقشه سرقت به آنجا آمده‌ بودند.

وی افزود: این احتمال وجود دارد که آنها به‌غیر از طلافروشی صومعه‌سرا دست به سرقت از یک طلافروشی دیگر در رشت هم زده باشند که هم‌اکنون تحقیقات در این زمینه ادامه دارد. سرهنگ کریمی با اشاره به اینکه بازپرس پرونده، مجوز قضایی برای چاپ عکس بدون پوشش متهمان در روزنامه‌ها را صادر کرده از کسانی که از مخفیگاه این افراد خبر دارند خواست اطلاعات خود را از طریق شماره تلفن 2188551-0131 در اختیار پلیس آگاهی استان گیلان قرار دهند.

کد خبر 127427

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز