یکشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۷:۰۰
۰ نفر

گروه حوادث: سارق حرفه‌ای بعد از ارتکاب 150سرقت در یکی از کشورهای اروپایی، از آنجا اخراج شد اما بعد از بازگشت به ایران هم نتوانست دست از سرقت بردارد و به دام پلیس افتاد.

متهم

مدتی قبل مردی با کلانتری 124 تهران تماس گرفت و از حضور فرد ناشناسی در خانه‌اش در خیابان قلهک خبر داد.
به‌دنبال این تماس، ماموران راهی این محل شدند و مردی را دیدند که با در دست داشتن یک کیسه، قصد فرار از خانه مورد نظر را داشت.

این مرد به محض مشاهده پلیس، به طرف خودرواش دوید اما قبل از آنکه موفق به فرار شود، از سوی پلیس دستگیر شد.
با کشف تعدادی سکه‌ قدیمی، چند سکه بهار آزادی، جواهرات و مقداری لوازم باارزش در کیسه‌ای که همراه متهم بود، وی به اتهام سرقت بازداشت شد و به کلانتری انتقال یافت.

متهم در بازجویی‌های اولیه به سرقت شبانه از خانه شاکی اعتراف کرد و گفت: با دیدن چراغ‌های خاموش این خانه، زنگ در را فشار دادم و وقتی کسی جواب نداد، مطمئن شدم در خانه کسی نیست. برای همین وارد آنجا شدم و با شکستن قفل در آپارتمان، نقشه سرقت را عملی کردم. بعد از اعترافات متهم، پرونده او به دستور بازپرس پرونده، در اختیار پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت و تحقیقات از سارق میانسال ادامه یافت.

سرقت‌های سریالی

در بازجویی از متهم دستگیر شده مشخص شد وی علاوه بر سرقت از خانه مالباخته، به چند خانه دیگر هم در خیابان‌های شریعتی، میرداماد و سهروردی دستبرد زده و اموال زیادی از آنجا به سرقت برده است.سارق حرفه‌ای که ناصر نام دارد در بازجویی‌ها گفت: بعد از شناسایی خانه‌هایی که کسی داخل آنها نبود، وارد آنجا می‌شدم و بعد از سرقت لوازم باارزش مثل طلا و جواهرات و اشیای عتیقه، بیشتر این اموال را به یکی از شهرهای غربی کشور می‌بردم و در آنجا به فروش می‌رساندم.

دزد فرنگ رفته

این سرقت‌ها همه جرایمی نبود که سارق حرفه‌ای به ارتکاب آنها اعتراف کرد.او در ادامه تحقیقات پرده از راز 150 فقره سرقت در یکی از کشورهای خارجی برداشت و گفت: 26سال قبل به خاطر سرقت‌هایی که در تهران مرتکب شده بودم، تحت تعقیب قرار گرفتم و مجبور شدم از کشور فرار کنم.

بعد از ورود به یکی از کشورهای اروپایی، در آنجا به تحصیل مشغول شدم و مدتی بعد کارم را در زمینه تزئینات ساختمانی شروع کردم اما چون علاقه زیادی به سرقت داشتم، وسوسه شدم و در آنجا نیز شروع به سرقت از منازل کردم. چند بار به اتهام دزدی از سوی پلیس این کشور دستگیر و راهی زندان شدم تا اینکه از آنجا اخراجم کردند و من هم چون دلم برای خانواده‌ام تنگ شده بود به ایران برگشتم و ازدواج کردم.

با توجه به حرفه‌ام در خارج از کشور، وارد کارهای ساختمانی شدم تا اینکه باز هم وسوسه سرقت به سراغم آمد و از مدتی قبل تصمیم گرفتم سرقت از خانه‌ها را دوباره شروع کنم که بعد از دستبرد به چند خانه دستگیر شدم. سرهنگ محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران، با بیان این خبر گفت: بعد از اعترافات متهم، برای او قرار قانونی صادر شد و تحقیقات درخصوص دیگر جرایم احتمالی وی ادامه دارد.

کد خبر 127036

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز