گروه حوادث: در جریان عملیات‌های جداگانه پلیس مبارزه با مواد‌مخدر نیروی انتظامی در پایتخت‌، اعضای چند باند مخوف قاچاق مواد‌مخدر دستگیر و ده‌ها کیلو شیشه و تریاک از آنها کشف و ضبط شد.

مواد مخدر- کشفیات پلیس

در نخستین عملیات پلیس که مدتی قبل در پایتخت صورت گرفت، 2 باند بین‌‌المللی قاچاق شیشه منهدم و 12 نفر از اعضای این باندها دستگیر شدند.اعضای نخستین باند که بعد از چندین شبانه روز کار اطلاعاتی، شناسایی شدند بعد از تولید شیشه، این محموله‌ها را در سرویس‌های مبل جاسازی کرده و سپس به خارج از کشور قاچاق می‌کردند.

ماموران پلیس مبارزه با مواد‌مخدر که توانسته بودند اعضای این باند را شناسایی کنند، مخفیگاه آنها را در جنوب تهران محاصره کرده و در یک عملیات ضربتی قدم به آنجا گذاشتند. آنها با دستگیری 10‌قاچاقچی در این مخفیگاه، 42‌کیلو شیشه را که در 2‌دست مبل چوبی جاسازی شده و آماده ارسال به کشور مقصد بود، کشف کردند.

سردار حسین‌آبادی، رئیس پلیس مبارزه با مواد‌مخدر کشور، در تشریح نحوه فعالیت این باند به همشهری گفت: اعضای این باند بعد از خرید مبل‌های چوبی، آنها را به مخفیگاه خود منتقل کرده و پایه‌ها و اسکلت مبل را جدا می‌کردند؛ سپس محموله‌ شیشه را در بسته‌های پلاستیکی کوچک بسته‌بندی کرده و برای فرار از دستگاه‌های بازرسی فرودگاه، دور این بسته‌ها کاربن و فویل آلومینیومی می‌پیچیدند و بسته‌ها را در پایه‌ها و ستون‌های مبل جاسازی می‌کردند.

سپس مبل‌ها را دوباره بازسازی کرده و از این طریق محموله‌های شیشه را به خارج از کشور قاچاق می‌کردند. وی ادامه داد: ماموران پلیس وقتی 10 عضو این باند را دستگیر کردند که آنها 42 کیلو شیشه را در 2 دست مبل چوبی جاسازی کرده و قصد داشتند این محموله را به خارج از کشور ارسال کنند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد‌مخدر کشور در ادامه به دستگیری اعضای دومین باند قاچاق شیشه اشاره کرد و گفت: بعد از دستگیری باند نخست، بازجویی از متهمان آغاز شد و با شواهد و مدارکی که از آنها به دست آمده بود، ماموران به فعالیت باند دیگری در جنوب پایتخت پی بردند.

اطلاعات به دست آمده از متهمان نشان می‌داد که باند دوم با اجاره‌ یک خانه قدیمی، زیرزمین خانه را تبدیل به کارگاه مبل‌سازی‌ کرده و بعد از جاسازی محموله‌های شیشه در مبل‌های راحتی، دست به قاچاق آنها می‌زنند. وی تصریح کرد: با این اطلاعات، ماموران راهی خانه مورد نظر شدند و بعد از ورود به آنجا، 2‌مرد را که مشغول انتقال مبل‌ها به فرودگاه بودند، دستگیر کردند و بعد، از جداسازی مبل‌ها، 21 کیلو شیشه در داخل آنها کشف کردند.

ملاتی از شیشه

سردار حسین‌آبادی در ادامه، خبر از دستگیری باندی داد که با استفاده از شیشه، آجر مخصوص شومینه می‌ساختند و آنها را به خارج از کشور قاچاق می‌کردند. او خاطرنشان کرد: دی ماه امسال، ماموران پلیس فرودگاه امام خمینی، زمانی که مشغول بررسی محموله‌های ارسالی به کشور مالزی بودند، به بسته‌هایی که حاوی آجرهای مخصوص شومینه بودند مشکوک شدند.

آنها با توجه به ظاهر عجیب این آجرها، اقدام به باز کردن بسته‌ها کردند و در بررسی دقیق آجرها، متوجه شدند که آنها با ملاتی از مخدر شیشه و خاک رس ساخته‌ شده‌اند. وی یادآور شد: با کشف 41 قطعه آجرنسوز مخصوص شومینه، این محموله به اداره پلیس انتقال یافت و تلاش برای دستگیری قاچاقچیان آغاز شد.

انباردار قاچاقچی

رئیس پلیس مبارزه با مواد‌مخدر با اشاره به یکی دیگر از عملیات‌های پلیس در روزهای گذشته بیان کرد: در این عملیات، ماموران بعد از مدت‌ها کار اطلاعاتی یک زن و مرد جوان را شناسایی کردند که در پوشش انباردار در جنوب پایتخت فعالیت می‌کردند. این زن و مرد در واقع قاچاقچی مواد‌مخدر بودند که بعد از انتقال محموله‌های مواد به انبار خود، آنها را در آنجا نگهداری کرده و در فرصتی مناسب بین مشتریان توزیع می‌کردند.

در جریان دستگیری این زن و مرد، ماموران موفق به کشف 200‌کیلو تریاک و 4 کیلو مرفین از انبار مورد نظر شدند و زن و مرد قاچاقچی را دستگیر کردند. وی همچنین از دستگیری اعضای یک باند دیگر که دست به قاچاق تریاک می‌زدند خبر داد و گفت: اعضای این باند 6‌نفر بودند که بعد از چندین شبانه‌روز تحقیقات تخصصی مخفیگاه آنها در پایتخت کشف و تمامی این افراد دستگیر شدند. بعد از دستگیری متهمان در مخفیگاه آنها 130 کیلو تریاک، 2 قبضه سلاح کمری، 100 تیر جنگی و مقداری مدارک جعلی و حکم ماموریت تقلبی کشف و ضبط شد.

قارچ مقدس

سردار حسین‌آبادی با بیان اینکه ماده مخدر جدیدی وارد کشور نشده و در حال حاضر مخدر شیشه به‌عنوان جدی‌ترین معضل جامعه مطرح است، گفت: اینکه گفته می‌شود مخدرهای جدیدی به نام قارچ مقدس و مفتریک در کشور دیده شده است، صحت ندارد و هیچ‌کدام از این دو نمونه مواد در کشور مطرح نیست.

وی با اشاره به ابلاغ قانون جدید مبارزه با مواد‌مخدر از 14‌دی‌ماه امسال، افزود: مطمئنا با اجرای این قانون و به مجازات رساندن قاچاقچیان مخدرهای صنعتی به‌ویژه شیشه در کشور، گام بزرگی برای مبارزه با این نوع مواد‌مخدر برداشته خواهد شد.

کد خبر 126749

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز