گروه حوادث: با دستگیری 56 عضو باند قاچاق و فروش غیرقانونی موتورسیکلت‌های خارجی R1 و تریل 250سی‌سی‌ و zx150، 500 دستگاه از این موتورسیکلت‌های قاچاق شناسایی شد.

موتور سیکلت

بازپرس شعبه دوم دادسرای شهرری به کسانی که احتمالا فریب این باند را خورده‌اند و از آنها موتور خریداری کرده‌اند، 20 روز فرصت داد تا با مراجعه به پلیس نسبت به تهیه مدارک قانونی برای این موتورها اقدام کنند. تحقیقات درخصوص این پرونده 28 تیر 89 زمانی آغاز شد که ماموران پایگاه نهم اداره آگاهی تهران از طریق مخبرین خود در جریان فعالیت یک باند فروش موتورسیکلت‌های قاچاق در شهرری قرار گرفتند.

بررسی‌ها نشان می‌داد که اعضای این باند اقدام به وارد کردن موتور‌سیکلت‌های قاچاق کرده‌اند و بعد از تهیه کارت موتور و پلاک جعلی، آنها را به مشتریانشان می‌فروشند، این بررسی‌ها نشان می‌داد که یکی از اعضای این باند قصد دارد به‌زودی 2 موتورسیکلت مدل بالای قاچاق را بفروشد. با توجه به حساسیت ماجرا، ماموران تحقیقات خود را آغاز کردند و با معرفی خود به‌عنوان خریدار موتور، با مالک اصلی موتورها وارد معامله شدند.

وقتی معلوم شد گزارش‌‌های دریافتی صحت داشته و این مرد جوان در قاچاق و جعل اسناد موتورسیکلت‌های خارجی دست دارد، ماموران راهی مغازه وی شدند و درحالی‌که وی در آنجا حضور نداشت، تعدادی اسناد و مدارک جعلی مربوط به موتورسیکلت‌ها را در داخل مغازه پیدا کردند که نشان می‌داد آنها در کار قاچاق موتورسیکلت‌های گران‌قیمت خارجی هستند.با این اطلاعات، مالک موتورها تحت تعقیب قرار گرفت و سرانجام بعد از 2 روز عملیات پلیسی در جریان یک درگیری با ماموران، دستگیر شد.

با دستگیری این مرد، به دستور قاضی حسینی‌- بازپرس شعبه دوم دادسرای شهرری - تیمی از کارآگاهان به سرپرستی ستوان سوم گلکار و گروهبان یکم مکی بررسی‌ها برای شناسایی دیگر همدستان مرد جوان را ادامه دادند و مدتی بعد متوجه شدند که سرکرده اصلی این باند در جنوب تهران یک فروشگاه موتورسیکلت دارد.با دستور قضایی سردسته باند نیز دستگیر شد و در اعترافات اولیه خود گفت: با تهیه مهر جعلی شماره‌گذاری و مهر استعلام پلیس راهور چند شهرستان و همچنین مهر مسئول شماره گذاری، اقدام به صدور برگه‌ها، مدارک و اسناد جعلی برای موتورهای قاچاق کرده و سپس این موتورها را به‌عنوان موتورهای وارداتی به مشتریانمان می‌فروختیم.

بعد از اعترافات سردسته باند، همدستان وی نیز دستگیر شدند و تعدادی از پلاک‌های جعلی که در خانه یکی از آنها در شهرستان کازرون دفن شده بود کشف و ضبط شد. قاضی حسینی، بازپرس شعبه دوم دادسرای شهرری، با اعلام این خبر گفت: در این پرونده تا‌کنون 500 موتور قاچاق شناسایی شده و بیش از 170 دستگاه از این موتور‌ها نیز توقیف شده است. همچنین 56 نفر در این رابطه دستگیر شده‌اند و 2 کارگاه جعل پلاک، یک کارگاه جعل اسناد و مدارک و 2 دفترخانه هم که اقدام به صدور غیرقانونی سند می‌کردند، شناسایی و پلمب شدند.

همچنین در این پرونده چند مامور پلیس راهور نیز که متهم به همکاری با این باند هستند، شناسایی شدند.بازپرس شعبه دوم دادسرای شهرری با اعلام دستگیری تمامی اعضای این باند گفت: از امروز به‌مدت 20 روز به کسانی که بدون‌‌اطلاع از جعلی بودن مدارک این موتورها هنوز از آنها در سطح تهران و شهرستان‌ها استفاده می‌کنند فرصت داده می‌شود تا با مراجعه به پلیس نسبت به دریافت مدارک و پلاک قانونی اقدام کنند و در غیر این صورت بعد از اتمام 20 روز، کسانی که این موتورسیکلت‌ها از آنها کشف یا توقیف شود به‌صورت قانونی و به اتهام داشتن اموال قاچاق بازجویی خواهند شد.

کد خبر 135068

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز