گروه حوادث: مسافر ناشناس به بهانه استخدام و خرید خودرو با نرخ دولتی، راننده تاکسی را فریب داد و بعد از کلاهبرداری میلیونی از او متواری شد.

حوادث سرقت

یک ماه پیش مردی به دادسرای ناحیه 12 تهران رفت و از یک کلاهبردار حرفه‌ای شکایت کرد.این مرد به بازپرس شعبه 14 دادسرا گفت: حدود یک ماه پیش مرد میانسالی به‌عنوان مسافر سوار خودروام شد و بعد از طی مسیری کوتاه سر صحبت را باز کرد.او از خودش و شغلش گفت و اینکه در یکی از سازمان‌های دولتی مسئولیتی دارد.

مرد ناشناس در همان نخستین ملاقات ‌گفت که می‌تواند من را به‌عنوان راننده تشریفات فرودگاه استخدام کند. در مدتی که او سوار ماشینم بود، چنان مجذوب حرف‌ها و ادعاهایش شدم که شماره تلفن‌ همراهش را گرفتم و چند روز بعد برای پیدا کردن کار به او زنگ زدم. شاکی ادامه داد: مرد میانسال در ملاقات‌هایی که داشتیم گفت که می‌تواند علاوه بر استخدام من در فرودگاه، یک حواله خرید خودرو به نرخ دولتی هم برایم بگیرد.

من هم هر طوری بود 12میلیون تومان جور کردم و یک روز همراه آن مرد به بانک رفتیم و بعد از برداشت این مبلغ از حسابم، همه پول‌ها را به او دادم تا هرچه زودتر خودروام را تحویل بگیرم اما مرد میانسال بعد از دریافت پول‌ها ناپدید شد و دیگر حتی جواب تلفن مرا هم نداد. بعد از این شکایت، پرونده در اختیار پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت و تحقیقات برای شناسایی و دستگیری مرد کلاهبردار آغاز شد.

ماموران که تصور می‌کردند مرد کلاهبردار یک مجرم سابقه‌دار است، با کمک شاکی به بررسی آلبوم عکس تبهکاران پرداختند اما هیچ سرنخی از متهم به دست نیاوردند. آنها در ادامه تحقیقات راهی بانکی شدند که شاکی، همراه متهم به آنجا رفته بود تا از حسابش پول بردارد. در بررسی فیلم‌های ضبط شده توسط دوربین‌های مداربسته بانک، تصویری از مرد کلاهبردار به دست آمد اما ماموران با وجود در اختیار داشتن عکس متهم، هیچ ردی از او به‌دست نیاوردند.

سرهنگ غیاثوند، رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران، با بیان این خبر گفت: از آنجا که احتمال می‌رود متهم همچنان به کلاهبرداری‌های خود ادامه دهد، بازپرس پرونده مجوز چاپ عکس بدون پوشش چهره او را در روزنامه‌ها صادر کرده و از کسانی که از مخفیگاه وی خبر دارند یا هدف کلاهبرداری او قرار گرفته‌اند، خواسته است اطلاعات خود را از طریق شماره تلفن‌های 21864802 و 21864705 در اختیار ماموران پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران قرار دهند.

کد خبر 127431

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز