دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۸۹ - ۰۶:۱۱
۰ نفر

گروه حوادث: مردان تبهکار بعد از ‌آنکه به‌عنوان مسافر سوار خودروهای شخصی می‌شدند، در مکانی خلوت به راننده حمله‌ور می‌شدند و اقدام به سرقت می‌کردند.

سارقان - دستگیری


تحقیقات برای دستگیری متهمان با شکایت یکی از مالباخته‌ها در اداره آگاهی شهر‌ستان قدس آغاز شد. شاکی به ماموران گفت: در یکی از محله‌های شهرستان قدس 3 مرد را به‌عنوان مسافر سوار خودروام کردم اما بعد از طی مسافتی آنها با تهدید چاقو مرا مورد ضرب و شتم قرار دادند و با سرقت خودرو و اموال باارزشم از محل گریختند.

با طرح این شکایت، تحقیقات ماموران برای دستگیری سارقان آغاز شد و آنها بعد از چهره‌نگاری دزدان، محل‌هایی که احتمال می‌رفت آنها در آنجا حضور یابند را به‌صورت نامحسوس زیر نظر گرفتند تا اینکه چندی قبل به سرنشینان یک دستگاه پراید مشکوک شدند و با استعلام پلاک خودرو، متوجه سرقتی بودن آن شدند.

ماموران به راننده پراید دستور ایست دادند اما او و همدستش پا به فرار گذاشتند. فرار آنها چند لحظه بیشتر طول نکشید و ماموران با متوقف کردن خودرو، هر دو سرنشین آن را دستگیر کردند. متهمان در تحقیقات مقدماتی، ابتدا منکر سرقت شدند و ادعا کردند که خودرو را از یکی از دوستانشان امانت گرفته و از مسروقه بودن آن خبر نداشته‌اند اما در ادامه بازجویی به سرقت این خودرو با تهدید چاقو و همدستی دیگر دوستانشان اعتراف کردند.

در ادامه بازجویی از سارقان، مشخص شد سرکرده این باند فردی به نام حمید است و ماموران موفق شدند او را به‌همراه 5 عضو دیگر باند شناسایی و دستگیر کنند.

متهمان در بازجویی‌ها درخصوص سرقت‌هایشان گفتند: شب‌ها به‌عنوان مسافر سوار خودروهای شخصی می‌شدیم و بعد از کشاندن راننده به محلی خلوت، به او حمله‌ور شده و با تهدید چاقو دست به سرقت خودرو و اموال وی می‌زدیم.

سرهنگ حسین کربلائی‌زاده، فرمانده انتظامی شهرستان قدس درخصوص این خبر اظهار داشت: با توجه به اینکه احتمال می‌رود اعضای این باند سرقت‌های زیادی را با این شگرد انجام داده باشند، قاضی پرونده دستور چاپ عکس بدون پوشش چهره 3 عضو اصلی این باند را صادر کرده و مالباختگان احتمالی می‌توانند جهت طرح شکایت از متهمان به پلیس آگاهی شهرستان قدس مراجعه کنند.

کد خبر 129906

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز