گروه حوادث: زن جوان به‌دنبال اختلاف با شوهرش نقشه قتل او را طرح کرد.

متهم

همدست این زن با یک خودروی سواری، قربانی را زیر گرفت تا وانمود کند او در جریان یک تصادف کشته شده است. بامداد 10 آذرماه امسال، زنی با کلانتری 130 تهران تماس گرفت و از مرگ شوهرش در جریان یک تصادف خبر داد. ماموران وقتی به محل حادثه رفتند با جسد بی‌جان مردی روبه‌رو شدند که در خیابان روی زمین افتاده بود اما از خودرویی که عامل این تصادف بود، خبری نبود.

زن جوان در تحقیقات اولیه به ماموران گفت: شوهرم دیشب برای گرفتن بسته‌ای از دوستش از خانه خارج شد اما چند ساعت گذشت و او برنگشت. من که نگرانش شده بودم همراه خواهرم و همسرش، جست‌وجو برای پیدا کردن او را شروع کردیم و حتی به تصور اینکه وی تصادف کرده، به همه بیمارستان‌ها هم سر زدیم اما اثری از او پیدا نکردیم. چند ساعت بعد وقتی قصد بازگشت به خانه را داشتیم، جسد شوهرم را دیدیم که در یکی از خیابان‌های نزدیک محل زندگی‌مان روی زمین افتاده بود. ظاهرا یک خودروی سواری بعد از تصادف با همسرم پا به فرار گذاشته و او به خاطر شدت جراحات وارده جان باخته بود.

بعد از اظهارات این زن، کارشناسان راهنمایی و رانندگی برای بررسی نحوه تصادف راهی محل شدند و در همان تحقیقات اولیه متوجه مشکوک‌بودن ماجرای تصادف شدند. آنها با توجه به اظهارات شاهدان، زمان تصادف و شرایط خیابانی که حادثه در آنجا رخ داده بود به این نتیجه رسیدند که احتمال عمدی بودن تصادف زیاد است و به این ترتیب پرونده برای ادامه بررسی‌ها به شعبه دوم دادسرای جنایی تهران ارسال شد.

با دستور قضایی، تیمی از کارآگاهان وارد عمل شدند و با احضار همسر مقتول به اداره دهم آگاهی، به پرس و جو از او پرداختند. حرف‌های ضد‌ونقیض زن جوان درباره دلیل بیرون رفتن شوهرش از خانه و دستپاچگی او هنگام پاسخ‌دادن به سؤالات، شک ماموران را بیشتر کرد و آنها تصمیم گرفتند درباره رابطه این زوج تحقیقات بیشتری انجام دهند.

ماموران در ادامه بررسی‌ها متوجه اختلافات شدید زن جوان و شوهرش شدند؛ تا حدی که قرار بوده آنها از هم جدا شوند.
با این اطلاعات فرضیه به قتل رسیدن مقتول از سوی همسرش قوت گرفت و زن جوان بار دیگر تحت بازجویی قرار گرفت.
او تنها 24 ساعت بعد از دستگیری به طرح سناریوی قتل شوهرش اعتراف کرد و گفت: از 6 ماه قبل فریب حرف‌های مردی به نام صالح را خوردم که ادعا می‌کرد به من علاقه دارد. تماس‌های من و صالح، شک شوهرم را برانگیخت و همین مسئله باعث درگیری و اختلاف شدیدی بین ما شد.

من تصور می‌کردم که اگر شوهرم را از سر راهم بردارم، می‌توانم با آن مرد ازدواج کنم و برای همین نقشه قتل او را طرح کردم. شب حادثه طبق نقشه‌ای که کشیده بودیم، صالح با شوهرم تماس گرفت و گفت که بسته‌ای پیدا کرده که شماره تلفن وی روی آن بوده. سپس برای پس‌دادن بسته با شوهرم قرار گذاشت و وقتی او به محل قرار رفت، صالح با خودروی سواری وی را زیر گرفت و فرار کرد.

بعد از اعترافات زن جوان، جست‌وجو برای دستگیری همدست او ادامه یافت اما این مرد بدون برجا گذاشتن ردی از خودش ناپدید شده بود. سرانجام تحقیقات پلیس برای دستگیری این مرد بعد از چندین روز به نتیجه رسید و صالح صبح 19 بهمن‌ماه در مخفیگاهش در جنوب تهران دستگیر شد. سرهنگ محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران، با بیان این خبر گفت: مرد جوان در بازجویی‌ها به تصادف ساختگی و زیر گرفتن مقتول اعتراف کرد و هر دو متهم با قرار بازداشت موقت، راهی بازداشتگاه شدند و تحقیقات تکمیلی درخصوص این پرونده ادامه دارد.

کد خبر 127930

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز