گروه حوادث: قاتلان 3 عضو خانواده تاجر آهن در شهرستان رشت در آخرین جلسه محاکمه، جنایت‌ها را به گردن گرفتند و از اولیای دم درخواست بخشش کردند.

متهم

4 اسفند  دومین و آخرین جلسه محاکمه 3 پسر جوان که مهرماه امسال دست به جنایتی هولناک در خیابان گلسار رشت زده بودند، در شعبه 12 دادگاه کیفری استان گیلان برگزار شد. هر سه متهم در جلسه قبلی که صبح سه‌شنبه برگزار شده بود، اتهام قتل عمد را انکار کرده و جنایت‌ها را گردن دیگری انداخته بودند اما در جلسه دیروز، وقتی برای اخذ آخرین دفاع مقابل قاضی لسانی و 4 قاضی مستشار دادگاه قرار گرفتند، تصمیم گرفتند چیزی جز حقیقت نگویند.

نخستین کسی که در جایگاه قرار گرفت، سجاد، متهم ردیف اول پرونده بود. او متهم به قتل عمدی پسر و همسر تاجر آهن و معاونت در قتل مرد تاجر و مشارکت در سرقت بود که در جلسه قبلی اتهامات قتل عمد را نپذیرفت اما این بار رو به قضات دادگاه گفت: من قتل عمدی همسر و پسر تاجر آهن را قبول دارم و آمده‌ام تا از اولیای دم عذرخواهی کنم. متهم که به‌شدت گریه می‌کرد، ادامه داد: من از اولیای دم فرصتی برای جبران کار زشتم می‌خواهم. از آنها می‌خواهم مرا ببخشند و قول می‌دهم اگر از گناهم بگذرند، کاری ‌کنم که باعث سربلندی آنها شوم.

دومین کسی که در جایگاه قرار گرفت، شایان، برادرزاده تاجر آهن بود. به عقیده قضات دادگاه او متهم ردیف دوم بود و اتهامش قتل عمدی عمویش و معاونت در قتل زن عمو و پسرعمویش بود.
وی نیز اتهام خود را قبول کرد و گفت: من قصد کشتن عمویم را نداشتم. مطمئن باشید اگر می‌دانستم عمویم به خاطر شکنجه‌های سجاد بی‌هوش شده و به قتل نرسیده، هیچ‌وقت با چاقو به او ضربه نمی‌زدم.

متهم ردیف سوم نیز سبحان، یعنی برادر متهم ردیف اول بود. او با اتهام معاونت در قتل تاجر آهن و همسر و پسر او و مشارکت در سرقت روبه‌رو بود که همه اتهامات خود را قبول کرد. او نیز مدعی شد که از کرده خود پشیمان است و از اولیای دم درخواست بخشش کرد. بعد از اینکه متهمان آخرین دفاعیات خود را بیان کردند، قاضی لسانی ختم جلسه را اعلام کرد و گفت: رای نهایی درخصوص این پرونده ظرف یک‌هفته آینده صادر خواهد شد.

کد خبر 129055

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز