سه‌شنبه ۳ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۸:۴۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار رئیس مجلس‌ملی اکوادور تحولات اخیر منطقه را انقلاب‌های عمیق ناشی از نارضایتی مردم کشورهای منطقه از رفتارهای آمریکا و نظام‌های دیکتاتوری توصیف کرد و گفت: قطعا نتیجه این تحولات به نفع مردم کشورهای منطقه خواهد بود.

مجلس

به گزارش واحد مرکزی خبر، علی لاریجانی با بیان اینکه وابستگی نظام‌های حکومتی در منطقه به آمریکا عامل بحران در این کشورها شده است تصریح کرد: معادلات جدیدی درحال شکل گیری در منطقه است و ملت‌ها در حال تنفس فضای جدیدی هستند.

لاریجانی با ابراز خرسندی از روند رو به رشد مناسبات دوستانه دو کشورگفت: ایران و اکوادور از فرصت‌های فراوانی برای تقویت همکاری‌های دوستانه خود به ویژه در بخش‌های صنعت، کشاورزی و بازرگانی برخوردارند.

وی در همین جهت با تاکید بر نقش مهم همکاری‌های پارلمانی آمادگی مجلس شورای اسلامی را برای حمایت از توسعه همه جانبه روابط دو کشور ابراز داشت.

کوردرو رئیس مجلس ملی اکوادور نیز در این دیدار هدف از سفر خود به کشورمان را توسعه و گسترش هر چه بیشتر مناسبات دوستانه خواند و افزود: دولت و پارلمان اکوادور از توسعه و تقویت همکاری‌ها با ایران در همه زمینه‌ها حمایت می‌کنند.

وی با تاکید بر نقش برجسته تاریخ، فرهنگ و تمدن ایران در منطقه افزود: دیدگاه‌های مشترک دو کشور در زمینه‌های سیاسی و بین‌المللی زمینه‌های خوبی برای توسعه همکاری ایجاد کرده است.

وی تصریح کرد: اکوادور از هر پیشنهادی برای تقویت روابط با ایران استقبال می‌کند.

دوطرف در این دیدار با بررسی چشم انداز مراودات دوستانه دو کشور بر اجرای تفاهم نامه‌ها به ویژه در بخش اقتصادی و کشاورزی تاکید کردند.

کد خبر 128956
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز