دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۸۹ - ۰۶:۳۳
۰ نفر

*اولاً این قدر نیست، روزی سه لیوان است، دوماً می‏خواهم با این کار به رشد جامعه سالم کمک کنم! جامعه سالم؟! شوخی می‏کنی؟ با خوردن شیر؟!

*پس چی؟ وقتی که من شیر می‏خورم خودم به عنوان یک فرد، انسان سالمی خواهم شد. دوماً در یک جامعه، سلامتی افراد به ویژه در میانسلی و کهنسالی، نشانه پیشرفت و فرهنگ بالای آن جامعه است.
بابا آینده نگر! حالا کو تا میانسالی!

*مگر تو از الان درس نمی‏خوانی که در آینده کار مورد علاقه‏ات را انجام بدهی؟ خوب سلامتی که از همه چی مهم‏تره، پس چرا نباید به فکر آن باشیم؟خوب تو این کار را برای خودت انجام می‏دهی دیگر، پس چرا پای بقیه آدم‏ها وسط میاوری؟
این درست است، اما وقتی بدانی که خوردن شیر از سندروم متابولیک جلوگیری می‏کند و این طوری بسیاری از هزینه‏های دوران میانسالی به بعد کاهش پیدا می‏کند، آن وقت می‏فهمی که فقط برای خودم نیست.

* سندروم متابولیک دیگر چیست؟
مجموعه علائمی است که اگر فرد چند تای آن را داشته باشد، باید فکری به حال خودش بکند! چون پیامدهای آن بیماری قلبی و سکته است. نشانه‏هایش هم خیلی عجیب و غریب نیستند؛ فشار خون بالا، تری‌گلیسیرید بالا، قند خون بالا، چاقی شکم...

*خوب حالا شیر از همه اینها پیشگیری می‏کند؟
تحقیقات نشان داده کسانی که به طور مرتب شیر می‏خورند،62  درصد کمتر به سندروم متابولیک دچار می‏شوند. جالب است بدانی که این آمارها در طی 20 سال به دست آمده است. حالا قبل از این که سؤال بعدی‏ات را بپرسی، دو لیوان شیر بیاور تا حال این سندروم را اساسی جا بیاوریم!

کد خبر 128202
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز