مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۷
۰ نفر

گروه شهری: مدیرکل اداره سلامت شهرداری تهران با اشاره به تدارک برنامه‌های گسترده در هفته سلامت، تصریح کرد:

در این هفته علاوه بر نواخته شدن زنگ سلامت در مدارس، جشن روز پرستار، نمایشگاه‌های سلامت، همایش‌ها و کارگاه‌های آموزشی متعدد، جشنواره‌های فرهنگی و ورزشی و بازدید مدیران شهری از مراکز درمانی اجرا خواهد شد. دکتر محمدمهدی گلمکانی به تشریح برنامه‌های هفته سلامت شهرداری تهران پرداخت و اظهار داشت: از 18 تا 24 فروردین ماه مصادف با هفته سلامت برنامه‌های متنوعی از سوی اداره کل سلامت و ادارات سلامت مناطق 22گانه طرح‌ریزی شده است که در سطح خانه‌های سلامت، سراهای محله، فرهنگسراها، پارک‌ها و اماکن عمومی اجرا خواهد شد.

وی افزود: روز جهانی بهداشت از 18 فروردین ماه با شعار جهانی «مقاومت به داروهای ضد‌میکروبی، یک تهدید جهانی» آغاز خواهد شد که روزشمار هفته سلامت نیز متناسب با این موضوع تنظیم شده است. مدیرکل سلامت شهرداری تهران یادآور شد: برنامه‌های شهرداری براساس دستورالعمل ابلاغی به شهرداران مناطق پیگیری خواهد شد که در این دستورالعمل از آنها خواسته شده تا در کنار برنامه‌های منطقه‌ای، برخی محورهای اصلی را نیز مد نظر قرار دهند. گلمکانی نواختن زنگ سلامت همزمان با هفته سلامت با حضور شهرداران مناطق، تقدیر از تلاشگران عرصه سلامت توسط شهرداران منطقه در هفته سلامت و بازدید از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی توانبخشی و عیادت از بیماران را ازجمله این محور‌ها خواند.

وی خاطرنشان ساخت: در طول هفته سلامت جشن‌های ویژه همچون جشن روز پرستار و تقدیر از پرستاران نمونه مناطق 22 گانه برگزار خواهد شد و همچنین جلسات دبیران کانون‌های اجتماعی حوزه سلامت منطقه و شوراهای سلامت با شهردار منطقه نیز انجام می‌شود. مدیرکل سلامت شهرداری تهران برپایی کارگاه‌های ویژه ارائه خدمات سلامت در سطح مناطق 22گانه، برپایی نمایشگاه‌های سلامت با حضور تمامی ادارات سطح منطقه و انجام تبلیغات و اطلاع رسانی محیطی و بیان ضرورت‌هایی که مردم باید از حوزه سلامت بدانند را از دیگر برنامه‌های درنظر گرفته شده در این هفته خواند. گلمکانی ادامه داد: در کنار این ابلاغیه، برنامه‌هایی از سوی خود مناطق همچون اجرای نمایش‌های میدانی و تئاترهای عروسکی و برگزاری بیش از 800‌جلسه و کارگاه آموزشی تدارک دیده شده است که در شهر تهران اجرا خواهد شد.

وی همچنین از برپایی تورهای آموزشی و تفریحی برای شهروندان و برپایی پایگاه‌های انتقال خون در مناطق 4، 14 و 15 خبر داد.
مدیرکل سلامت شهرداری تهران در پایان، برگزاری جشنواره غذا و صبحانه سالم و برگزاری مسابقات ورزشی در کنار برپایی همایش‌های منطقه‌ای با محوریت شعار سال سازمان بهداشت جهانی را از دیگر برنامه‌های شهرداری در هفته سلامت خواند.

کد خبر 131667

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز