سه‌شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۸:۰۰
۰ نفر

با نزدیک شدن به هفته‌های پایانی سال، تلاش برای ساماندهی یارانه شیر در دولت آغاز شده است.

به گزارش همشهری، با توجه به اینکه شیر به‌عنوان یکی از اقلام پروتئینی از حساسیت‌های زیادی برخوردار است، دولت هدفمند‌سازی‌ یارانه آن را به تاخیر انداخت اما طبق گفته معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزیر بازرگانی احتمال هدفمند شدن یارانه شیر از سال آینده بسیار زیاد است. محمود دودانگه، پرداخت نقدی یارانه شیر به مصرف‌کنندگان را یکی از سناریوهای در دست بررسی دانست وبه همشهری گفت: هنوز در مورد چگونگی و زمان اجرای آن تصمیم‌گیری نشده است.

وی با اشاره به شیوه هدفمند‌سازی‌ یارانه نان و رضایت عمومی از این شیوه افزود: به احتمال زیاد این شیوه در مورد شیر نیز به کار برده خواهد شد. به گفته وی، با توجه به الزام قانون به هدفمندی یارانه‌های پرداختی، یارانه شیر نیز با سازوکار مناسب هدفمند خواهد شد و برای تقویت بخش تولید نیز بسته‌های حمایتی درنظر گرفته خواهد شد.

بر اساس این گزارش یکی دیگر از سناریوهای در دست بررسی، انتقال یارانه پرداختی از کارخانه‌های لبنی به دامداران است. معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد‌کشاورزی در این رابطه گفت: برای انتقال یارانه شیر از کارخانه‌های لبنی به دامداران از سال آینده، باید دامداری‌ها شناسنامه داشته باشند و تک‌تک گاوهای شیرده هویت‌دار شوند.

سعادت‌الله عباسی، به ایسنا گفت: در زمینه دامداری‌های صنعتی مشکلی نداریم و می‌توانیم بلافاصله این طرح را اجرا کنیم. عباسی تصریح کرد: تا زمانی که دامداری‌ها و گاوهای شیرده شناسنامه‌‌دار نشده‌اند، می‌توان یارانه را به روش‌های دیگر در اختیارشان قرار داد. براساس این گزارش 89 میلیارد تومان یارانه شیر امسال تا یک ماه گذشته به کارخانه‌های لبنی پرداخت نشده بود که با مطرح‌شدن حذف یارانه شیر در همشهری، معاون اول رئیس‌جمهور تسویه‌حساب یارانه شیر طی 48ساعت و واریز آن به حساب وزارت بازرگانی را ابلاغ کرد که این اتفاق با گذشت چند هفته از ابلاغیه مذکور هنوز رخ نداده است.

کد خبر 127757

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز