همشهری آنلاین: برخی به قدری از یاد خدا غافل شده‌اند که تصور می‌کنند اگر این دولت در موضوع هدفمندکردن یارانه ها به طور کامل موفق شود در انتخابات آینده موثر خواهد بود،چنین تصوراتی اوج سقوط و غفلت از عنایت الهی و امام عصر (عج) است.

رییس جمهوری هدفمند کردن یارانه‌ها را اقدام بسیار بزرگ با آثار ، نتایج و برکات فراوان دانست و گفت: هدفمند سازی یارانه‌ها هنوز در گام اول قرار دارد و باید به جایی برسیم که موجب اصلاح اندیشه و رفتار اقتصادی کل جامعه شود .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، احمدی‌نژاد امروز در همایش استانداران سراسر کشور با قدردانی از خدمات استانداران برای اجرای مطلوب قانون هدفمند‌کردن یارانه‌ها گفت : با اجرای این قانون احساس همبستگی و عزم ملی در جامعه تقویت شده است و از آنجایی که جنس آن عدالت است و امام عصر (عج) مجری و مسئول عدالت در جهان هستند این طرح با عنایات امام زمان (عج) به شکل مناسبی به اجرا درآمده و بی‌تردید هر روز که می‌گذرد آثار و برکات فراوانی برای مردم و جامعه خواهد داشت .

رییس‌جمهور خاطر‌نشان کرد: مسئولین باید توجه داشته باشند که در نظام ولایت کارگزار امام عصر (عج) هستند و اگر ذره‌ای نسبت به آن بی‌توجه باشند خسران شدیدی متحمل شده‌اند .

احمدی‌نژاد در ادامه با تاکید بر اینکه مبارزه با مفاسد اقتصادی باید با اقتدار ، قوت و اراده پیگیری شود ،اظهار داشت: نباید به کوچکترین فساد اقتصادی رضایت داد و باید با هر کس و در هر جایی که باشد قاطعانه برخورد شود.

رییس جمهور افزود: مسئولین باید توجه داشته باشند که مفاسد اقتصادی از بالا به پایین جامعه سرایت می کند از این رو حتی نباید نسبت به سوء استفاده جزئی از بیت المال رضایت دهد و بایستی مراقبت بیشتری در این خصوص اعمال کنید تا مبارزه با فساد اقتصادی به یک فرهنگ تبدیل شود.

احمدی نژاد خاطر نشان کرد : اگرچه دست‌های زیادی در زمینه فساد اقتصادی قطع شده،اما اگر همه دست‌های فاسد قطع شود و تمامی مبالغ به بیت المال برگردانده شود هیچ فقیری در جامعه باقی نخواهد ماند.

رییس‌جمهور با بیان اینکه عده‌ای در خصوص هدفمند کردن یارانه‌ها به دنبال ماجراجویی هستند ، اظهارکرد : این عده به قدری از یاد خدا غافل شده اند که تصور می کنند اگر این دولت در موضوع هدفمندکردن یارانه‌ها به طور کامل موفق شود در انتخابات آینده موثر خواهد بود،چنین تصوراتی که انسان همه امور را به قدرت و انتخابات مرتبط کند، اوج سقوط و غفلت از عنایت الهی و امام عصر (عج) است .

احمدی نژاد افزود: به رغم تبلیغاتی که عده‌ای در خصوص هدفمندکردن یارانه‌ها انجام می دهند، بدون تردید آینده اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها بسیار بهتر از شرایط کنونی خواهد بود و دولت تازه کنترل تورم را از فروردین ماه سال آینده شروع خواهد کرد .

رییس‌جمهور تصریح کرد : باید هدفمند کردن یارانه‌ها را با همین قوت ادامه داد تا به جایی برسیم که تمام رفتارها و شیوه های استفاده از انرژی در همه بخش‌ها به طور کامل اصلاح شود .

احمدی نژاد خاطرنشان کرد : استانداران بایستی در کنار اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها و پیگیری موضوع مسکن، به بخش اشتغال توجه بیشتری داشته باشند تا به فضل الهی در دو سال آینده مشکل بیکاری کشور بطور اساسی برطرف شود و در این زمینه می‌توان از منابع صندوق توسعه ملی استفاده کرد ضمن اینکه باید توجه داشته باشید که باید به دنبال ایجاد اشتغال ماندگار و منطبق بر نیاز کشور بود.

رییس‌جمهور همچنین اصلاح سیستم بانکی و مالیاتی را در دو سال آینده مورد تاکید قرار داد و گفت: اگر سیستم بانکی و مالیاتی در کنار هدفمند کردن یارانه‌ها اصلاح شود، اقتصاد ایران در 6-5 سال آینده زیر رتبه دهم دنیا قرار خواهد گرفت .

احمدی‌نژاد افزود: اگر در بخش مالیاتی بتوان فرهنگی را نهادینه کرد که همه مردم مالیات بپردازند فاصله طبقاتی از جامعه ریشه‌کن خواهد شد .

رییس جمهور خاطر نشان کرد : باید در دو سال آینده موضوع مسکن ، اشتغال، مالیات و سیستم بانکی ، اصلاح شود و در این زمینه مردم در صحنه‌های مختلف بارها نشان داده‌اند که از شایستگی و ظرفیت اقدامات بزرگ برخوردار هستند.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود با گرامیداشت فرا رسیدن ایام دهه فجر اظهار داشت : انقلاب اسلامی جدی‌ترین و بالنده‌ترین حقیقتی که با آن زندگی می کنیم و بدون آن موجودیت ، هویت ، استقلال و عزت ملی معنا و مفهومی ندارد.

رییس‌جمهور افزود: همواره باید افق‌های بلند و آرمانی انقلاب را مد نظر داشت و چه بسا و به هر میزانی که از این افق های بلند فاصله ایجاد شود، به همان میزان با مشکل مواجه خواهیم بود.

احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی بدون اندیشه و آرمان مهدوی معنایی ندارد ، اظهار داشت : بدون شک انقلاب اسلامی در متن حرکت آخر و انقلاب جهانی توحیدی قرار دارد و همه عظمت انقلاب به خاطر اندیشه مهدوی است و بدون آن جاذبه‌ای ندارد و هر روز این اندیشه و آرمان ، درخشنده‌تر از گذشته در برابر ملت ایران و بشریت قرار دارد .

رییس‌جمهور خاطر‌نشان کرد : پایه و اساس نظام ولایت فقیه، متصل کردن بشریت و جامعه به حقیقت اندیشه مهدوی است و هیچ انگیزه‌ای برای حرکت جز آرمان مهدوی نمی‌تواند حرکتی ماندگار ،جهانی و بنیادین ایجاد کند .

احمدی‌نژاد گفت : اگر انقلاب اسلامی از منظر سیاسی نیز مورد بررسی قرار بگیرد نشان می دهد که تنها اندیشه و مکتبی که می‌تواند در دنیا عرضه شده و ملت ها را با خود همراه‌ کند، اندیشه مهدوی است چرا که همان حقیقت اسلام ناب و توحید است .

رییس‌جمهور خاطر‌نشان کرد : باید در مسیر شناخت و بیان حقیقت اندیشه مهدوی تلاش کرد و به سرعت به سمت اندیشه و عمل جهانی حرکت کرد ، چرا که بدون پیگیری اصلاح جهان نمی‌توان ایران را به قله مطلوب رسانید و این نیازمند بازشناسی و معرفی اندیشه مهدوی است .

کد خبر 127116
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز