همشهری آنلاین: وقتی مصوبات مجمع تشخیص مصلحت نظام مورد تایید رهبری قرار گرفت دیگر معنا ندارد بگوییم این مصوبات خلاف قانون است.

یک عضو هیات رئیسه مجلس خبر داد که مجلس این هفته به نامه اخیر محمود احمدی نژاد به نمایندگان، پاسخ می‌دهد.

حسین سبحانی نیا نماینده نیشابور در مجلس در گفت وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص واکنش مجلس نسبت به نامه اخیر رئیس‌جمهور به نمایندگان اظهار کرد: با وجود آنکه نمایندگان از طریق مصاحبه با رسانه‌ها به این نامه پاسخ داده‌اند، اما مجلس هفته آینده به طور رسمی و مستند پاسخی را به این نامه تهیه خواهد کرد تا جهت ثبت در اسناد به‌عنوان پاسخ مجلس باقی بماند.

وی افزود: در این پاسخ، براساس قانون به محورهای گوناگون نامه رئیس‌جمهور پاسخ داده خواهد و تاکید می‌شود که مصوبات مجلس و روند طی شده در برنامه پنجم قانونی بوده و براساس آیین‌نامه داخلی مجلس عمل شده است که پس از بررسی نهایی لایحه شورای نگهبان، ایرادات مورد نظر آن شورا رفع شد. همچنین براساس مصلحت، مجلس بر برخی مواد اصرار داشت که مطابق با اصل 112 قانون اساسی، به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع داده شدند.

سبحانی نیا تصریح کرد: ‌وقتی مصوبات مجمع تشخیص مصلحت نظام مورد تایید رهبری قرار گرفت دیگر معنا ندارد بگوییم این مصوبات خلاف قانون اساسی است بلکه تمام دستگاه‌ها موظف به اجرای آن هستند.

عضو هیات رئیسه مجلس همچنین با اشاره به انتقاد احمدی نژاد از رئیس مجلس، یادآور شد: مجلس یک قدرت منتشر است و مانند دولت قدرت متمرکز ندارد که رئیس‌جمهور در راس آن باشد و همه تبعیت کند، بلکه در آن هر کسی می‌تواند اخطار یا تذکر دهد و این گونه نیست که همه یک نظر داشته باشد؛ لذا ادعای اعمال نفوذ ریاست مجلس در میان نمایندگان صحیح نیست.

سبحانی نیا در پایان تاکید کرد: هدف مجلس دامن زدن به اختلافاتی نیست که فضای جامعه را ملتهب کند اما به دلیل آنکه نامه‌ای از سوی احمدی نژاد داده شده است باید پاسخ مقتضی هم به آن داده شود.

کد خبر 126878
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز