هشمهری آنلاین: نایب رئیس شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه برای پرداخت یارانه حمل و نقل عمومی قرار به تعامل و کمک‌ به موقع از سوی دولت است، گفت: ناهماهنگی‌هایی بین قول و عمل از سوی دولت وجود دارد که باید در جلسه‌ای مشترک آن را حل کنیم.

بیادی شورای شهر تهران

حسن بیادی در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام اینکه نرخ اتوبوس و مترو که در این دو ـ سه ماه و پس از هدفمندی یارانه‌ها گران نشده بود، به احتمال زیاد در سال جدید تغییرات قابل توجهی خواهد کرد، اما قطعا در مورد این نرخ‌ها کار کارشناسی لازم انجام خواهد شد.

 وی با بیان اینکه قرار بود، دولت ما‌به‌التفاوت قیمت انواع سوخت در این چند ماه تا سال جدید را جبران کند، اظهار کرد: اما تاکنون این اقدام انجام نشده و بین قول و عمل دولت ناهماهنگی‌های زیادی وجود دارد.

 نایب رئیس شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه شورای شهر نرخ کرایه اتوبوس و مترو در سال جدید را با احتساب کمک دولت و بدون آن تعیین خواهد کرد، تصریح کرد: اگر دولت کمک لازم را نداشته باشد، مجبور به اعلام نرخ‌های واقعی می‌شویم و اگرچه این کار برای شهرداری تبعات زیادی دارد و در نهایت به مردم فشار وارد می‌شود، اما در نهایت باید واقعیات مشخص شوند.

 وی در پاسخ به این سوال که آیا شهرداری تهران اعتراض‌های مردم و تبعات دیگر ناشی از این افزایش قیمت را قبول می‌کند و برایش گران تمام نمی‌شود؟ تصریح کرد: مردم همیشه با اطلاع از واقعیات مسائل را بهتر درک می‌کنند.

 بیادی اضافه کرد: در زمان کمبود اعتبارات، دولت به سراغ پول نفت می‌رود، اما شهرداری تهران برای جبران کسری درآمد خود به خصوص پس از اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها محل درآمد مطمئن و کافی ندارد.

 قرار است، شورای شهر تهران پس از رفع کامل کسالت مهدی چمران ـ رئیس شورای شهر تهران ـ جلسه مشترکی را با وزارت کشور در راستای بررسی برخی از مسائل مرتبط با اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها در حوزه حمل و‌نقل داشته باشند.

کد خبر 127238
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز