گروه شهری: نایب رئیس شورای شهر تهران گفت: اعضای شورای اسلامی شهر‌ اعتقادی به افزایش محدودیت تردد در شهر برای شهروندان ندارند.

 به اعتقاد وی اگر قرار است محدودیتی باشد بهتر است از مسئولان دولتی شروع شود و مسئولان با وسایل حمل ونقل عمومی تردد کنند.حسن بیادی، نایب رئیس شورای اسلامی شهرتهران که دیروز در نبود سخنگوی شورای شهر به‌منظور پاسخگویی به سؤالات خبرنگاران در جمع اصحاب رسانه حاضر شده بود، با انتقاد از تصمیم افزایش محدوده زوج یا فرد که به‌منظور جلوگیری از افزایش آلودگی هوا از سوی شورای‌عالی ترافیک اتخاذشده، گفت: تعیین و تصویب محدوده زوج یا فرد ترافیک باید در شورای شهر اتخاذ و پس از آن تقدیم شورای‌عالی ترافیک شود.

بیادی با اعلام اینکه شورای شهر در این راه آماده همه گونه همکاری است، افزود: به‌نظر می‌رسد دوستان قصد دارند نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهرتهران را حذف کنند. وی با تاکید بر اینکه شورای شهر مصوبه‌ای برای گسترش محدوده طرح ترافیک نداشته، گفت: اکثر اعضای شورای شهر علاقه‌ای به محدودکردن مردم ندارند و معتقدند اگر قرار است محدودیتی هم باشد، بهتر است از خود مسئولان آغاز شود.

وی در توضیح این مسئله یادآور شد: بیش از 50درصد آرم ‌های طرح ترافیک متعلق به دستگاه‌های دولتی است بنابراین مسئولان دولتی به جای محدودیت مردم از خودشان شروع کنند و تعداد طرح‌های ترافیک‌شان را به نصف تقلیل دهند و مثل اعضای شورای شهر با وسایل نقلیه عمومی در شهر تردد کنند تا بفهمند حمل ونقل عمومی چه مشکلاتی دارد.

نایب‌رئیس شورای شهر در پاسخ به خبرنگاری که پرسید کدامیک از اعضای شورا هنگام تردد در شهر از وسایل حمل‌ونقل عمومی استفاده می‌کنند، گفت: از خودشان بپرسید.وی به‌عنوان نمونه کارت بلیت متروی خودش را به خبرنگاران نشان داد. بیادی در پاسخ به سؤال دیگری در مورد اظهارات استاندار تهران که مشکلات مترو را به جای کمبود اعتبارات به ضعف مدیریتی نسبت داد، ‌اظهار داشت: در واقع هزینه‌ها از سوی دولت خوب مدیریت نمی‌شود و مدیریت کلان درحوزه توسعه مترو واقعا مشکل دارد. وی مجددا تاکید کرد: پرداخت‌های مترو از سوی دولت خوب مدیریت نمی‌شود.

مدیریت مترو، مشکل ندارد و این بدنه دولت است که مصوبات را به موقع و به اندازه انجام نمی‌دهد. نایب رئیس شورای اسلامی شهر همچنین درباره اظهارنظر دیگری از سوی استاندار تهران مبنی بر اینکه شورای شهر قانونا حق افزایش نرخ حمل‌ونقل عمومی را ندارد، گفت: قانون مصوبه شورای شهر است. به گفته بیادی، در بحث قیمت بلیت مترو سهم دولت، مردم و شهرداری هر کدام یک سوم است اما دولت نه سهم خود را به موقع و به اندازه می‌پردازد نه می‌گذارد سهم مردم پرداخت شود.

پس این کسری‌ها را چه کسی باید پرداخت کند؟ وی با انتقاد از دستگاه‌های نظارتی بابت اینکه کار خود را به درستی انجام نمی‌دهند، در مورد نرخ کرایه حمل‌ونقل عمومی برای سال آینده، افزود: اگر دولت یارانه بلیت را داد که هیچ وگرنه نرخ بلیت وسایل نقلیه عمومی به‌صورت آزاد خواهد بود و در این باره مسئولیتی گردن شورای شهر نیست. بنابر این گزارش، بیادی همچنین خبر داد: قرار است فردا (سه‌شنبه) محمد باقر قالیباف با حضور در جلسه علنی شورا بودجه سال آینده شهرداری تهران را به‌منظور بررسی و تصویب به شورای شهر تقدیم کند.

کد خبر 127559

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز