همشهری آنلاین: جبهه خلق برای آزادی فلسطین - فرماندهی کل ، شرط ' سعد حریری ' نخست وزیر سابق لبنان مبنی بر خلع سلاح این جبهه در مقابل حل بحران دادگاه بین المللی ترور'رفیق حریری ' نخست وزیر اسبق لبنان را رد کرد و این شرط را خواسته آمریکا و رژیم صهیونیستی دانست.

جبهه خلق برای آزادی فلسطین

بر اساس بیانیه جنبش خلق برای آزادی فلسطین به رهبری ' احمد جبریل' که یک نسخه از آن روز یکشنبه به دفتر ایرنا در دمشق دورنگار شد، حریری شرط هایی برای حل بحران دادگاه بین المللی مطرح کرده که از جمله آنها خلع سلاح فلسطینیان در خارج از اردوگاه ها به ویژه جبهه خلق برای آزادی فلسطین است.

این بیانیه می افزاید: این خواست آمریکا و رژیم صهیونیستی است که گروه های فلسطینی و نیروهای مقاومت خلع سلاح شوند.

جبهه خلق با تاکید بر اهمیت و ضرورت توجه به اوضاع فلسطینیان در لبنان خواستار توجه به اوضاع اجتماعی و سیاسی فلسطینیان و نیروهای مقاومت در اردوگاه ها و پایان برخورد امنیتی با پرونده فلسطین شد.

در بخش دیگری از این بیانیه با تاکید بر این که جبهه خلق خواستار حفظ امنیت و ثبات لبنان می باشد و برای دفاع از این کشور در رویارویی با رژیم صهیونیستی همیشه اعلام آمادگی کرده ، آمده است : سلاح فلسطینیان در لبنان به ویژه در خارج از اردوگاه های فلسطینی به منظور مقابله با سیاست اسکان دائمی فلسطینیان در لبنان و در راستای حمایت از حق بازگشت است.

 

کد خبر 126501
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز