سه‌شنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۹:۳۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک روزنامه لبنانی روز سه شنبه به انتشار بخش جدیدی از اسناد ویکی لیکس پرداخت که در آن سمیر جعجع علاوه بر تقاضا برای اعزام نظامیان سعودی به بیروت، خطاب به سفیر آمریکا گفته است: 7 تا 10 هزار نیرو در اختیار دارم که می توانند علیه حزب الله بجنگند.

Samir-Geagea

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه الاخبار لبنان روز سه شنبه بخش تازه ای از اسناد ویکی لیکس را درباره "سمیر جعجع" فرمانده سابق فالانژیستهای که در پرونده ربایش 4 دیپلمات ایرانی نیز نقش داشته، منتشر کرده است.

بر این اساس جعجع در روز نهم می 2008 دیداری ویژه با "میشل سیسون" سفیر وقت آمریکا در بیروت داشته که در آن ملاقات خطاب به وی می گوید: هم اکنون 7 تا 10 هزار نیرو در اختیار دارم که آمادگی هرگونه اقدامی را دارند. البته شاید برای آنها سلاح نیاز داشته باشیم.

جعجع در دیدار با سفیر آمریکا با اشاره به تلاش های حزب الله در راستای استعفای دولت از آمریکائی ها می خواهد همچنان به حمایتشان از "فواد سنیوره" نخست وزیر وقت و "میشل سلیمان" فرمانده آن زمان ارتش لبنان ادامه دهند.

وی همچنین از سفیر آمریکا می خواهد که با فشار بر عربستان سعودی، مصر، اردن، تونس و کشورهای دیگر حامی لبنان از آنان بخواهند که با اعزام نظامیان خود به بیروت موافقت کنند.

بنابر اسناد ویکی لیکس جعجع در سال 2008 در گفتگو با سیسون اعزام 5 هزار نظامی عرب را برای حمایت از دولت سنیوره کافی می دانسته است.

کد خبر 131507
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز