همشهری آنلاین: نجیب میقاتی بعد از صدور رسمی حکم مأموریت وی برای شکیل کابینه لبنان از سوی "میشل سلیمان " رئیس‌جمهوری لبنان گفت که دولتی را تشکیل خواهد داد که همزیستی مسالمت‌آمیز را در میان مردم لبنان ایجاد کند.

به گزارش فارس به نقل از شبکه خبری المنار، مأمور تشکیل کابینه لبنان اعلام کرد که دلیلی برای خروج عده‌ای از عرصه سیاسی لبنان وجود ندارد و وی به دنبال تشکیل دولتی برای همزیستی مسالمت‌آمیز در لبنان است.

وی گفت که خروج از اوضاع کنونی لبنان می‌طلبد که اقدامات استثنایی در مقابله با چالش‌های کنونی اتخاذ شود.

نجیب میقاتی با اشاره به اینکه برداشتن این گام‌ها تلاش همگانی را می‌خواهد، دست یاری خود را به سوی تمام مردم لبنان دراز کرده و از آنها در این زمینه درخواست کمک نمود.

مأمور تشکیل کابینه لبنان در زمینه اظهارات مقامات جریان المستقبل گفت که دلیلی برای خروج عده‌ای از عرصه سیاسی لبنان وجود ندارد، وی تصریح کرد که همکاری میان گروه‌های لبنانی برای حفظ همگرایی مردم این کشور و حمایت از همزیستی مسالمت‌آمیز انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه دیدارهای خود را مانند عرف معمول لبنان با سران گذشته دولت این کشور انجام خواهد داد، تاکید کرد که رایزنی‌ها در زمینه تعیین مامور تشکیل دولت پیروزی یک جریان بر طرف مقابل نبود، بلکه پیروزی فرهنگ محبت بر کینه و کدورت بود.

نجیب میقاتی لحظاتی پیش به صورت رسمی از سوی میشل سلیمان رئیس‌جمهور این کشور به عنوان مأمور تشکیل کابینه لبنان انتخاب شد.

کد خبر 126620
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز