همشهری آنلاین: ایهود باراک،وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در ادامه بحران و اختلافات داخلی در این رژیم از ریاست حزب کار استعفا کرد.

ایهود باراک

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آلمان، ایهود باراک ضمن اعلام استعفای خود از تاسیس حزب جدید موسوم به "استقلال" خبر داد و گفت که طی ساعات آتی کنفرانس خبری خواهد گذاشت.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی در همین حال اعلام کرد که علاوه بر ایهود باراک 4 تن از نمایندگان حزب کار نیز از جمله "ماتان ویلنای"، "شالوم سیمحون"، "اوریت نوکید" و "عینات وولف" تصمیم دارند از این حزب خارج شوند.

همچنین منابع خبری اعلام کردند ساعاتی پس از استعفای ایهود باراک از ریاست حزب کار سه تن از وزیران عضو این حزب نیز ار دولت نتانیاهو استعفا داده اند.

برخی محافل رژیم صهیونیستی استعفای باراک از ریاست حزب کار را یک فاجعه و زلزله سیاسی دانسته اند.

گفتنی است رژیم صهیونیستی در شرایط فعلی با بحران و اختلافات داخلی مواجه است و بسیاری از احزاب و مقامات این رژیم از جمله حزب کار و کادیما با سیاست های بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و حزب حاکم و افراطی این رژیم (لیکود) مخالف هستند.

مذاکرات مستقیم سازش با تشکیلات خودگردان فلسطین از جمله موضوعات مورد اختلاف میان مقامات رژیم صهیونیستی است. بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در این رابطه اعلام کرده که مذاکرات سازش را به شکست خواهد کشانید و این در حالی است که برخی مقامات این رژیم از جمله ایهود باراک و زیپی لیونی رهبر حزب کادیما مخالف چنین سیاستی هستند.

 

کد خبر 126025
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز