همشهری آنلاین: به عنوان فردی که دستگیری‌های یک سال اخیر را از نزدیک شاهد بودم ، می‌گویم که حجم توطئه‌ها آنقدر سنگین بود که یک روز آن برای نظام کافی بود

عباس جعفری دولت‌آبادی در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه تهران با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی برای ایجاد یک جامعه نمونه تاسیس شد ، گفت : یکی از مظاهر این جامعه مبارزه بی‌وقفه با فساد و تباهی در همه عرصه‌ها و شیطان بزرگ آمریکا است که قبل از انقلاب با حمایت از رژیم شاه و سرکوب مبارزین نمی‌خواست انقلاب پیروز شود ولی امام با رهبری الهی خود آنها را منکوب کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا ، وی با اشاره به تلاش‌های آمریکا در اوایل پیروزی انقلاب در جهت براندازی مانند ایجاد اختلاف میان قومیت‌ها، تحریک افسران نظامی، جنگ، ترور و تقویت ملی‌گرایی و جریان بنی‌صدر،‌گفت : اما هوشیاری عمیق مردم باعث خنثی شدن این توطئه‌ها شد اما مخالفان به همراه آمریکائی‌ها ، امید خود را به دوران پس از امام(ره) بسته بودند و فکر می‌کردند با فوت ایشان انقلاب دچار تشتت می‌شود ولی مجلس خبرگان با انتخاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نقشه‌ آنها را بر باد داد.

دولت آبادی در ادامه افزود : آنها با تشکیل دولت سازندگی و اصلاحات و ایجاد حلقه کیان و اقداماتی برای ایجاد دموکراسی و ... اهداف خود را دنبال می‌کردند و فکر می‌کردند با ایجاد گفتمان اشرافی‌گری می‌توانند اقدامات خود را انجام دهند و خوشبختانه نیروهای حزب‌الهی آن دوران را تحمل کردند اما دشمنان در سال 88 نیزهمان اهداف را ادامه دادند. البته در سال 84 هم قصد دنبال کردن این کار را داشتند اما با هوشیاری رهبری در نطفه خفه شد.

دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت: سال 88 یک سال استثنائی در تاریخ انقلاب است که نام توطئه‌ها و فتنه‌ها را در لوای عناوین زیبایی مانند جمهوریت نظام و تقلب در انتخابات مطرح کردند ولی انتخابات با شرکت بیش از 40 میلیون مردم مشت محکمی بر دهان دشمنان بود .آنان انتظار این همه مشارکت را نداشتند و پس از آن نیز فکر نمی‌کردند که مردم با وجود توطئه‌ها و فتنه‌ها به فرمان رهبری به میدان آمده و توطئه‌ها را خنثی کنند.

جعفری‌ دولت‌آبادی با بیان اینکه دشمنان باید به نوعی اهداف خود را دنبال می‌کردند تصریح کرد: آنها همان طرح براندازی را به نحو بسیار زیبا و پیچیده‌ای دنبال کردند و حتی عده‌ای از مردم ابتدا فکر می‌کردند که در انتخابات تقلب شده است اما رهبری وارد میدان شدند. فتنه‌گران می‌گفتند که تمام مناسبتهای جمهوری اسلامی را از آنها می‌گیریم تا اسطوره عدالت شکسته شود ولی بعد از نماز جمعه رهبر معظم انقلاب فهمیدند که کار سختی پیش‌رو دارند . بسیاری از نیروهایشان با تردید روبرو شدند ولی همچنان به تظاهرات ادامه دادند چرا که فکر می‌کردند با بازگشایی دانشگاه‌ها و مراسم 13 آبان و 16 آذر می‌توانند جمهوری اسلامی را مشغول کنند و با تظاهرات خیابانی نظام خسته می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب تهران در ادامه سخنانش اظهار کرد: به عنوان کسی که 27 سال در دستگاه قضائی بوده‌ام و دستگیری‌های یک سال اخیر را از نزدیک شاهد بودم ، می‌گویم که حجم اقدامات انجام شده و توطئه‌ها آنقدر سنگین بود که یک روز آن برای نظام کافی بود. اوج آن توطئه‌ها در روز عاشورا بود. در همان ایام خبرنگاری از من پرسید که آیا برای آن روز برنامه‌ای دارید و من پاسخ دادم مردم آنقدر هوشیار هستند که اجازه چنین کاری را ندهند ولی آنها از شب عاشورا در شمال تهران اقدامات خود را آغاز کردند.

جعفری‌ دولت‌آبادی گفت: در دستگیری‌های آن روزها از همه نیروهای چپ، منافق و بهائی وجود داشت و دشمن تلاش کرد تا اسلامیت نظام را بر زمین بزند. همانطور که اول هم به سراغ جمهوریت رفتند و فکر می‌کردند با لشکرکشی می‌توانند کاری کنند. اما همانطور که آنها روز شش دی را ایجاد کردند خداوند خواست که مردم 9 دی را آفریدند و طومار آنها را در هم پیچیدند. به طوری که تمام نیروهایشان را در زندان دیدند و شدت برخورد سیستم به حدی بود که تعدادی از عوامل فتنه‌گر به زندان رفتند و هنوز هم در زندانند.

وی با اشاره به اینکه بعد از حادثه عاشورا برخورد با عوامل فتنه بیش از گذشته شدت گرفت گفت: آنها نظام را در سطح رهبری و ولایت فقیه هدف گرفته بودند و لذا برخورد قضائی هم بسیار محکم بود. لذا من به نوبه خود از شعور و بصیرت مردم در 9 دی و مراسم دیروز تشکر می‌کنم. مردمی که حماسه آفریدند و اینها را زمین‌گیر کردند.

دادستان عمومی و انقلاب تهران اظهار کرد: خیلی‌های سوال می‌کنند که چرا با سران فتنه برخورد نمی‌شود؟ ما بارها گفته‌ایم و رئیس قوه قضائیه هم گفته‌ است که اینها مجرم هستند و به جرائمشان رسیدگی می‌شود و محاکمه آنها قطعی است. اما ذکر این نکته ضرورت دارد که وقتی در عقبه فتنه ، دست آمریکا و اسرائیل وجود دارد باید با دقت بیشتری کار را به پیش ببریم تا فتنه‌گران مجالی برای رشد نداشته باشند. نه تنها مجالی برای رشد نداشته باشند بلکه محاکمه، تیر خلاص به آنها باشد.

وی ادامه داد: عده‌ای در رسانه‌های خارجی می‌نشینند و می‌گویند مگر آنها چه اتهامی دارند که می‌خواهید آنها تعقیب کنید. مقام معظم رهبری گفتند که این افراد بزرگ‌ترین ظلم به نظام را کرده‌اند و اقدامات آنها را زیر سوال برده‌اند. بنده هم از منظر حقوقی می‌گویم که فتنه‌گری و بر هم ریختن امنیت کشور طبق قانون مجازات سنگینی دارد و فتنه‌گران فکر نکنند در لفافه انتخابات می‌توانند خود را پنهان کنند. لذا اتهامات سران فتنه بیشتر از اندازه‌ای که فکر می‌کنند سنگین است. در ادعانامه‌ای که تنظیم خواهیم کرد این مسئله به اثبات می‌رسد.

وی یادآور شد: این قرآن است که با فتنه‌گران شرط کرده است و خطاب به پیامبر گفته است که اگر آنها به توطئه خود پایان ندهند به تو اجازه می‌دهیم که آنها را دور کنی اما حالا می‌بینیم که برخی سران فتنه برای جمهوری اسلامی شرط می‌گذارند بلکه آنها باید بیدار شوند و یک سال از آن اتفاقات گذشته است. این نظام اسلامی است که شرط می‌گذارد و خیلی عجیب است که آنها طلبکار هستند. شرط اول نظام ، برگشتن آنها از فتنه‌گری و سپس محاکمه آنها است زیرا یک سال فرصت زیادی بوده و نظام اسلامی این فضا را ندارد که کسانی فتنه‌گری کنند و شرط هم بگذارند .حتی قرآن هم بر برخورد شدید با اینگونه افراد تاکید کرده است.

دادستان عمومی و انقلاب تهران در ادامه سخنان خود با اشاره به سیاست‌های جدید دستگاه قضائی گفت: همیشه افراد رده پائین به بالائی‌ها اصرار می‌کردند که با مفسدین برخورد شود اما هم‌اکنون برعکس شده است و رئیس‌ قوه قضائیه این مطالبه را دارد که این قوه از ظرفیت‌های خود برای مبارزه با شرارت‌ها و مجرمین خطرناک اقدام کند و این یک فرصت طلایی برای دستگاه قضائی جهت نشان دادن اقتدار نظام اسلامی است. زیرا مردم از مزاحمان نوامیس و سارقان گله‌مند هستند.

وی ابراز امیدواری کرد که با سیاست جدید دستگاه قضائی به این مطالبه مردم پاسخ داده شود که در این راستا جلسات خوبی با پلیس و سایر نهادهای مربوط تشکیل شده است که مردم آثار آن را خواهند دید. نمونه این مسئله حادثه میدان کاج است که شش آبان رخ داد و شش دی ماه حکم آن تایید شد و در صورت عدم ایجاد مانع حکم آن هفته آینده اجرا می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب تهران ابراز امیدواری کرد که این سیاست در همه سطوح اجرا شود و کسانی که دست به این کارها می‌زنند به مجازات سنگین خود برسند و مردم هم ما را یاری کنند.

وی در ادامه با اشاره به موضوع حقوق بشر گفت: آمریکا بزرگ‌ترین ناقض حقوق بشر در جهان است و خودشان در عراق و افغانستان این را نشان دادند حال که دیده‌اند عواملشان در داخل نمی‌توانند کاری کنند در مجمع عمومی سازمان ملل بحث حقوق بشر در ایران را به راه انداختند در حالی که می‌دانند کسانی که در زندان هستند نظم و امنیت عمومی را بر هم ریختند ولی نظام اسلامی آنقدر قدرتمندی دارد که در مقابل دوستان و دشمنان با اقتدا برخورد کند و ایران به اندازه کافی با مخالفشان خوب برخورد می‌کند که توطئه‌ آنها اثری ندارد.

وی در پایان با اشاره به اینکه در طول سی سال گذشته هر جا از مردم استفاده کرده‌ایم پیروزی نصیب ما شده است از مردم خواست تا همانطور که در 9 دی که اتمام حجت کردند در قدم بعدی که تعقیب عوامل فتنه و مقابله با اشرار و محاربین است دستگاه قضایی را یاری کنند.

 

 

کد خبر 124573
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز