همشهری آنلاین: دادستان کل کشور بار دیگر تاکید کرد که سران فتنه در زندان حشمتیه نیستند و با محدودیت‌هایی در ارتباطات‌شان در منزل‌شان هستند.

 به گزارش ایسنا، غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در حاشیه‌ی همایش دادستان‌های عمومی و انقلاب سراسر کشور در جمع خبرنگاران گفت: در این همایش چند کارگروه تشکیل شده که پیرامون موضوعات مختلفی بحث و بررسی می‌کنند اما موضوع اصلی همایش، ارتقای امنیت اجتماعی است.

 وی افزود: طبیعی است آسیب‌ها و مشکلاتی که در طول سال جاری داشتیم هم توسط یک کارگروه بررسی می‌شود و من به عنوان دادستان کل کشور و سخنگوی قوه‌ی قضاییه تاکید می‌کنم که باید نسبت به اطلاع‌رسانی صحیح، سریع و شفاف به مردم گام برداشته شود و این همایش یک همایش کاربردی، عملیاتی و مفید برای دستگاه قضایی و مردم باشد.

 دادستان کل کشور در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره‌ اظهارات رئیس قوه‌ قضاییه مبنی بر برخورد با کسانی که نسبت به مسئولان هتاکی‌هایی انجام می‌دهند، اظهار کرد: قبلا هم گفته‌ام بداخلاقی، اقدامات خلاف قانون و اقدامات خودسرانه بد است. همه‌ی مردم و مسوولان باید کمک کنند تا یک فرهنگ متناسب با آن‌چه اسلام می‌پسندد در جامعه داشته باشیم و اگر کسانی می‌خواهند خودسرانه اقدامی داشته باشند جایی که لازم است تذکر و جایی که لازم است هشدار داده شود.

 محسنی اژه‌ای در پاسخ به این سوال که انتقاد قوه‌ قضاییه از کسانی که از حضور در دادگاه اجتناب می‌کنند مشخصا درباره‌ چه کسانی بود؟ اظهار کرد: ایشان اشاره داشتند خوب است همه از بزرگان مکتب‌مان تأسی داشته باشیم که هر وقت قانون مطلبی را می‌گوید در مقابل قانون خاضع باشیم و اگر کسی به محکمه احضار شد در مقابل قانون ایستادگی نکند و در دادگاه حاضر شود و از خود دفاع کند.

 وی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره‌ تبرئه‌ متهم باند عقرب سیاه و تعجب برخی رسانه‌ها از صدور این حکم، اظهار کرد: رئیس قوه‌ قضائیه خودشان نسبت به این موضوع حرف داشتند، پرونده را خواندند و دستوراتی هم صادر کردند.

  دادستان کل کشور توضیح داد: وقتی دادگاه نمی‌تواند با توجه به موارد مطرح در پرونده و قرائن و شواهد به مجرمیت فردی برسد و او را تبرئه می‌کند باید بپذیریم و اگر بی‌جهت فضاسازی کنیم به ضرر همه است. برعکس اگر واقعا قاضی طبق ضوابط آیین دادرسی بررسی کرد و کسی مجرم شناخته شد، برخی در تمام مراحل دادرسی از احضار، رسیدگی و محکومیت فردی که ممکن است دارای موقعیت اجتماعی باشد شروع به جوسازی می‌کند.

 محسنی اژه‌ای در پاسخ به این سوال که شما در سخنرانی خود بیان کردید اگر ‌٥/١ میلیون ورودی پرونده را در تعداد بازپرسان و دادیاران تقسیم کنیم رقم قابل توجهی می‌شود، این رقم دقیقا چقدر است؟ گفت: مسلما بر اثر کمبود قاضی، کار قضات ما زیاد است و قضات با احساس مسوولیت از وقت خود و خانواده‌شان کم می‌گذارند و به پرونده‌ها رسیدگی می‌کنند و معمولا در پایان سال تعداد پرونده‌های مختومه به اندازه‌ وارده است ولی بار سنگینی بر دوش دادسراها و دادگاه‌ها نیز وجود دارد.

 وی در پاسخ به سوالی درباره‌ ادعای دستگیری سران فتنه توسط رسانه‌های خارجی، گفت: روز سه‌شنبه هم به این سوال پاسخ دادم که ادعای آنها مبنی بر این‌که این افراد بازداشت شده و به زندان حشمتیه برده شده‌اند کذب است. آنها در منازل‌شان هستند ولی محدودیت‌هایی در ارتباطات آنها ایجاد شده است.

 دادستان کل کشور در پاسخ به پرسشی درباره‌ی وضعیت روز سه‌شنبه تهران و تعداد افراد بازداشت شده گفت: دشمنان ما و صهیونیست‌ها و آمریکا در روزها در راس آنها این روزها خیلی تلاش می‌کنند که از یک کار کوچک هم فیلمی تهیه کنند و بگویند ایران هم تظاهرات است و مردم ناراضی هستند. با وجود این همه هیاهو و تبلیغات، مردم با این دروغ‌پراکنی‌ها آشنا هستند و یکی از نشانه‌های دروغ‌پراکنی‌های‌شان، استیصال‌شان است. اگر کسی بتواند کاری از پیش ببرد نیاز به داد و فریاد نیست و کسانی که به این وسایل کذب دست می‌زنند، می‌دانند جایگاه و پایگاهی ندارند.

کد خبر 129632
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز