گروه حوادث: دادستان تهران درباره آخرین نتیجه رسیدگی به پرونده قتلی که توسط یکی از مردان آهنین رقم خورده است، گفت: متهم تا این لحظه هنوز دستگیر نشده است.

دکتر عباس جعفری دولت‌‌آبادی، در حاشیه مراسم تودیع سرپرست سابق دادسرای کارکنان دولت، در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سؤالی در مورد پرونده قتلی که توسط یکی از مردان‌آهنین رقم خورده است، گفت: متهم هنوز دستگیر نشده است و ان‌شاءالله خود را معرفی می‌کند، ما معتقدیم که فرار به پهلوانان نمی‌آید.

11 متهم پرونده بیماران رها شده

دادستان تهران همچنین درباره پرونده بیماران رها شده در اطراف تهران گفت: وزارت بهداشت همکاری خوبی را در این زمینه شروع کرده و امیدواریم ظرف چند روز آینده، بخش‌های عمده این پرونده تکمیل شود و بتوانیم پرونده را به دادگاه ارسال کنیم. وی در پاسخ به این سؤال که چه کسانی دراین پرونده مقصر شناخته شده‌اند؟ گفت: در این پرونده 11 نفر در بازداشت به‌سر می‌برند. این افراد صراحتا پذیرفته‌اند که در جابه‌جایی و انتقال بیماران نقش داشته‌اند، خود من هم از آنها تحقیق کردم و دلایل کافی درخصوص اتهامات آنها در پرونده موجود است. دادستان تهران ادامه داد: درخصوص ابهامات موجود در پرونده، مانند مشخصات برخی از بیماران و چگونگی ورود بیماران به بیمارستان، تحقیقات بسیار خوبی انجام دادیم و امیدواریم ظرف یک هفته تا 10 روز آینده، بخش عمده‌ای از پرونده به دادگاه ارسال شود و تحقیقات درخصوص بخش مفتوح پرونده ادامه یابد.

دستگیری پیمانکار و مهندس ناظر

دادستان تهران درباره آخرین نتیجه رسیدگی به پرونده ریزش ساختمانی در غرب تهران به‌دلیل گودبرداری غیراصولی نیز گفت: پیمانکار چند روزی متواری بود که ما وی را دستگیر کردیم و در حال حاضر پیمانکار و مهندس ناظر در بازداشت هستند و مطمئن باشید در رسیدگی به این پرونده مسامحه‌ای صورت نخواهد گرفت.

پرونده هانیه در راه دادگاه

دادستان تهران درباره آخرین نتیجه رسیدگی به پرونده کودک‌آزاری «هانیه» و کودک دیگری به نام نیما گفت: پرونده هانیه آماده ارسال به دادگاه است و درخصوص آزار و اذیت کودکی به نام «نیما» نیز نماینده‌ ویژه‌ای انتخاب کردیم، ‌اقدامات خوبی صورت گرفته اما این پرونده به‌شدت پرونده هانیه نیست و این کودک در شیرخوارگاه آمنه تحت مراقبت است و معاونت امور زنان دادستانی نیز این موضوع را پیگیری کرده تا مادر نیما را بیابد و با وی صحبت کند.

شاکیان رسمی: 5 هزار نفر

نتیجه رسیدگی به پرونده تعاونی مسکن اداره برق، یکی دیگر از سؤالات خبرنگاران از جعفری دولت‌آبادی بود که وی در پاسخ گفت: شاکیان رسمی این پرونده، حدود 5 هزار نفر هستند و شاکیان غیررسمی را حدود 20 هزار نفر به ما اعلام کرده‌اند. اکنون 6 متهم در بازداشت به‌سر می‌برند و زمین‌هایی که وجود دارد برای تعداد کمی از شکات بسنده می‌کند که در این زمینه آخرین اقدام بازپرس، ارجاع به کارشناسی بوده و دادسرا تیم گسترده‌ای را مامور کرده تا طلب هر شاکی را مشخص کنند ولی امیدواریم این پرونده هرچه زودتر به دادگاه ارسال شود. تجمعاتی که بعضا شکات این پرونده برگزار می‌کنند به این دلیل است که آنها نگران هستند حقوقشان استیفا نشود.

کد خبر 135378

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز