همشهری‌آنلاین: دادگاه تل آویو ، رئیس پیشین رژیم صهیونیستی را به علت تجاوز به عنف و آزار جنسی مجرم شناخت

Moshe Katsav

دادگاهی در فلسطین اشغالی موشه کتساو رئیس رژیم صهیونیستی را به علت ارتکاب تجاوز و آزار جنسی مجرم شناخت. این بزرگترین و بی‌سابقه ترین محکومیت علیه یکی از روسای دولت جعلی صهیونیستی توصیف شده است.

هیات سه نفره قضات این دادگاه به هنگام صدور حکم اعلام کرد شهادت کتساو پر از دروغ بود . کستاو که در فاصله سالهای 2000 تا 2007 ریاست رژیم صهیونیستی را بر عهده داشت، در دادگاه ناحیه تل اویو حاضر شد کتساو پیش از این، اتهام دو بار تجاوز به یکی از مشاوران خود و ازار جنسی دو نفر دیگر از همکارانش را رد کرده بود .

مراجع قانونی رژیم صهیونیستی پیش از این نیز برای کتساو به علت پرداخت رشوه به شاهدان و جلوگیری از اجرای عدالت کیفر خواست صادر کرده بودند .

در آستانه ورود کتساو به جلسه محاکمه، عده‌ای از تظاهرکنندگان با تجمع در بیرون ساختمان دادگاه خواستار حبس او شدند . مجازات تجاوز جنسی در فلسطین اشغالی حداقل چهار سال و حداکثر شانزده سال حبس است.

جلسه های محاکمه کتساو به علت نگرانی از فاش شدن ابعاد شخصی زندگی متهم تا حد زیادی پشت درهای بسته برگزار شده بود.

برخی از صاحب نظران پیش بینی کرده‌اند کتساو در صورت درخواست تجدید نظر به بهانه شفاف نبودن روند محاکمه در دادگاه تل اویو متوسل خواهد شد. کتساوِ شصت و پنج ساله به هنگام خروج از دادگاه در جمع وکلا و محافظان شخصی خود، هیچ سخنی برای خبرنگاران نداشت. او احتمالا برای اعتراض به حکم دادگاه تل اویو و حبس طولانی مدت، از دادگاه عالی درخواست تجدید نظر خواهد کرد.این رسوایی برای کتساو، بی آبرویی و بازنشستگی زودهنگام را به همراه داشت .

موشه کتساو در سال 2000 با پیروزی بر شیمون پرز به عنوان رئیس دولت اسرائیل برگزیده شده بود

کد خبر 124461

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز