عصر روز پنجشنبه خیلی‌ها در انتظار سوت پایان بازی پرسپولیس و سایپا بودند تا سرنوشت علی دایی مشخص شود.

فوتبال

به‌طورحتم شکست سرخ‌پوشان باز هم پرسپولیس و دایی را تبدیل به سوژه اول فوتبال ایران می‌کرد ولی آنها در حساس‌ترین شرایط ممکن موفق به شکست نارنجی‌ها شدند تا دایی بعد از پشت سر گذاشتن سخت‌ترین روزهای مربیگری خود، حداقل با آرامشی نسبی به استقبال تعطیلات برود.

پرسپولیس در غیاب چند بازیکن خود مقابل سایپا قرار گرفت و شرایط بحرانی تیم دایی باعث شده بود تا خیلی‌ها شانس سایپا را برای پیروزی بیشتر بدانند.با اتفاقات عجیبی که منجر به بازگشت دایی به پرسپولیس شد، انتظار می‌رفت که روحیه تازه‌ای به این تیم تزریق شده باشد و سبک بازی سرخ‌ها تغییر کند ولی این تیم از لحاظ تاکتیکی پیشرفت قابل توجهی نسبت به بازی‌های گذشته نداشت.

تیم دایی باز هم بازی سرد و کسل کننده‌ای را به نمایش گذاشت و سایپا هم پایین‌تر از حد انتظار ظاهر شد.به‌نظر می‌رسید این دیدار با تساوی به پایان برسد ولی دایی در دقایق آخر اشپیتیم آرفی را وارد زمین کرد و همین بازیکن در دقیقه 82 از روی یک کرنر با ضربه سر دروازه سایپا را بازکرد تا ناجی دایی و پرسپولیس شود.

دایی: یک جام می‌گیریم

دایی که از کسب این پیروزی خوشحال بود در کنفرانس مطبوعاتی حرف‌هایش را با عذرخواهی از هواداران پرسپولیس آغاز کرد و گفت:«من کاری به این ندارم که برای چه کسی شعار دادند یا چه گفتند. پرسپولیس تیم مردم است و من از آنها عذرخواهی می‌کنم که در هفته‌های گذشته خوب نبودیم.»

سرمربی پرسپولیس همچنین در مورد کنار گذاشتن 4بازیکن از پرسپولیس و مصاحبه سهراب بختیاری‌زاده که گفته بود برخی از بازیکنان پرسپولیس گفتند خوب شد که دایی نابود شد، تاکید کرد: «البته 2بازیکن صبا به من تلفن زدند و گفتند که این حرف‌ها گفته شده است. با این حال زمانی که بازیکنان به خانه من آمدند با آنها اتمام حجت کردم و تمام حرف‌هایم را به آنها زدم و دیگر به این کاری ندارم که چه اتفاق‌هایی در گذشته رخ داده است.

روزی که بازیکنان به خانه من آمدند، انگار دوباره متولد شدیم و من هم همه چیز را فراموش کردم.»خبرنگاری پرسید آیا کنارگذاشتن شیث رضایی به این معنی است که او یکی از 4بازیکنی است که شما گفتید دلشان با تیم نیست و دایی اینگونه جواب داد: «من تعداد نیاوردم اما شیث تنها به خاطر مسائل فنی در این بازی حضور نداشت. من دیدار با صبا را آنالیز کردم و به خاطر مسائل فنی شیث را کنار گذاشتم. برای من گذشته‌ها گذشته و از این پس ملاک بازی‌کردن، شخصیت، رفتار، آمادگی و همصدابودن با تیم است. در این میان اگر کسی همکاری نکند و سرعت قطار را بگیرد کنار گذاشته خواهد شد. نمی‌خواهم دیگر خودم را قربانی کنم و می‌خواهم کمی حرفه‌ای باشم.»

دایی در مورد حمایت علی کریمی از خودش هم حرف زد:«ما فوتبالیست‌ها باید از همدیگر حمایت کنیم. تاکنون کسی از دهن من حرف بد و ناخوشایندی علیه کریمی نشنیده است و او افتخار فوتبال ماست.»سرمربی پرسپولیس به هواداران این تیم قول کسب یک جام را داد:«من این قول را به هواداران می‌دهم که پرسپولیس امسال یک جام بگیرد. در ضمن تصور می‌‌کردم با رفتن من برخی عوامل بیرونی دست از سر پرسپولیس برمی‌دارند اما این اتفاق نیفتاد. چند پنالتی برای ما گرفته نشده که اگر آن پنالتی‌ها گرفته می‌شد اکنون 12 امتیاز بیشتر داشتیم و یکی از تیم‌های بالای جدول بودیم.»

تشکر مایلی کهن از دایی

محمد مایلی کهن هم در کنفرانس مطبوعاتی از علی دایی تشکر کرد.او در این خصوص گفت: «در پایان مسابقه علی دایی و سرپرست باشگاه پرسپولیس به رختکن تیم ما آمدند. این مسائل در فوتبال ارزش دارد و من از آنها تشکر می‌کنم.»

نتایج هفته بیستم

سایپا کرج صفر- پرسپولیس 1
سپاهان 3- فولاد خوزستان 2
نفت تهران 2- استیل آذین 2
صنعت نفت آبادان صفر- راه آهن 1
مس کرمان 1- ملوان انزلی صفر
پیکان قزوین 3- پاس همدان 1
تراکتورسازی 1- شهرداری صفر
صبای قم صفر- شاهین بوشهر 1
استقلال تهران 1- ذوب آهن 2

کد خبر 123957

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز