محمود مولایی: اشپیتیم آرفی که پیش از شروع فصل در فهرست فروش باشگاه پرسپولیس قرارگرفته بود و بعد از ماندن در این تیم، بیشتر مسابقه‌های نیم‌فصل اول لیگ دهم را از دست داد، حالا یکی از بازیکنان مورد علاقه علی دایی به حساب می‌آید.

فوتبال - آرفی

  مهاجم آلبانیایی ابتدای لیگ نهم با پرسپولیس قرارداد بست. او پیش از آن برای پیام مشهد یک مهره تأثیرگذار بود و گلزنی‌هایش در این تیم به قدری به چشم ‌آمد که ناگهان تبدیل به بازیکن شناخته‌‌شده‌ای شد. همین اتفاق برای حضور آرفی در پرسپولیس کافی بود؛ اگرچه او پس از حضور در این تیم دیگر هیچ نشانی از گذشته نداشت و فصل پیش اغلب بازی‌های لیگ را از دست داد. حتی تغییرات کادر فنی هم نتوانست این بازیکن را به ترکیب اصلی برساند. با رفتن کرانچار، سرمربی کروات و حضور علی دایی در پرسپولیس هم تغییر چندانی در وضعیت آرفی به‌وجود نیامد. گفته می‌شد نیمکت‌نشینی این بازیکن برای برخی بازیکنان پرسپولیس قابل‌قبول نبوده؛ آن دسته از بازیکنانی که معتقد بودند آرفی مبلغ قرارداد بالایی دارد و حالا که بازی نمی‌کند، بهتر است به تیم دیگری برود. مهاجم خارجی پرسپولیس اما پیش از شروع لیگ دهم هم تصمیم به رفتن نگرفت. علی دایی این بازیکن را در فهرست فروش قرار داد اما آرفی در نهایت در پرسپولیس ماند؛ موضوعی که حالا سبب خوشحالی سرمربی پرسپولیس شده است.

  • برای سال نوی میلادی به آلمان سفر کردی، از آنجا راهی اردوی ترکیه شدی و در مسابقه‌های تدارکاتی پرسپولیس حضور داشتی؛ به‌طور کلی این اردو را چگونه ارزیابی می‌کنی؟

در ترکیه تمرینات خوبی را پشت سرگذاشتیم. مشکلی نبود و همه چیز خوب پیش رفت. دو مسابقه ما در ترکیه شرایط متفاوتی داشت. مقابل اینتراخت خوب بازی کردیم. بازیکنان می‌دانستند چه کاری در زمین انجام دهند و با اینکه خوب بودیم، در ضربات پنالتی باختیم. اما در مسابقه دیگرمان خیلی بد بازی کردیم و شرایط خوبی نداشتیم و باختیم. البته خوب شد که باختیم.

  • دلیلش را توضیح می‌دهی؟

یک چیزهایی در باخت هست که در پیروزی نیست. اگر ما در آنجا چند تا بازی می‌کردیم و برنده می‌شدیم، ضعف تیم هم مشخص نمی‌شد؛ یعنی فکر می‌کردیم که همه چیز خوب است، اما باختیم تا مربیان متوجه ضعف‌های تیم باشند و بدانند که چه کاری باید انجام دهند.

  • اما این استدلال همیشه جواب نمی‌دهد؛ مثلا پرسپولیس پیش از تعطیلات لیگ 5باخت متوالی داشت و بعد از هر باخت وضعیت بدتر می‌شد.

ما پنج مسابقه را باختیم و می‌دانم که صدسال دیگر هم این مسئله فراموش نمی‌شود؛ مثلا طرفداران پرسپولیس می‌گویند که این تیم با من، هادی نوروزی و بقیه بازیکنان 5باخت پشت سر هم داشته است.

  • با همه اینها، کمتر کسی فکر می‌کرد که علی دایی در 5مسابقه با پرسپولیس شکست بخورد؟

خب، همه دیدند که باخت و کاری هم نمی‌شود کرد. مهم این است که پرسپولیس بتواند قهرمان شود و فکر می‌کنم این اتفاق می‌تواند بیفتد. وقتی قهرمان شویم، یعنی توانسته‌ایم یک فصل موفق را پشت سر بگذاریم.

  • پرسپولیس با 30امتیاز تیم ششم جدول است و با ذوب‌آهن صدرنشین لیگ 9امتیاز فاصله دارد. ذوب‌آهن تیم منسجمی است و تیم‌هایی چون سپاهان هم مثل فصل‌های گذشته جزو مدعیان اصلی قهرمانی به‌حساب می‌آیند...

ذوب‌آهن فصل پیش هم مدعی بود و همین‌طور 2 فصل پیش اما در این سال‌ها نتوانسته قهرمان شود. البته ذوب‌آهن تیم خوبی است ولی پرسپولیس هم می‌تواند به صدر جدول برسد. ما همانطور که 5باخت متوالی داشتیم، اگر بتوانیم در نیم‌فصل دوم 5پیروزی پشت سر هم داشته باشیم، می‌توانیم به صدر جدول برسیم. فکر نمی‌کنم امتیاز زیادی از دست داده باشیم و می‌توانیم به سادگی جبران کنیم.

  • بعد از این باخت‌ها، پرسپولیس با گل تو در مسابقه سایپا از بحران خارج شد؛ چطور شد که در آن مسابقه به میدان رفتی؟

من در نیمه دوم به بازی آمدم. انگیزه زیادی برای گلزنی داشتم و خدا را شکر که توانستم گل بزنم. بعد از گل هم به سمت خوردبین رفتم و از او تشکر کردم.

  • دلیلش چه بود؟

چون خیلی به من کمک کرد. البته مشکل خاصی نبود و با علی دایی هم مشکلی ندارم.

  • ولی سرمربی پرسپولیس در مدت حضورش در پرسپولیس کمتر از تو استفاده کرده و به ‌نظر می‌رسید به بازی‌ات علاقه‌ای ندارد؟

فصل پیش که برای پرسپولیس بازی نمی‌کردم، با کرانچار مشکل داشتم. دوست ندارم به آن روزها فکر کنم. بعد از کرانچار هم که دایی آمد، چون نیمکت‌نشین بودم، او هم بازی‌ام را ندیده بود. اواخر لیگ نهم هم مصدوم شدم. هم انگشت پایم آسیب دیده بود و هم کشاله رانم؛ یعنی نمی‌توانستم بازی کنم.

  • به همین دلیل در فهرست فروش باشگاه قرار گرفتی؟

علی دایی اول فصل من را نمی‌خواست. می‌خواست از پرسپولیس بروم اما من پرسپولیس را دوست داشتم و با اینکه پیشنهادهایی از تیم‌های دیگر داشتم، دوست داشتم بمانم. خوشحالم که در پرسپولیس ماندم.

  • این احتمال وجود داشت که امسال هم نتوانی برای پرسپولیس بازی کنی؛ شاید خوش‌شانس بودی که هادی نوروزی و غلامرضا رضایی مصدوم شدند و به تو هم فرصت بازی رسید؟

بله، زمان خوبی بود که بازی کنم. منتظر این فرصت بودم چون یک فصل بد را پشت سر گذاشتم و از فرصتی که مقابل نفت محمودآباد به‌دست آوردم، استفاده کردم. بعد از آن بیشتر به میدان رفتم و خوشحالم که الان می‌توانم برای پرسپولیس بازی کنم و گل بزنم چون من در پیام خیلی گل می‌زدم ولی هیچ‌وقت نتوانسته بودم برای پرسپولیس گل بزنم.

  • علی دایی معمولا در نیمه دوم یا دقایق آخر مسابقه به تو بازی می‌دهد؛ و این چه دلیلی می‌تواند داشته باشد؟

برایم این چیزها مهم نیست؛ من فقط می‌خواهم گل بزنم. این موضوع برایم اهمیت بیشتری دارد. کاری به فیکس بودن ندارم و فرقی نمی‌کند که از اول در ترکیب باشم یا در نیمه دوم به بازی بیایم؛ فقط می‌خواهم گل بزنم. با هیچ‌کس هم مشکلی ندارم و هر طوری که مربیان تصمیم بگیرند، همانطور عمل می‌کنم.

  • با آمدن وحید هاشمیان به‌نظر می‌رسد که کمتر به میدان بروی؛ حضور مهاجم سابق تیم ملی ایران در پرسپولیس را چطور ارزیابی می‌کنی؟

کاری به بازیکنان دیگر ندارم. هاشمیان آمده، خوش آمده. او می‌تواند به مهاجمان پرسپولیس کمک کند. ما الان در جام حذفی و لیگ حضور داریم و در آینده‌ای نزدیک در لیگ قهرمانان آسیا هم باید بازی کنیم. به‌نظر من، حضور هاشمیان به تقویت خط حمله تیم کمک می‎کند. مهم این است که بتوانیم در جام‌ها مقام بیاوریم.

  • در حال حاضر که لیگ تعطیل است و تیم ملی ایران در جام ملت‌ها حضور دارد، بازی‌های تیم ملی را دنبال می‌کنی؟

بازی‌ها را نمی‌توانم ببینم. البته بازی ایران با کره‌شمالی را دیدم. ایران خوب بازی کرد و توانست برنده بازی باشد.

  • فکر می‌کنی ایران بتواند بعد از سال‌ها قهرمان جام ملت‌ها شود؟

به‌نظر من، ژاپن و کره‌جنوبی تیم‌های خوبی هستند و مدعی قهرمانی به حساب می‌آیند. ایران هم تیم خوبی است.

  • استرالیا چطور؟

بازی‌های استرالیا را ندیدم ولی روزنامه‌ها آلمانی را می‌خواندم. از این تیم هم نوشته بودند؛ یعنی تعریف کرده بودند. برای همین فکر می‌کنم استرالیا هم تیم قدرتمندی است.

کد خبر 126175

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز