وحید هاشمیان که برای استراحت و دیدار با خانواده‌اش به تهران سفر کرده بود، بعد از توافق با مسئولان باشگاه پرسپولیس با این تیم قرارداد بست؛ اتفاقی که بعد از مذاکره‌ کوتاه این مهاجم با مسئولان پرسپولیس به سرعت رخ داد.

همانطور که وحید هاشمیان روی این موضوع تاکید می‌کند: «قرارداد بستن من با پرسپولیس خیلی سریع اتفاق افتاد. من قصد داشتم به هامبورگ بروم که سرپرست پرسپولیس با من تماس گرفت و گفت برای مذاکره با دایی هماهنگ کرده است. مذاکره هم نیم ساعت بیشتر طول نکشید و من با پرسپولیس به توافق رسیدم.»

قرارداد وحید هاشمیان با باشگاه پرسپولیس 6 ماهه است و تا پایان لیگ دهم به پایان می‌رسد. به گفته ایسنا، مبلغ این قرارداد 175 میلیون تومان است. کارت ITC این بازیکن از سوی فدراسیون آلمان هنوز صادر نشده و با توجه به تعطیلات سال نو میلادی صدور این کارت 4 یا 5 روز طول می‌کشد.

مهاجم سابق تیم ملی بعد از بستن قرارداد با پرسپولیس در آخرین تمرین این تیم پیش از برگزاری اردوی ترکیه شرکت کرد. علی دایی از هاشمیان در تمرین پرسپولیس استقبال گرمی کرد و به این ترتیب، مهاجم سابق بوخوم بعد از 5 ماه دوری از فوتبال در تمرینات گروهی حاضر شد.

وحید هاشمیان فصل گذشته بعد از 11 سال حضور در بوندس‌لیگا و زمانی که بوخوم به دسته‌یک سقوط کرد، از این تیم جدا شد. وی پس از این تصمیم‌گیری گفت که تمایل دارد برای ادامه بازیگری به فوتبال ایران بازگردد. او که پیش از حضور در اروپا در پاس تهران بازی می‌کرد، پیش از لیگ دهم از سوی پرسپولیس، استقلال، نفت تهران و... پیشنهاد بازی داشت. در آن روزها، علی دایی در مصاحبه‌ای عنوان کرد که این بازیکن را نمی‌خواهد و حضور هاشمیان در پرسپولیس منتفی شد. وحید هاشمیان به قبل از شروع فصل اشاره می‌کند و می‌گوید: «من با تیم بوخوم آلمان قرارداد داشتم اما این تیم به دسته یک سقوط کرد و دیگر علاقه‌ای به حضور در این تیم در دسته یک نداشتم. دلم می‌خواست سال‌های پایانی فوتبالم را در آرامش سپری کنم.

به همین دلیل به‌دنبال این بودم که یا در بوندس‌لیگا یا در ایران و در تهران، به فوتبالم ادامه بدهم. هماهنگ شدن برنامه‌هایم کمی طول کشید ولی در نهایت و با وجود اینکه از باشگاه‌های چند کشور از جمله یونان، استرالیا، چین و چند تیم لیگ برتری ایران پیشنهاد داشتم، با پرسپولیس قرارداد بستم.» او در پاسخ به این پرسش که چرا از میان گزینه‌های لیگ برتر پرسپولیس را انتخاب کرده، می‌گوید: «شناخت کاملی از مدیر این باشگاه و علی دایی داشتم و این مسائل دست‌به‌دست هم داد تا این تیم را انتخاب کنم.»

اما ، علی دایی که ابتدای فصل با حضور این بازیکن مخالفت کرده بود، چگونه بعد از 20 هفته از لیگ، هاشمیان را به خط حمله تیمش اضافه کرد؟ علی دایی که در دوران بازی‌اش یک مهاجم نوک ‌ سرزن و قدرتی بود، به‌نظر می‌رسد در دوران مربیگری علاقه‌ای به استفاده از مهاجم نوک بلندقامت ندارد. او قبل از شروع فصل محسن خلیلی را از فهرست تیمش خارج کرد و آرفی هم با تفکرات خاص او روی نیمکت نشست.

با این وضعیت هیچ کس تصور نمی‌کرد هاشمیان به‌عنوان یک مهاجم نوک به پرسپولیس بیاید. علی دایی با تغییر موضع روی همبازی سابقش در تیم ملی حساب کرده است. سرمربی پرسپولیس در این باره می‌گوید: «ما در پستی که احتیاج به بازیکن داشتیم توانستیم هاشمیان را جذب کنیم. همیشه گفته و می‌گویم او از بهترین‌ها بوده است و می‌تواند به ما کمک کند.» ظاهرا سرمربی پرسپولیس در وضعیت بحرانی تیمش یک بازیکن با خصوصیات وحید هاشمیان را برای آرامش دادن به پرسپولیس جذب کرده است؛ بازیکنی آرام و بدون حاشیه در خط حمله که می‌تواند نقش لیدر درون زمین را هم به عهده بگیرد.

گفته می‌شود هاشمیان بعد از تعطیلات لیگ با بازوبند کاپیتانی در ترکیب پرسپولیس قرار می‌گیرد. هاشمیان می‌گوید: «در این چند وقت خیلی آماده نبودم اما سعی می‌کنم در این چند روز به‌خوبی تمرین کنم.‌ دوست دارم در پرسپولیس هم در خدمت تیم باشم و در گلزنی و همچنین در مهیاکردن شرایط برای گلزنی هم‌تیمی‌هایم به این تیم کمک کنم. آرزوی قلبی من این است که با شروع نیم‌فصل دوم شاهد متحول شدن پرسپولیس باشیم.» هاشمیان برخلاف همبازیان جدیدش به اردوی ترکیه نرفت و برای گرفتن ITC خود به آلمان سفر کرد.

 

کد خبر 124535

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز