«من که 9 ساعت به خاطر فوتبال این مملکت در اتاق عمل بودم و 200 بخیه خورده‌ام، نباید درباره فوتبال صحبت کنم اما امثال شریفی که در این فوتبال هیچ کاره بوده‌اند، حق دارند؟»

علی دایی، سرمربی پرسپولیس که این صحبت‌ها را در برنامه‌ای ورزشی در شبکه 4 انجام می‌داد، به‌شدت عصبانی به‌نظر می‌رسید. در این برنامه که یک کارشناس فوتبال با مجتبی شریفی، رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال مناظره می‌کرد، ناگهان سرمربی پرسپولیس با تماسی تلفنی وارد بحث شد.

علی دایی چندی‌پیش با حکم عجیب کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ممنوع‌المصاحبه شد و همین موضوع انتقادهای بسیاری را برانگیخت. بیشتر از هر فردی، شخص علی دایی به این حکم اعتراض کرد. او البته نمی‌توانست مصاحبه‌ کند و در کنفرانس‌های خبری معمولا از موضوعی غیراز فوتبال، مثل وضعیت آب و هوا صحبت می‌کرد.

با این حال، علی دایی هنوز نمی‌داند که به حکم کمیته انضباطی چگونه باید اعتراض می‌کرد. او معتقد است که اعتراض خود را نمی‌توانست به فدراسیون فوتبال ببرد و همچنین نمی‌تواند از این موضوع به مراجع دیگری شکایت کند.احتمالا به همین دلیل بود که سرمربی پرسپولیس در مناظره تلویزیونی یادشده صحبت‌های تندی را علیه رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال به زبان آورد. علی دایی که محرومیت ممنوع‌المصاحبه بودنش لغو شده، همچنان به آنچه در موردش اتفاق افتاده، معترض است.

سرمربی پرسپولیس در این برنامه گفت: «به خاطر اینکه گفتم داوری‌ها به‌دلیل مشکل فدراسیون با من، به ضرر تیم ما بوده است، محرومم می‌کنند. فدراسیون فوتبال بیانیه داده و به دروغ می‌گوید که علی دایی به خاطر نقدنشدن مطالباتش در اردوی عمان غیبت کرده، درحالی‌که این اردو هرگز برگزار نشد.»

اختلاف فدراسیون فوتبال و علی دایی از موضوع نحوه اخراج علی دایی از مربیگری تیم ملی شروع شد؛ اتفاقی که در 8 فروردین 88 و پس از باخت تیم‌ملی به عربستان در ورزشگاه آزادی رخ داد. تیم ملی بعد از این شکست شانس کمتری برای صعود به جام جهانی آفریقای جنوبی داشت و علی دایی از کادر فنی برکنار شد.

ابتدا اختلاف علی دایی و علی کفاشیان پنهانی بود اما آنها بعد از مدت‌ها در مسئله پرداخت مالیات اختلاف خود را آشکار کردند؛ موضوعی که با حضور علی دایی در برنامه 90 به‌طور مفصل به آن پرداخته شد ولی رای فدراسیون، علی دایی را به پرداخت مالیات در زمان حضورش در تیم ملی محکوم می‌کرد. اکنون علی دایی بر این باور است که فدراسیون فوتبال او را فردی «پولکی» جلوه می‌دهد و آنها مواضعی علیه سرمربی پرسپولیس دارند. علی دایی در جایی از صحبت‌هایش گفت: «وقتی مرا پولکی جلوه می‌دهند، به جز مصاحبه چه کاری از دست من بر می‌آید؟»

احتمال محرومیت تراکتورسازی

علی دایی در ادامه حرف‌هایش به اتفاق‌های مسابقه پرسپولیس و تراکتورسازی در ورزشگاه یادگار‌امام اشاره کرد و گفت: «وقتی تماشاگران تبریزی رفتارهایی انجام می‌دهند و حرف‌هایی می‌زنند که حتی10 درصد آنها را هم نمی‌توان پخش کرد، آب از آب تکان نمی‌خورد. آن وقت آقای شریفی می‌آید و می‌گوید که این کلمات فحش نیست اما مرا به‌دلیل گفتن یک جمله به داور یک ماه محروم می‌کنند.»

بعد از این مسابقه، تراکتورسازی با محرومیتی روبه‌رو نشد و سرمربی پرسپولیس به این مسئله اعتراض دارد. او یادآور شد: «در ورزشگاه تبریز اتفاق‌های زیادی افتاد ولی نمی‌توان خیلی چیزها را گفت. البته ما از کمیته انضباطی می‌خواهیم که همه تیم‌ها را به یک چشم نگاه کند.»

شریفی که در همه این دقایق، تنها به صحبت‌های دایی گوش می‌داد، ناگهان در مقابل این گفته‌ها از محرومیت احتمالی باشگاه تراکتورسازی خبر داد. رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال گفت: «ما اتفاق‌های مسابقه تراکتورسازی و پرسپولیس را بررسی کردیم و حتی باشگاه پرسپولیس فیلمی را در اختیار کمیته انضباطی قرار داد و ما آن را هم دیدیم. قرار است حکم را به‌زودی اعلام کنیم.»

بنابراین، به‌نظر می‌رسد اعتراض علی دایی در این برنامه نتیجه‌داده و کمیته انضباطی به‌زودی محرومیتی را برای باشگاه تراکتورسازی درنظر خواهد گرفت.

کد خبر 124135

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز