کریم انصاری‌فرد یکی از تأثیرگذارترین بازیکنان سایپا در 19هفته گذشته لیگ دهم بوده است.

فوتبال - انصاری فرد

 او با 11گل زده، در جدول گلزنان لیگ برتر، بعد از ادینهو، مهاجم 14گله مس در رده دوم قرار دارد. انصاری‌فرد یکی از شانس‌های آقای گلی لیگ دهم نیز به حساب می‌آید؛ بازیکنی که همین هفته توسط مجله ورلدساکر به‌عنوان یکی از 65 بازیکن آینده‌دار دنیا معرفی شد. انصاری‌فرد از این موضوع خرسند است، اما در حال حاضر بیشتر از هر چیزی به وضعیت سایپا فکر می‌کند. این تیم امروز مقابل پرسپولیس قرار می‌گیرد؛ یک مسابقه حساس در روزهایی که پرسپولیس دستخوش بحران شده و 5باخت متوالی را پشت‌سر گذاشته است.

  • بعد از هفته‌ها ناکامی، در بازی با صنعت نفت پیروز شدید. فکر می‌کنید چه دلایلی باعث این موفقیت شد؟

الان بازیکنان روحیه بالایی دارند، چون نتیجه نگرفتن سایپا به بازیکنان استرس وارد کرده بود؛ یعنی هر هفته نگران بودیم که چه اتفاقی می‌افتد و آیا می‌توانیم نتیجه لازم را بگیریم یا نه. در بازی با صنعت نفت خوب بازی کردیم و توانستیم هر 3امتیاز مسابقه را به دست بیاوریم.

  • چه عواملی باعث شد که در این مسابقه نتیجه بگیرید؛ آیا در طول هفته گذشته کار خاصی انجام داده بودید؟

در هفته‌های گذشته هم سایپا ناکام نبود. ما خوب بازی می‌کردیم ولی گل‌هایی می‌خوردیم که نباید می‌خوردیم. کار خاصی نکردیم و مثل گذشته تمرین کردیم. خوشبختانه در هفته نوزدهم مقابل صنعت نفت نمایش قابل قبولی داشتیم و نتیجه هم گرفتیم.

  • ظاهرا با این پیروزی از بحران خارج شدید و دیگر خبری از احتمال برکناری محمد مایلی‌کهن شنیده نمی‌شود.

در مورد این مسائل باشگاه تصمیم می‌گیرد و بهتر می‌دانم که درباره این موضوع حرفی نزنم. بازیکنان تنها به موفقیت تیم فکر می‌کنند و امیدوار هستیم که در بازی‌های بعدی هم موفق باشیم.

  • امروز با پرسپولیس مسابقه می‌دهید؛ تیمی که وضعیت چندان مناسبی ندارد و 5 شکست متوالی داشته است.

پرسپولیس شرایط خودش را دارد و در هر وضعیتی تیم خطرناکی به حساب می‌آید. نمی‌توانم بگویم که این وضعیت به نفع سایپاست یا نه؛ فقط می‌توانم بگویم که ما از این بازی 3 امتیاز می‌خواهیم.

  • غلامحسین پیروانی از تیم امید جدا شد. فکر می‌کنید تغییرات کادرفنی بتواند شانس این تیم را برای رسیدن به المپیک بالا ببرد؟

حیف شد که آقای پیروانی از این تیم رفت. من با تیم امید در بازی‌های آسیایی گوانجو حضور داشتم و می‌دیدم که کادرفنی تلاش زیادی برای پیروزی این تیم می‌کند. الان فرصت زیادی تا شروع بازی‌های مقدماتی المپیک نداریم و مربی خارجی نمی‌تواند برای تیم امید مفید باشد. مربی خارجی می‌آید و بازیکنان را نمی‌شناسد و یکسری بازیکن به تیم امید دعوت می‌کند. بعد عده‌ای از آنها را خط می‌زند و دوباره می‌خواهد بازیکنان جدیدی را دعوت کند.

  • با این حساب، در این شرایط مربی ایرانی بهتر است؟

فرقی نمی‌کند. مربی ایرانی هم بازیکنان جدید دعوت می‌کند و آنها را تست می‌کند. در حالی که 2 ماه تا شروع مسابقات مقدماتی المپیک وقت داریم و دوره آماده‌سازی تیم امید برای این بازی‌ها خیلی کم است؛ یعنی هم مربی خارجی و داخلی برای شناخت بازیکنان باید وقت بگذارد.

  • البته ماندن پیروانی هم تضمینی برای صعود تیم امید به المپیک نبود، قبول دارید؟

ما در گوانجو نتیجه بدی نگرفتیم و کادرفنی قبلی زحمات زیادی برای این تیم کشید. آقای پیروانی مدت زیادی با تیم امید بود و شناخت خوبی از بازیکنان داشت. اما نمی‌دانم الان چه اتفاقی برای تیم امید می‌افتد. البته امیدوار هستم که در مقدماتی المپیک نتیجه خوبی به دست بیاوریم و بتوانیم به بازی‌های المپیک صعود کنیم.

  • ورلدساکر تو را یکی از 65بازیکن آینده‌دار جهان معرفی کرده است...

من در تمام رده‌های ملی برای ایران بازی کرده‌ام و در لیگ هم عملکرد خوبی داشته‌ام. تلاش می‌کنم با برطرف کردن نقاط ضعفم به یک بازیکن کامل تبدیل شوم و روزی در یک تیم اروپایی خوب بازی کنم. من شب و روز به فکر فوتبال هستم و هدفم این است که به درجه‌ای برسم که در‌ شأن تیم ملی ایران باشم.

کد خبر 123796

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز