درحالی‌که تکلیف نیمکت‌های تیم‌های لیگ برتری برای فصل آینده مشخص نیست، سایپا اولین باشگاهی بود که روز گذشته سرمربی خود را به‌طور رسمی معرفی کرد.

فوتبال

مسئولان این تیم بعد از نتایج ضعیفی که محمد مایلی کهن در فصل گذشته گرفت، تصمیم به قطع همکاری با این مربی گرفتند و در روزهای اخیر شایعات زیادی در مورد سرمربی جدید سایپا مطرح شد.
رسانه‌ها از گزینه‌های مختلفی نام می‌بردند ولی مدیرعامل سایپا درنهایت تصمیم به انتخاب مجید صالح مربی فصل گذشته ذوب‌آهن گرفت. این مربی 46‌ساله که سابقه بازی در تیم فوتبال سایپا را هم دارد، در ذوب‌آهن دستیار منصور ابراهیم‌زاده بود. صالح اما در فصل آینده برای نخستین‌بار سرمربیگری در لیگ برتر را تجربه خواهد کرد.

مشورت با ابراهیم زاده

صالح در مورد حضورش در سایپا می‌گوید: «باید از مجموعه ذوب‌آهن که به رشد من کمک کرد تشکر کنم. از مدیریت این باشگاه و منصور ابراهیم‌زاده هم کمال تشکر را دارم. من از مشاوره‌های ابراهیم‌زاده همواره استفاده خواهم کرد و او را به‌عنوان یک دوست و همراه همیشگی در کنارم خواهم داشت. من با مشورت او سرمربی سایپا شدم.» برخی انتقاد می‌کنند که صالح تاکنون در هیچ تیمی سرمربی و نفر اول نبوده ولی خودش می‌گوید: «هر مربی کارش را از یک تیم آغاز می‌کند. ذوب‌آهن هم تیم کوچکی نبود که 3 سال پیش به دست ابراهیم‌زاده سپرده شد و ایشان هم کارنامه موفقی در این تیم از خود به جا گذاشت. به هر حال من هم باید از یک جا شروع می‌کردم.»

ماندن مرفاوی

مس کرمان هم جزء تیم‌هایی است که هنوز تکلیف نیمکت خود را مشخص نکرده است. در این میان صمد مرفاوی جواب قاطعی به مسی‌ها نداد و همین موضوع باعث شد مسئولان تیم کرمانی باب مذاکره با چند مربی داخلی و خارجی را باز کنند ولی آخرین اخبار حاکی از آن است که مرفاوی قصد ماندن در مس را دارد. در حال حاضر وضعیت نیمکت بسیاری از تیم‌های لیگ برتری مشخص نشده و در این میان باید به باشگاه‌هایی چون سپاهان، ذوب‌آهن، پرسپولیس، فولاد، ملوان، صنعت نفت، شهرداری تبریز، نفت تهران، شاهین بوشهر، راه‌آهن، مس سرچشمه و مقاوت سپاسی شیراز اشاره کرد. بعضی از این تیم‌ها درصدد حفظ سرمربی فصل قبل خود هستند و بعضی هم مشغول مذاکره با گزینه‌های دیگر هستند.

سپاهان به‌دنبال کرار

امیر قلعه‌نویی که هنوز قراردادش را با سپاهان تمدید نکرده، فهرست بازیکنان مورد نظرش را به باشگاه اصفهانی ارائه داده است. بازیکنانی مثل جاسم کرار، ادینهو، آرش افشین و... در فهرست او دیده می‌شوند و نکته مهم این است که قلعه‌نویی تاکید ویژه‌ای به جذب کرار مهاجم عراقی تراکتورسازی دارد. در این میان شایعه شده که سپاهانی‌ها با کرار قرارداد داخلی امضا کرده‌اند ولی این بازیکن در مصاحبه‌هایش گفته که چند پیشنهاد خوب هم از تیم‌های اماراتی دارد. با این حال سپاهانی‌ها به‌دنبال این بازیکن عراقی هستند و نیم‌نگاهی هم به جذب ادینهو دارند. در این میان گفته می‌شود که اگر تیم اصفهانی موفق به جذب کرار یا ادینهو شود، یانوش به احتمال فراوان از این تیم جدا خواهد شد. مسئولان تراکتورسازی تبریز هم در تلاش هستند تا تیم خود را برای فصل آینده قوی‌تر کرده و تراکتور را برای قرار گرفتن در بین3 تیم اول آماده کنند. حدود 10 بازیکن در فهرست سرمربی این تیم حضور دارند که از بین آنها می‌توان به نام‌هایی چون محمد غلامی، رضا نوروزی، محمدرضا خلعتبری و مهرداد پولادی اشاره کرد.

در این میان تراکتوری‌ها به‌دنبال یک دروازه‌بان،2 مدافع و 2 هافبک دیگر هستند تا تیمشان را برای فصل آینده تقویت کنند. داماش گیلان تیمی که تازه به لیگ برتر صعود کرده هم مشغول مذاکره با چند بازیکن سرشناس از جمله محمد محمدی، فیلیپ آلوز‌،‌ نصرتی، ‌ مهدوی‌کیا، ‌ اکبرپور حسین کاظمی و... است ولی این تیم هنوز نتوانسته با بازیکنی به توافق برسد. ‌

کد خبر 136648

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز