همشهری آنلاین: سازمان عفو بین الملل سه شنبه شب با انتشار بیانیه ای فتوای مذهبی صادر شده از سوی تعدادی از خاخام های ارشد رژیم صهیونیستی مبنی بر ممنوع بودن اجاره و فروش خانه به غیر یهودیان را محکوم کرد

خاخام یهودی

به گزارش ایرنا از لندن، این سازمان مستقر در لندن افزود: این حکم که توسط رهبران مذهبی استخدام شده توسط اسراییل (رژیم اشغالگرقدس) و حقوق بگیران از بودجه عمومی صادر شده به طور روشن شهروندان فلسطینی را که 20 درصد جمعیت اسراییل (سرزمین اشغال شده) را تشکیل می‌دهند، هدف قرار داده است.

عفو بین‌الملل تاکید کرد: این حکم همچنین تبعیض‌های مستمری را که آنها (فلسطینی‌ها) در زمینه مسکن و سایر امور با آن مواجه هستند، برجسته می‌کند.

'پیامی که این احکام مذهبی به شهروندان فلسطینی در سراسر اسراییل می فرستد نمی تواند روشن تر از این باشد که تبعیض علیه شهروندان فلسطینی که به دنبال اجاره و خرید خانه هستند، توسط مقامات مذهبی (یهودی) پشتیبانی می شود.'

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است:اسراییل(رژیم اشغالگرقدس) به عنوان یکی از اعضای پیمان های بین المللی در زمینه حقوق بشر که تبعیض بر اساس پیشینه نژادی، قومی و مذهبی را ممنوع می کند باید این حکم را از طریق خاخام های ارشد رد کند و اقدامات تنبیهی را علیه خاخام 'الیاهو' و دیگران که در استخدام مراکز دولتی هستند، به عمل آورد.

عفو بین الملل افزوده است: اسراییل باید تلاش کند دسترسی شهروندان فلسطینی را به مسکن و تحصیلات عالیه تسهیل کند.

براساس گزارش های خبری گروهی از خاخام های صهیونیست در شمال سرزمین های اشغالی 1948 فلسطین در اقدامی نژاد پرستانه، از شهرک نشینان خواستند آپارتمان های خود را به اعراب اجاره ندهند.

پایگاه اطلاع رسانی 'القدس العربی' در این زمینه گزارش داد، 50 تن از خاخام های صهیونیست با امضای نامه ای ادعا کرده اند که اجاره دادن آپارتمان و فروش اماکن مسکونی به اعراب بر اساس تورات حرام است.

به نوشته القدس العربی، رادیو صدای رژیم صهیونیستی روز سه شنبه در این زمینه اعلام کرد که 'احمد الطیبی' نماینده عرب تبار کنست (پارلمان این رژیم) ، پس از انتشار این نامه خواستار معرفی این خاخام ها به دادگاه به دلیل نژاد پرستی شد.

کد خبر 122706
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز