پنجشنبه ۲۰ آبان ۱۳۸۹ - ۱۶:۲۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس جمهور تاکید کرد ایران را باید با الگوی ایرانی - اسلامی بسازیم.

به گزارش واحد مرکزی خبر، آقای احمدی نژاد در جمع مدیـران استان قـزوین در فرهنگسرای شهید رجایی این شهر افـزود: بر اساس فرهنگ وتوانمندی های خودمان، فرهنگ‌های دیگر را باید درقالب فرهنگ بومی استفاده کرد در غیراینصورت آسیب می بینیم کما اینکه در خیلی جاهـا تـاکنون بـه علت استفاده نکردن درست از فرهنگ‌های غیربومی آسیب دیده‌ایم.

رئیس جمهور افزود: در فرهنگ ایرانی - اسلامی همواره بر مصرف بهینه و میانه روی در مصرف تاکید شده و بعنوان یک ارزش مطرح بوده است لذا در موضوعات گوناگون باید آنرا بکار ببریم.

احمدی نـژاد بـا بیان اینکه ما نباید در ریلی که اروپا ئی‌ها قرار دارند حرکت کنیم گفت: متا هیچ وقـت نمی‌خواهیم به یک کشور اروپایی تبدیل شویم ما باید با الگوی ایرانی - اسلامی خودمان الگوسازی کنیم.

رئیس جمهور بـا بیان اینکه بدون امام، جامعه انسانی سرگشته است و جهان دارد وارد مرحله ای می‌شود به طوری که بشریت درحال حاضر تنها راه نجات خودش را در پیوستن و اعتصام به امام می داند، پس باید بگونه ای کار کنیم که الگو باشیم.

آقای احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنانش گفت: آمار و ارقام هایی که از شاخص های کشور و حتی استان قزوین داده می شود بـرای برخی‌ها باورپذیر نیست همانطوری که سفرهای استانی و آثـار و برکـات آن را غیر ممکن می‌دانستند در حالی که امروز به هفتاد و هشتمین سفر استانی رسیده‌ایم.

رئیس جمهور تصریح کـرد : امـروز جمهوری اسلامی آرزوی همه انبیا و اولیا در همه تاریخ بوده است و البته شرایط امروز ایران خود مقدمه‌ای برای یک اتفاق بزرگ است زیرا خیلی‌ها آرزو داشتند و دارنـد در فضـای جمهوری اسلامی تنفس کنند و در مقطعی کـه ملت ایران بزرگترین ماموریت تاریخی و موثرتـرین نقش بین‌المللی را برعهده دارد فرصت خدمتگزاری یک نعمت است و خیلی‌ها آرزو دارند که خدمتگزاری کنند و باید این را غنیمت شمرد.

احمدی نژاد با بیان اینکه کـارهای بزرگ ما را نباید از کارهای کوچک غـافل کند خاطرنشان کرد: کـارهای بزرگ لازم است و باید با جدید و سرعت پیگیری شود ولی نباید ما را از کارهای تک تک مـردم غافل کند این 2 با هم باید باشد.

رئیس جمهور تصریح کـرد: البته نقص‌هـا، دوباره کاری و مقرارات دست و پـاگیر وجود دارد و این مسائل، مشکلاتی هم برای مردم ایجاد کرده است اما مسئولان و مدیران باید با حوصله این مشکلات را حل کنند.

احمدی نژاد اشاره ای هم به مصرف بی رویه آب کشاورزی در کشور کرد و افزود: بازده آب کشاورزی در کشور بیش از 35 درصد است یعنی اینکه از یک سوم آب استفاده می‌شود و دو سوم هدر می‌رود درحالیکه میتوان با یک پنجم و در برخی استان‌ها با یک دهم، مصرف را بهینه کرد.

وی گفت: مـا کشور فقیری نیستم و از منابع غنی بـرخورداریم هم در هزینه های جاری و هم در هزینه های مصرفی و عمرانی باید بهینه مصرف کرد.

کد خبر 120460
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز